ספורטאית השבוע – סנדי סבג

היא גילתה את סוד האושר הספורטיבי לפני שנתיים כשיצאה לרוץ בים ומאז היא מכורה כליל. היא מתבאסת על כל אימון מפוספס ולא מוצאת שום קושי בשיגרת האימונים היומיומית. היא עצמה אמנם לא מתחרה, אבל ביום שישי הקרוב תחזיק אצבעות לכל המתאמני פרוייקט Get Ready, אותו ניהלה בחודשים האחרונים, אשר יצאו לרוץ במרתון ג’ילט תל אביב. ספורטאית השבוע של שוונג - סנדי סבג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

היא גילתה את סוד האושר הספורטיבי לפני שנתיים כשיצאה לרוץ בים ומאז היא מכורה כליל. היא מתבאסת על כל אימון מפוספס ולא מוצאת שום קושי בשיגרת האימונים היומיומית. היא עצמה אמנם לא מתחרה, אבל ביום שישי הקרוב תחזיק אצבעות לכל המתאמני פרוייקט Get Ready, אותו ניהלה בחודשים האחרונים, אשר יצאו לרוץ במרתון ג'ילט תל אביב. ספורטאית השבוע של שוונג – סנדי סבג

מאת:מערכת שוונג


סנדי סבג
בת 33, רווקה, נתניה

עבודה
חברת כפיים.

ענף הספורט האהוב עלייך?
ריצה, פילאטיס, יוגה, פאדל בורד, רולר בליידס ובקרוב גם טניס.

למה דווקא ספורט זה?
מכיוון שהריצה משחררת את הנפש וגורמת ליום שלי לקבל פנים אחרות. כיום, כשאני פוקחת את העיניים אני מרגישה כבר צורך לרוץ, זה מעניק לי את הרגע המקסים הזה של החיבור לעצמי, השקט הנפשי לו אני זקוקה, לפני או אחרי יום עבודה מטורף. ובכלל, הפשטות הזו שמצריכה ממני רק לנעול את נעלי הריצה, ללא כל תלות של מסגרת כזו או אחרת, פשוט לצאת ולרוץ…

הסיפור שלך עם ספורט…
במשך כל חיי הייתה לי משיכה לספורט ולתזונה נכונה, התאמנתי בחדרי כושר למיניהם, השתתפתי בחוגים שונים אך תמיד הרגשתי שמשהו חסר לי. לפני כשנתיים גיליתי את ה"משהו החסר" – אני אישה של טבע ומרחבים והבנתי עם עצמי שעליי לעזוב את "אוויר המזגנים"  לטובת אוויר הים. ב"בוקר ההחלטה" בשיא הפשטות בחרתי לרוץ במקום האהוב עליי – בחוף הים (אני גרה במרחק הליכה לאחת מרצועות החוף היפות ביותר בארץ – חוף פולג) וכשסיימתי את הריצה, הבנתי והתמכרתי. ריח הים, הנוף המדהים שמשתנה בכל יום ובמהלך היום, העוצמה שבטבע, רעש הגלים, הנגישות לפרוק, לצרוח, לבכות, לשיר, והבונוס בה' הידיעה הוא חווית השחייה שלי בסיום מסלול הריצה שלי – אני מגיעה לרצועת חוף נטולת עוברי אורח ונכנסת למקווה הגדול של הטבע – לים, ושם זו נקודת השיא שלי , רק אני וה"אי" הפרטי שלי, שם אני מרגישה את עומקו וגודלו של היקום ואת נפלאות הבריאה.

צילום: ערן גלברג

היכן מתאמנת ועם מי?
האימון הוא רק אני והפלייליסט הפרטי שלי, כמו שאומר השיר – "ואם כבר לבד אז שיהיה בתנועה". כאמור, מתאמנת בחוף הים, שם אני מייצרת לי את מכון הכושר הפרטי שלי במגוון תרגילים. בנוסף, הקרקע החולית סופגת בצורה טובה את כובד המשקל בעת ריצה, שהיא אימון של סיבולת לב-ריאה, ומעניקה לגוף בולמי זעזועים טבעיים, שמקטינים את החשיפה לפציעות שונות. במידה ומזג האוויר סוער במיוחד אני עוברת למסלול ריצה הקרוב לביתי ונהנית מאוד מחוויית הריצה בגשם. 


כמה שעות בשבוע את מקדישה לספורט?
אני רצה בכל יום, או בשעות הבוקר המוקדמות או בערב, למעט ימי חורף סוערים מאוד.

משתתפת באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
לא.

שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד
השיא האישי שלי הוא ההתמדה.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד
תחרויות גלישה, טניס, ומחבבת עד מאוד לצפות באולימפיאדה במגוון ענפי הספורט.

צילום: ערן גלברג


קו סיום באופק
במסגרת עבודתי בחברת כפיים, שמפיקה את האירוע הגדול – מרתון ג'ילט ת"א שיערך ביום שישי הקרוב. אני אמנם לא רצה במרתון אך שותפה להכנות בהתרגשות עצומה. כחלק מתפקידי אני מנהלת את פרויקט הדגל Get Ready – תכנית חינמית של אימוני ריצה קבוצתיים ייעודית לרצים לאחד ממרוצי מרתון ג'ילט תל אביב המשלבת מפגשים מיוחדים, הרצאות תזונה והרבה פאן, החל מינואר ועד ליום המרוץ במרץ, בליווי אישי של מאמני "אנדיור" המדהימים, פרויקט מבורך ביוזמת אדידס ועיריית תל אביב-יפו.

מקפידה על תזונה נכונה? אם כן, איך?
כמובן, התזונה חשובה לי מאוד מגיל צעיר. אני אוכלת ארוחות מסודרות, מקפידה לאכול ירקות, דגנים, וכמה שפחות מאכלים שומניים. היום למשל ביקרתי חברים – כולם הזמינו המבורגר עסיסי מידיום רייר ואני סלט.

גילטי פלז'ר – במה את חוטאת?
חמאה טובה ולחם קריספי עלולים לשבור אותי.

איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
כח רצון. כשאתה עושה משהו שמסב לך אושר, אתה תמצא בכל הזדמנות את הרגע המתאים ובל נשכח שזה ממכר וזו התמכרות חיובית אז למה לוותר עליה?

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
לא הייתי מוותרת על כלום, איך אפשר להתעצבן מריצה ברצועת חוף מדהימה? רק כשמזג האוויר ממש סוער ולא מאפשר לי לרוץ אני מעט מתאכזבת.

כשהמצב על הפנים, כשהתכנית משתבשת – מה הקללה האהובה עלייך/שגורה בפיך?
W.T.F.

סבג (במרכז בגופיה ורודה) עם מקבץ ממשתתפי פרויקט Get Ready, באימון מיוחד לרגל פורים

מה מותג הספורט האהוב עלייך?
אדידס.

חוץ מספורט…
אני מציירת, מעצבת תפאורה, ונוגעת בנישות רבות בעולם האמנות.

סיפור לנכדים

במסגרת הריצה שלי בים אני נתקלת ונחשפת לצערי בחיות שלא מצליחות לשרוד, כמו צבי ים גדולים, ציפורים וחיות שנופלות מספינות ים ונגררות לחוף. זה מחזה כואב וקשה במיוחד.

המוטו שלי בחיים
You can't reach for anything new if your hands are still full of yesterday's junk.

מסר לאומה
לכל אלה שמתלבטים או דוחים ל"יום ראשון" ו"אחרי החגים": קומו, תנעלו את נעלי הריצה שלכם וצאו אל האוויר הצח, למרחבים, למקום פתוח, למקום שאתם אוהבים. תנסו את חוף הים, לים יש את הקצב שלו, הנוף בו תמיד משתנה ויפה בכל צורותיו, בין אם הוא סוער או שקט,  בין אם בגאות  או בשפל וחדי העין והאבחנה ביניכם יוכלו לחזור עם אוצרות הים שהוא פולט לאורך רצועת החוף… הזהרתי כבר שזה ממכר?

12.3.2013



 ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח מייל [email protected] ולקבל שאלון למילוי.




 אם תרצו לראות את שלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג