ספורטאית השבוע || ברוריה בובליל

היא התאהבה בספורט בעקבות בן זוגה ומאז הספיקה לעשות לא מעט תחרויות טריאתלון ותחרות איש ברזל - בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

ברוריה בובליל, 54 יבנה, מנכ"לית חברת FITTING YOUR WAY OF LIFE

"נשבעת תמיד שלא אשתתף בישראמן, לא מצליחה לעמוד בפיתוי" | צילום: צלמי שוונג

איך נכנסת לראשונה לספורט? 
"מי היה מאמין, שנים הבטחתי, בעיקר לעצמי, שאתחיל להתאמן. לא הצלחתי ולא רציתי. שקלתי כשלושים ק"ג יותר ממשקלי הנוכחי. לאחר שבעלי התחיל להתאמן, נכנס לתחום הטריאתלון וליוויתי אותו שנים מהצד כמעודדת חשתי צורך להתנסות. לפני כעשר שנים התחלתי לרוץ בליווי תכנית שבנה לי חבר והשאר היסטוריה".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"התחלתי בריצה, התאהבתי, לאט לאט עליתי בסולם המרחקים, בהתחלה רצתי 5 ק"מ, 10 ק"מ ואז חצי מרתון. נפצעתי במהלך האימונים למרתון ואז החלטתי להתנסות בטריאתלון כיוון שאסור היה לי לרוץ תקופה ארוכה. התאמנתי באופן עצמאי לקראת טריאתלון הנשים, בעידודן וסיוען של מלאכיות מפורום 'נשים בספורט' שסייעו לי בדרכי – נהניתי מההתנסות והמעמד ומאז אני כאן".

"אוהבת לאתגר את עצמי במרחקים שונים" | צילום: צלמי שוונג

מה ענף הספורט האהוב עלייך? 
"אין ספק שהריצה היא הפייבוריטית שלי. אוהבת לאתגר את עצמי במרחקים שונים. מאוהבת בעונת המרוצים ויש כמה שלא אוותר עליהם מידי שנה, כמו צ'אלנג' 24 בו השתתפתי במקצה 12 השעות ורצתי כ-70 ק"מ, מרוץ הכלניות, מרוץ הר איתן ועוד".

היכן את מתאמנת? 
"אני מתאמנת בקבוצת XTRIM עם המאמן ליאור כהן".

"נפצעתי במהלך האימונים למרתון ואז החלטתי להתנסות בטריאתלון" | צילום: צלמי שוונג

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?
"אני צמודה לתכנית אימונים אישית שנקבעת לפי המטרות שאני מציבה לעצמי, מאוד אוהבת להשתתף במרוצים וטריאתלונים בארץ. נשבעת תמיד שלא אשתתף בישראמן, לא מצליחה לעמוד בפיתוי. מתאמנת בין 12 עד 20 שעות שבועיות תלוי ביעד".

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהם?
"השתתפתי בתחרויות רבות, המשמעותיות ביותר בעיני הן תחרות המרחק הארוך בדנמרק ומכבי וומן במכביה ה-20 שם זכיתי בשתי מדליות".

שיא אישי מיוחד.
זכיה במדליות במכביה היתה המפתיעה ביותר, באותן פעמיים, נותרתי פעורת פה: בחצי המרתון ובניקוד הכללי של המכבי-וומן".

"פתחתי קבוצת פייסבוק בשם 'מתבגרות על המסלול'" | צילום: צלמי שוונג

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"זו כבר דרך חיים שאימצתי שנים רבות – כך אני מרגישה חיה, בועטת ונושמת. לא מוותרת לעצמי אך מקפידה להיות קשובה לגוף, מחוברת לגילי, מבינה ומעכלת שהקצבים והעוצמות צריכים להיות מותאמים למצב הגופני. לפני כחצי שנה, בעת ששוחחתי עם חברה 'קיטרנו' על השינויים שאנו חשות בגיל המעבר ועל הקשיים לשלב את הספורט כדרך חיים בעצימות גבוהה. במהלך השיחה היא שאלה אותי: 'טוב, אז מה עושים עם זה?' השבתי לה שתמתין רגע ופתחתי קבוצת פייסבוק בשם 'מתבגרות על המסלול', קהילה לנשים המשלבות ספורט עצים כדרך חיים בגיל המעבר. צירפתי חמש חברות. כשקמתי בבוקר היו בקבוצה 100 נשים ולאחר כשבוע – 200 נשים. היום מונה הקבוצה 420 חברות, אנחנו מחליפות מידע, מתייעצות, מבינות שאנו שגרירות, גאות בגילנו ובכך שאנו מובילות דעת קהל. נשים בוגרות, מנוסות המשלבות את הספורט העצים כחלק מחיינו".

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"בהחלט מקפידה על תזונה. עם השנים פיתחתי רגישויות רבות לסוגי מזון שונים כמו גלוטן, מוצרי חלב, מאז ומעולם לא מסוגלת לגעת בבשר ולכן אימצתי לחלוטין את הטבעונות, ערה מאוד לקשר בין משקלי לרמת הביצועים שלי".

"שונאת אינטרוולים, ספרינטים , טסטים ונג"ש" | צילום: צלמי שוונג

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"האמת? אין סוד, מניסיוני מדובר בעליות ומורדות, כמו בחיים, אני קשובה לרחשי הסביבה הביתית, בן זוגי לחיים תומך ואפילו דוחף אותי למצות את עצמי בתחום, מגבה ומפרגן, משפחתי מעורבת ומעריכה, אבל ללא ההנעה הפנימית שתוביל אותי להרפתקאות והתנסויות, לא אגיע ליעדים אותם אני מציבה לעצמי. חברה קראה לי השבוע 'דורה' כיוון שאני יוצאת למסעות הזויים למקומות רחוקים. מאמינה שמשפחתי מעריכה ומבינה את הצורך הפנימי שלי ועל כך אני מודה לרפי ולבנותי, אוהבת ומעריכה".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"שונאת אינטרוולים, ספרינטים , טסטים ונג"ש".

ספר סיפור בלתי נשכח?
"שתי הריצות הראשונות בחיי, לראשונה יצאתי לחמישה ק"מ, רצתי ושילבתי הליכה. כששבתי הביתה וסיפרתי לרפי אמר לי: 'אין ללכת. בפעם הבאה, אם קשה לך, רוצי לאט'. כך עשיתי ואת זאת אני מיישמת עד היום".

"כשאת מוותרת לעצמך ולא מתאמנת, הכושר בורח" | צילום: צלמי שוונג

מי המודל לחיקוי שלך?
"חד משמעית – בן זוגי רפי. הוא זה שהחדיר את החיידק למשפחה כשהחל לרוץ בדיונות של יבנה לפני כאחת עשרה שנים, משם עבר לעולם הטריאתלון והמרחק הארוך. בתחילה צפיתי והלכתי בעקבותיו. הוא לעולם לא מוותר לעצמו – כולנו צופות ומיישמות".

תני טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"'שברת- שילמת', ספורט הוא דרך חיים. כשאת מוותרת לעצמך ולא מתאמנת, הכושר בורח. אני ממליצה להציב מטרות תואמות לתקופת ארוכות טווח וגדולות כאשר הזמן מאפשר או קטנות וזמינות בתקופות לחץ".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות? 
"המטרה הקרובה היא חצי איש ברזל בגן שמואל, מרחק חצי בישראמן 2019 ויתכן שארשם לתחרות מרחק ארוך בקיץ, במרחק 3 שנים מהתחרות שעשיתי בצ'אלנג' בילונד – דנמרק 2016".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג