ספורטאית השבוע || קופצת המוט ירדן מנטל

המודל לחיקוי של הקופצת הצעירה הן הספורטאיות האולימפיות והרצון שלה להצליח הוא מה שגורם לה לקום כל בוקר מחדש ולהתאמן - בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: מקסים דופליי

לכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן

ירדן מנטל, בת 15, גרה בכפר סבא, לומדת בתיכון גלילי במגמת מדעים, הגיעה לקפיצת מוט בזכות פרויקט "קופצות" של אתנה ואיגוד האתלטיקה. בתחרות "אתלתנה" האחרונה קבעה את התוצאה הטובה בעולם לבנות גילה

"המאמן מלמד אותנו להיות בני אדם מעבר לספורטאיות שאנחנו". ירדן מנטל בתחרות | צילום: מקסים דופליי

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"התחלתי להתאמן באתלטיקה לפני כשלוש שנים וחצי. אמא שלי חיפשה לי מסגרת ספורטיבית והגיעה לבסוף אל קוסטה, קוסטנטין סמיונוב, שמאמן אותי עד היום והוא חלק גדול מההצלחה שלי.

"באימון הראשון אצל קוסטה, הוא התאים לי את ענף הקפיצה במוט בשל הנתונים שלי והבדיקות שהוא ערך. ישר לאחר שהצטרפתי לקבוצה של קוסטה, אתנה, המרכז לקידום ספורט נשים בישראל, פתחו בשיתוף פעולה עם איגוד האתלטיקה תכנית חדשה – פרויקט "קופצות".

אתנה הקימה את הפרויקט במטרה לתמוך באתלטיות צעירות ולתת להן את הדחיפה המתאימה, כדי להגיע להישגים. התחלתי להתאמן, להתחרות, ואז התאהבתי במקצוע והבנתי שזה מה שאני רוצה להמשיך לעשות.

למה בחרת דווקא בענף הקפיצה במוט?

"בחרתי דווקא באתלטיקה, כי בתור ילדה קטנה יותר, הרגשתי שזה המקום בו לוקחים אותי הכי ברצינות, מאפשרים לי לחלום להגיע רחוק ודוחפים אותי לכיוון השאיפות שלי. אתלטיקה תמיד היה הענף הכי מעניין במשחקים האולימפיים בעיניי, וכשזכיתי להתנסות בו, הבנתי שזה מה שאני אוהבת לעשות".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"אתלטיקה זה הענף הראשון שהתמקצעתי בו, והתאהבתי בו מהרגע הראשון, אז מבחינתי זה רק אתלטיקה שם למעלה".

ספר על המאמן שלך והייחוד שלהם.

"המאמן שלי קוסטה הוא כבר הרבה מעבר למאמן קפיצה במוט עבורי, וזאת לדעתי הייחודיות שלו. קוסטה מאמן את הקבוצה שלי להיות בני אדם מעבר לספורטאיות שאנחנו. וכמובן שהוא שם דגש חזק על להיות חברים טובים, תלמידים מצטיינים, בעלי משמעת עצמית והתמדה. כנראה שזאת אחת מהסיבות להצלחה הספורטיבית של הקבוצה שלנו. כי כשאנחנו אנשים טובים יותר, אנחנו נהיה ספורטאיות מוצלחות יותר".

"המודל לחיקוי שלי הם הספורטאיות האולימפיות". ירדן מנטל | צילום: מקסים דופליי

היכן את מתאמנת? ועם מי?

"אני מתאמנת בעיר כפר סבא תחת אגודת הפועל אורן כפר סבא. אנחנו קבוצה נרחבת של קופצות במוט מכל הגילאים, וזה מרגיש כמו משפחה אחת גדולה".

כספורטאי עילית כמה יחידות אימון וכמה שעות שבועיות יש לך?

"יחידות האימון שלנו תלויות בעונה. לכל עונה יש תפקיד אחר ובהתאם לזה גם כמות האימונים משתנה, יש עונות עם שישה אימונים בשבוע, שמונה ואפילו 11. וכך גם השעות משתנות, בין 14-24 שעות אימון בשבוע".

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהם?

"התחרויות שהכי זכורות לי אלה אליפות ישראל לבוגרים ו'אתלתנה'. אליפות ישראל לבוגרים הייתה התחרות המצולמת הראשונה שלי. מאוד התרגשתי, כי זאת הייתה ה-תחרות שהתכוננתי אליה בשנה שעברה. להתחרות עם כל האתלטיות הכי טובות בארץ זו חוויה מאוד מרגשת ומלהיבה, עוד לפני שזכיתי במקום השלישי.

"תחרות 'אתלתנה' היא תחרות שנתית המאורגנת על ידי אתנה ואיגוד האתלטיקה. חגיגה של האתלטיקה הנשית בישראל. באותה תחרות הגעתי למקום הראשון, אבל מעבר לזה – שברתי את השיא האישי שלי וקפצתי 3.95 מטר.
תחרות זו הייתה הראשונה שלי לשנת החורף הנוכחית, ושבירת השיא הייתה מאוד לא צפויה. מאוד התרגשתי לשבור את השיא דווקא בתחרות שמוקדשת לספורט נשים".

שיא אישי מיוחד בארץ או בחו"ל.

"התוצאה הנוכחית שלי, שעומדת על 3.95, נחשבת לתוצאה הכי טובה בעולם לשנים 2021-2022 לבנות בגילי. בנוסף לזה, התוצאה מהווה שיא ישראל עד גיל 18".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"הרצון להצליח הוא מה שגורם לי לקום כל בוקר מחדש ולהתאמן. אני רוצה להיות הכי טובה שאני יכולה להיות. אני בן אדם מאוד תחרותי. אני אוהבת מטרות ועוד יותר אוהבת להשיג אותן".

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"אני מקפידה על תזונה בריאה ובסיסית. הבית שלי הוא בית של ספורטאים, וכבר מגיל קטן אמא שלי בישלה אוכל בריא ומזין. אז מהצד הזה לא הייתי צריכה לשנות יותר מדי עם ההתקדמות שלי בספורט".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, חברים ומשפחה?

"הסוד שלי בשילוב הספורט עם כל חיי הנוער הרגילים הוא להבין שכל מרכז החיים שלי הם באצטדיון – החברות הכי טובות שלי הן חברותיי לקבוצה. יחד אנחנו מתאמנות, לומדות למבחנים ונהנות מהחיים. בנוסף לזה, החברים שלי מחוץ לקבוצה הם בעיקר ספורטאים, ולכן תמיד יש את ההבנה והתמיכה שאימונים ותחרויות מגיעים לפני בילויים עם חברים, ויש אורח חיים מסוים שצריך לשמור עליו".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?

"בספורט הייתי בוחרת לוותר על הפציעות. זה מאוד מתסכל להתאמץ ולהתאמן שעות רבות, כשלפעמים מה שקובע את גורל העונה שלך זו פציעה".

ספר סיפור בלתי נשכח מתחרות?

"בתחרות 'אתלתנה' האחרונה לפני תחילת הקפיצות ניגשתי לאתלטית האולימפית חנה מיננקו וביקשתי ממנה לחתום על הנעליים שלי, היא כמובן מיד הסכימה עם חיוך גדול. התרגשתי לראות אותה והיא מבחינתי דוגמא לספורטאית על.
הדבר המעניין הוא שבאותה תחרות גם שברתי את השיא האישי שלי והעמדתי אותו על 3.95 מטר, שיא ישראלי חדש לגילאי 18 ומטה בקפיצה במוט".

מי המודל לחיקוי שלך?

"המודל לחיקוי שלי הן הספורטאיות האולימפיות, הספורטאיות שמקדישות את כל חייהן בשביל מפעל הספורט, ובסוף מצליחות להגשים את החלומות שלהן".

תני טיפ מקצועי לספורטאים חובבים שקוראים אותך עכשיו?

"לא לוותר אף פעם, להאמין בזה שעבודה קשה והתמדה מתעלה על כישרון".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"המטרות הבאות שלי הן תחרות גביע החורף בגזרה המקומית ומבחינה בינלאומית זאת התחרות הבין-ארצית במינסק. התחרות היא לגילאים בוגרים ממני. מה שמהווה בעיה בשבילי להשתתף בתחרות נכון לרגע זה. אך במידה ואני אוכל להתחרות שם, המטרה שלי היא להעפיל לגמר התחרות".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג