ספורטאית השבוע – אלה פינוס

בילדותה ונערותה הייתה רקדנית בלט. במהלך השירות הצבאי עלתה על מסילת ריצה בחדר הכושר, הפסיקה לרוץ רק אחרי 10 ק"מ והתאהבה בריצות למרחקים ארוכים. מעטים הכירו אותה עד לסוף השבוע האחרון אבל עם תוצאה מבטיחה ומראש דוכן המנצחות של ברוקס – מרתוניה היא נראית כרצה בעלת עתיד בתחום. ספורטאית השבוע של שוונג – אלה פינוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בילדותה ונערותה הייתה רקדנית בלט. במהלך השירות הצבאי עלתה על מסילת ריצה בחדר הכושר, הפסיקה לרוץ רק אחרי 10 ק"מ והתאהבה בריצות למרחקים ארוכים. מעטים הכירו אותה עד לסוף השבוע האחרון אבל עם תוצאה מבטיחה ומראש דוכן המנצחות של ברוקס – מרתוניה היא נראית כרצה בעלת עתיד בתחום. ספורטאית השבוע של שוונג – אלה פינוס

מאת:מערכת שוונג


אלה פינוס

בת 23, רווקה מתגוררת בת"א כיום אבל במקור מפרדסיה

עבודה:
סטודנטית להנדסת חשמל באוניברסיטת ת"א

ענף ספורט מועדף?
ריצה

מה אירוע הספורט האהוב עליך?
חדשה בכל נושא התחרויות אבל מאוד נהנתי במרוץ אייל ובמרוץ נייקי

כמה שעות מקדישה בשבוע לאימונים?
בממוצע 10 שעות

הישג אישי:
מקום 1 כללי במרוץ ברוקס מרתוניה ל-5 ק"מ- 20:30 דקות

מוטו לחיים:

למקומות ששווה להגיע אליהם אין קיצורי דרך. כל הישג בחיים הוא תוצר של עבודה קשה והתמדה. עם זאת, הסוד הוא גם שאחרי שמגיעים להישג כלשהו, יש תמיד להציב מטרה חדשה למול העיניים ולעולם לא "לנוח על זרי הדפנה".

מדוע דווקא הריצה היא הספורט המועדף:

התחלתי לרוץ לפני כשלוש שנים, כששירתתי בצבא, זאת אחרי שרקדתי בלט קלאסי מגיל 5. יום אחד פשוט עליתי על הליכון והתחלתי לרוץ, זה נגמר אחרי 10 ק"מ. התחושה הזו, אחרי הריצה, הייתה פשוט ממכרת והתחלתי לרוץ יותר ויותר. הריצה הייתה כמו מפלט בשבילי כשהייתי צריכה להתמודד עם דילמות בתור קצינה ביחידה. הריצה מסדרת לי את המחשבות, היא מאזנת אותי. מבחינתי אין לה תחליף.

היכן מתאמנת ועם מי?

בשלוש השנים, מאז התחלתי לרוץ, התאמנתי לבד ובעיקר בחדרי כושר. עשיתי הרבה שטויות, הגעתי ל"אובר טריינינג" ונפצעתי. את הריצה בחוץ גיליתי רק לפני 4 חודשים, כשעברתי לגור בת"א. אז התחלתי לרוץ באמת. על מנת לא לחזור על הטעות הזו, לאחרונה הצטרפתי לקבוצת "הרצים החופשיים" בניהולו של קובי צבילה המקסים. הקבוצה הזו היא כמו משפחה, הם ישר אימצו אותי לתוכם. איתם אני מבצעת את אימוני האיכות שלי ואת הארוכות של שבת. מהרגע שהצטרפתי לקבוצה ההישגים לא איחרו לבוא. בשאר הימים אני מתאמנת לבד עפ"י תוכנית שקובי בנה לי, רצה בעיקר בפארק הירקון, אני מכורה לאווירת הריצה שיש שם בכל שעה נתונה ביום.

משתתפת באירועי ספורט – אם כן מה האהוב עלייך?
די חדשה בתחום

מקפיד על תזונה נכונה – אם כן איך?
אני משתדלת מאוד להתייחס למזון כמו אל דלק. אני משלבת ירקות בכל ארוחה ודוגמת ארוחות קטנות בכל שעתיים. מכיוון שרוב האימונים שלי הם בבוקר אני מקפידה לאכול ארוחת ערב המורכבת מעיקר בפחמימות ביום שלפני. אחרי אימון אני לא מפספסת ארוחת בוקר המורכבת מחלבונים בשילוב פחמימות. מכיוון שאני נמצאת רוב היום באוניברסיטה אני מביאה איתי תמיד ארוחת צהריים מבושלת במקום סנדוויצ'ים.

מה מותג הספורט האהוב עלייך?
מאוד אוהבת את ברוקס איתם רצתי ב- 3 השנים האחרונות. לאחרונה התחדשתי במיזונו והן מדהימות

איך משלבים ספורט וקריירה / משפחה?
השילוב קשה מאוד. התואר אותו אני לומדת הוא תובעני למדי, וכשאנשים שומעים על תדירות ואופי האימונים שלי לצד דרישות הלימודים התובעניות הם לא מבינים איך אני מצליחה לשלב. הסוד הוא לדעת לאזן. הריצה למעשה תופסת את "זמן הפריוילגיה" שלי, והכוונה היא לשעתיים הנוספות המפתות בבוקר שכולנו אוהבים להשאר בהן במיטה. אני יודעת שלולא הריצה הייתי נשארת לישון ממילא אז אני לא מרגישה שהריצה באה על חשבון הלימודים ואפילו להפך. הריצה עוזרת לי להתמיד במשימות ולהתרכז במטרות. אני אפילו נוטה להאמין שיש יחסי גומלין בין השניים.

מסר לאומה:

הריצה מתחילה ברגליים ונגמרת בראש. מי שרץ מרחקים יודע שבריצות ארוכות אחרי כמה ק"מ אתה פשוט משייט, לרגליים יש אישיות משל עצמן והתמודדות האמיתית היא למעשה התמודדות מנטלית. כואב לי לפעמים לראות אנשים שפיתחו אנטיגוניזם לספורט, שנאבקים במשקל ונכנסים ללופים של דיאטות. בנקודה הזו לאותם אנשים נראה שאין מוצא, ושהם בנקודה הכי חשוכה שהם יכולים להיות בה, הם נהיים פסימיים. האמת היא שהקושי הוא רק להתחיל, ושכשנראה לכם הכי חשוך זה למעשה רגע לפני עלות השחר. במקרה שלי, זהו הרגע בו מצפצף השעון המעורר שמבשר לי שצריך לשים נעליים ולצאת לאימון בפארק.


7.2.2012




אתר  שוונג שם את אוהבי הספורט על המפה – אצלנו כל ספורטאי הוא אלוף וכל אלוף ראוי לכבוד ולבמה משלו.


פנייה לנשות הספורט שבקהילת הספורטאים גם אתן מוזמנות לשלוח תשובות ותמונה.



לרשימת כל ספורטאי השבוע של שוונג – לחצו כאן


רוצים להיות ספורטאי השבוע של שוונג? פרטים מלאים כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג