ספורטאית השבוע – ליאת אטקינס

היא התוודעה לעולם הטריאתלון לפני עשר שנים, אחרי שחברה שידלה אותה להצטרף לתחרות. היום טריאתלון "רגיל" נראה כמו אתגר לא ממש רציני עבורה, אחרי שסיימה כבר ארבע תחרויות איש ברזל מלאות. ביום שישי האחרון היא השתתפה שוב בישראמן וכמו תמיד, שרה לקראת הסוף את "עוד נגיע" של ירדנה ארזי. ספורטאית השבוע של שוונג - ליאת אטקינס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היא התוודעה לעולם הטריאתלון לפני עשר שנים, אחרי שחברה שידלה אותה להצטרף לתחרות. היום טריאתלון "רגיל" נראה כמו אתגר לא ממש רציני עבורה, אחרי שסיימה כבר ארבע תחרויות איש ברזל מלאות. ביום שישי האחרון היא השתתפה שוב בישראמן וכמו תמיד, שרה לקראת הסוף את "עוד נגיע" של ירדנה ארזי. ספורטאית השבוע של שוונג – ליאת אטקינס

מאת:מערכת שוונג


ליאת אטקינס
בת 37, רווקה, עמק יזרעאל


עבודה

מחלקת הנוער של מועדון כדורגל מכבי חיפה.


ענף הספורט האהוב עלייך?

טריאתלון.



למה דווקא ספורט זה?
השילוב בין התחומים גורם ליותר גיוון וכיף.

הסיפור שלך עם ספורט…
הכל התחיל בשנת 2002, כשעשיתי במכון וינגייט קורס מדריכי שחיה וחדר כושר. באחד הימים באה אחת המשתתפות בקורס והציעה לי ולעוד חברה להשתתף ביחד בטריאתלון נשים. לאחר מספר שבועות קיבלתי הביתה חומר על התחרות, ראיתי את המרחקים והבנתי שאני יכולה להתמודד עם זה לבד. לשחות אפשר גם חזה, לרכב על אופניים אני יודעת מהקיבוץ ואם קשה בריצה אפשר גם ללכת, אז נרשמתי לבד, השכרתי אופניים והשתתפתי בטריאתלון נשים ומאז הכל היסטוריה…

היכן מתאמנת ועם מי?

אני מתאמנת עם קבוצת עמק האוש"ר, האימונים מתקיימים באזור עמק יזרעאל.

כמה שעות בשבוע מקדישה לספורט

בשיגרה אני מתאמנת לפי מה שמסתדר, בהכנות לישראמן הגעתי ל-24.5 שעות בשבוע.



משתתפת באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?

אני לא משתתפת בתחרויות שאני לא אוהבת. אולי יותר מכולם אני אוהבת את טריאתלון הנשים, שהוא אירוע שמפרגן לנשים ודרכו אפשר לחשוף הרבה נשים לספורט והאווירה בו היא תמיד טובה.


שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד

במהלך השנים צברתי הרבה הישגים, אבל מכיוון שאני מחשיבה את עצמי ספורטאית חובבנית אז כל השתתפות בתחרות היא בונוס ואם גם יש איזו זכיה או תוצאה טובה זה כיף אבל ממשיכים הלאה.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד

אני רואה הרבה ספורט בטלוויזיה, האולימפיאדה היא אירוע השיא כמובן, מונדיאל, אליפויות טניס וגם הטור דה פרנס כמובן.

קו סיום באופק
כרגע אין תחרויות באופק. אני מתאוששת עכשיו מהישראמן ומקווה ליהנות מהמנוחה.

מקפידה על תזונה נכונה? אם כן, איך?

אני אוהבת לאכול ולכן אני מקפידה לעשות ספורט כדי לא להפוך לבטטה… בעיקרון אני משתדלת לאכול אוכל בריא ובגלל הגבלות בריאותיות אני לא אוכלת כמעט אוכל מטוגן, מוצרי חלב ושוקולד.


גילטי פלז'ר – במה אתה חוטאת?

אני יכולה לשבת במשרד ועם הקפה לגמור קופסה שלמה של עוגיות.


איך משלבים ספורט וקריירה/משפחה?
אני מתאמנת בבוקר מוקדם ובערב אחרי העבודה.



על מה היית מוותרת בספורט שלך?

חשבתי להפסיק ולקחת פסק זמן מהתחרויות ורק להתאמן מידי פעם, אבל לא הצלחתי להוריד אף אחד מהענפים מסדר היום. המושג "מעצבן" לא קיים אצלי בטריאתלון, אמנם אני הכי פחות אוהבת והכי פחות טובה בריצה, אבל אני נהנית מהריצות בשדות העמק בקצב נמוך.


חוץ מספורט…
אני אוהבת לבשל ולאפות.

סיפור לנכדים
אחרי כל כך הרבה שנים יש המון סיפורים וכל תחרות היא בעצם סיפור שלם, אבל אני מניחה שהישראמן הראשון שלי, בשנת 2009, הכי זכורה. היו באותה שנה רוחות מטורפות. בשלב מסוים היינו צריכים לרדת מהאופניים וללכת ברגל כי היה בלתי אפשרי לרכוב. חוץ מרוחות, גשם וברד היו גם סופות חצץ כואבות ממש. 2 קילומטרים לסיום הרכיבה שלי הורידו אותנו מהאופניים והקפיצו אותנו לנקודת הסיום פשוט כי המארגנים החליטו שזה מסוכן לרכוב ככה. שנתיים אחרי, במטוס בדרך לתחרות איירון מן באוסטריה, בנות אחרות שבאו להשתתף שמעו שהשתתפתי בישראמן 2009, אז הן אמרו לי שאין לי מה לדאוג, שהכל קטן עליי. אני חושבת שזה לא שהכל קטן עליי אחרי זה, אבל אין ספק שזו התחרות הקשה ביותר שהשתתפתי בה.


המוטו שלי בחיים
לעזור למי שמבקש את עזרתי ולהתעסק רק בדברים חיוביים ולא בשליליים.

מסר לאומה
שכל אחד יעשה משהו שהוא אוהב ושעושה לו טוב, כמובן זה לא חייב להיות ספורט, זה יכול להיות סריגה, מקרמה, בישול כל דבר שמשפר הרגשה ויש ממנו סיפוק.


חוויית הישראמן

ביום שישי האחרון השתתפה אטקינס בתחרות איש הברזל "ישראמן סמסונג" באילת. היא היתה אחת מחמש הנשים היחידות שסיימו את המקצה המלא של התחרות והיא חצתה את קו הסיום אחרי 15:19:59 שעות. יש לציין שאטקינס קיבלה עידוד כפי שלא קיבל כנראה אף מתחרה בתחרות שכן הקיבוץ שלה, רמת דוד, שלח לא פחות מ-150 איש לעודד אותה ואת 19 המשתתפים הנוספים מן הקיבוץ (בהם עוד אחד שעשה את המקצה המלא, 14 שלקחו חלק בשלשות ו-4 ילדים שהשתתפו בתחרות ה"ישראקידס"). רבים רצו איתה לקו הסיום וחגגו איתה אחרי שחצתה אותו.

אטקינס אחרי שחצתה את קו הסיום בישראמן ביום שישי

"זו הפעם הרביעית שאני מתמודדת עם המרחק המלא בכלל ופעם שלישית שאני משתתפת בישראמן. השנה החוויה הייתה ענקית ומעל המצופה", היא אומרת.

ספרי קצת על החוויות מהדרך?
היו תנאים לא קלים בכלל השנה: הים היה רחוק מלהיות רגוע. היה קשה, היו גלים גבוהים ובלעתי הרבה מים. יש מצב שמפלס המים ירד, כי רובם היו בבטן שלי… ברכיבה הרוחות שדחפו אותנו בכיוון אחד ברכיבה בלמו אותנו בחזור. ככלל, בכל תחרות ארוכה יש משברים, וגם הפעם היו, אבל אני משתדלת לפרק אתהתחרות לחלקים קטנים וכל פעם שנגמר קטע לסמן עליו וי. אני משתדלת גם ליהנות מהנוף ולשיר שירים כדי להעביר את הזמן. "עוד נגיע", של ירדנה ארזי, מלווה אותי כבר שנים במרוצים. וסיפור מעניין: מישהו כתב בספריי על הכביש לחברה שלו את הבית הראשון של השיר "בוא", אז הקול של עברי לידר הידהד לי בראש בזמן הרכיבה. גם העידוד שזכיתי לו מחברי הקיבוץ שחיכו לי והעידוד משאר הספורטאים והמעודדים הנוספים עזרו לי מאוד מאוד להתגבר על כל הקשיים.

מה שלום הגוף?
אחרי התחרות היו כאבים בגוף שנמשכו כמה ימים, אבל עכשיו הכל כבר די בסדר.

איך חגגת את ההישג?
לא היו חגיגות בסיום כי כולם היו עייפים, או מהתחרות או מלהמתין כל כך הרבה שעות, אבל בקיבוץ מתכננים עדיין הרמת כוסית מתישהו בשבוע הבא. עכשיו כשאתם כותבים את זה לא תהיה להם ברירה לעשות את זה…

29.1.2013


אתר  שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.

פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.

לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן

רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג