ספורטאית השבוע של שוונג || הילה בק

היא ספורטאית כבר מגיל צעיר אבל לטריאתלון הגיעה בזכות אהבתה לשחייה וריצה. מבחינתה ספורט הוא ערך חשוב שמעניק מקור השראה לסובבים אותה וקביעת יעדים וכיבושם. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - הילה בק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הילה בק, 40, סגנית מנהל בי"ס, דוקטורנטית ומרצה בשילוב

מקום מגורים: חיפה

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"בילדותי הייתי רקדנית ומתעמלת קרקע ומכשירים. לצד עיסוק אינטנסיבי בתחומים אלה למדתי גם לשחות בגיל יחסית צעיר, התאהבתי במים ובמהרה גם ענף השחייה תפס חלק נכבד בשגרת האימונים שלי. בשלב מאוחר יותר גיליתי את עולם האתלטיקה הקלה ואף התחריתי באליפויות אזוריות ומחוזיות בקפיצה למרחק וריצת 100 מ'. לפני שעיניי צדו את עולם הטריאתלון השתתפתי במרוצים למרחק 10 ק"מ ואף עסקתי ועודני עוסקת בפילאטיס גם כמורה וגם כמתאמנת".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"טריאתלון עבורי זה דרך חיים. העיסוק במגוון פעילויות מאפשר שמירה על איזון במערכת השלד והשרירים בכל הקשור לעומס ומאמצים. הגיוון והוורסטיליות של הענף מאפשר אימונים גם בשלבי פציעה שזה יתרון".

ענף הספורט האהוב עלייך?
"מבחינתי הבחירה בתחום נבעה בעיקר מהאהבה לשחייה וריצה. האופניים זה תחום יחסית חדש עבורי. התחלתי לעסוק בו מתוך ענין ורצון להציב לעצמי אתגר ולעמוד בו. עד אז העיסוק באופניים הסתכם בטיולי שטח בסופי שבוע עם המשפחה".

היכן מתאמנת?
"מתאמנת לרוב לבד בשעות לא שגרתיות שחייבות להשתלב כמו פזל מושלם עם שאר המחויבויות והעיסוקים שלי".

כמה שעות שבועיות את מקדישה לספורט?
"10-12 שעות".

תחרויות שהשתתפת?
"כמעט בכל תחרויות הטריאתלון של הליגה בשנתיים האחרונות. במרוצים למרחקים בינוניים. במשחים השונים. בקיץ האחרון השתתפתי בטריאתלון קלמר בשוודיה וזאת היתה חוויה מרגשת ומעצימה בכל קנה מידה. מאחלת לארצנו הקטנטונת ולו במעט מ'אהדת הרחוב' הספורטיבית והפרגון המידי שלהם זוכים הספורטאים לאורך המסלול- זאת בהחלט היתה זכות גדולה להיות חלק מזה".

שיא אישי.
"זכיתי במקום הראשון בדרוג ליגת הטריאתלון לנשים בשנת 2015".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"ברמה המשפחתית, חינוכית: מקור ההשראה שאני משמשת לילדיי ותלמידיי הן בהתמדה ובמשמעת העצמית והן בקביעת היעדים ובכיבושם. ברמה האישית- האהבה לספורט ותחושת ההתעלות שמתלווה אליה- בדיוק כמו בשיר "what a feeling" עם המשפט שתמיד גורם לי לחייך "take your passion and make it happen"

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
למזלי אני אוהדת מושבעת של אוכל בריא וברוב המקרים בוחרת בו כברירת מחדל אך המוטו שלי בחיים זה לשמור על איזון ולצד שמירה על אורח חיים בריא ותזונה מבוקרת אני נוהגת גם ליהנות מתוצרי האפייה שלי עם הילדים".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"הסוד הוא לדעת למצוא את האיזון כדי לא לפגוע ב'זמן משפחה' שהוא ערך מקודש עבורי. האימונים שלי מתרכזים בעיקר בשעות המוקדמות של הבוקר או מאוחר בערב אחרי נשיקת לילה טוב לילדים. אני מאמינה שכשאת עושה את מה שאת אוהבת את מסוגלת להעניק הרבה יותר לסובבים אותך. כי כשאת שמחה ומחייכת- העולם מחייך אלייך בחזרה. למזלי, התברכתי בבעל מפרגן שגם הוא בא מעולם הספורט. הילדים חיים ונושמים את הספורט כדרך חיים ש'נבחרה' עבורם עוד בינקותם. הם משולבים עמוק בתוך מערך האימונים שלי ולפעמים אף מהווים קטליזטור לא רע לקימה מוקדמת לצורכי אימון בסופי שבוע".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"הייתי מוותרת על הפחד לרכוב בכבישים באימונים לאחר שאיבדתי חבר יקר שנהרג במהלך אימון אופניים בתאונת פגע וברח".

סיפור בלתי נשכח?
"בתחרות בשוודיה הייתי צריכה להתחרות עם אופניים לא שלי ועסקתי במלאכת החיפוש במשך מספר חודשים עד שהגעתי לאדם הנכון ותיאמתי מולו את כל פרטי ההשכרה. כשנחתתי בשוודיה לאחר לילה ללא שינה ועיכוב היסטרי בטיסה נאמר לי שהאופניים המיועדים כבר אינם. באותו רגע התפשטו בגופי ויברציות לא רצוניות במיוחד לאור העובדה שתוך חצי שעה הייתי צריכה להיות על קו הזינוק. ברגע אחד של תושייה, פניי הופנו לעבר אופני קרבון מהממות שבדקה ה-90 'ננטשו' על ידי ספורטאי אחר עקב פציעה. כמובן ששכרתי אותם ללא דיחוי. את חווית הרכיבה שזכיתי לה עקב השדרוג לא ניתן לתאר במילים וכמובן שעם תום התחרות גמלתי בליבי החלטה שאופניים אלה מקבלות אזרחות ישראלית. אני תמיד צוחקת על זה ש'הלכתי לחפש אתונות ומצאתי מלוכה'".

מודל לחיקוי.
"מעריכה כל אדם או ספורטאי שמחויב למטרה ושואף לכבוש את היעדים שסימן לעצמו".

טיפ לספורטאים אחרים?
"כאשת חנוך גופני וכמי שאמונה על תחום הקיימות, התזונה והחינוך לאורח חיים בריא בבי"ס, אני מדברת עם ילדים ואומרת להם 'אל תתמקדו בתחום אחד, תנו לעצמכם להתנסות בכמה סוגי ספורט'. רק כך הם יידעו למה הם הכי מתחברים ומה הם הכי אוהבים. הגיוון הזה הוא חשוב. ויותר חשוב זה לא לפחד לחלום- כי חלומות מתגשמים ומסר אחרון לכל ספורטאי באשר הוא, ללא תלות בגיל- לא לשכוח ליהנות מהדרך".

מה המטרה הבאה?
"להשתתף בכל תחרויות הטריאתלון הקרובות של האיגוד כולל ישראמן צפון בסוף אפריל וטריאתלון נשים בהרצליה. כמובן שאשתתף גם במשחים ומרוצים לאורך העונה כדי להתחזק ולשפר ביצועים. בקיץ הקרוב אני אשתתף בטריאתלון לונדון בפעם הראשונה במרחק אולימפי כאשר אחת ממטרותיי זה לעמוד באתגר הבינלאומי וליהנות ממנו אך היותר חשובה זה לקחת חלק בגיוס כספים לארגון שעוסק במחקר בינלאומי באוטיזם במסגרת השתתפותי בתחרות זו- דבר שמרגש אותי במיוחד ואני בציפייה דרוכה לקראתו".

לצפייה בכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג