ספורטאית השבוע – אגוסטינה קוקורסה

היא התחילה לעשות ספורט אחרי שהצבא "שלח" אותה לעשות תואר וההיפר אקטיביות שלה מחייבת אותה להיות בפעילות מרובה ככל האפשר. היא בחרה בטריאתלון כי הגיעה למסקנה שמדובר בייעוד ורק מצרה על כך שהייעוד הזה כל כך יקר. ספורטאית השבוע של שוונג - אגוסטינה קוקורסה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


היא התחילה לעשות ספורט אחרי שהצבא "שלח" אותה לעשות תואר וההיפר אקטיביות שלה מחייבת אותה להיות בפעילות מרובה ככל האפשר. היא בחרה בטריאתלון כי הגיעה למסקנה שמדובר בייעוד ורק מצרה על כך שהייעוד הזה כל כך יקר. ספורטאית השבוע של שוונג – אגוסטינה קוקורסה

מאת:מערכת שוונג


אגוסטינה קוקורסה
בת 26, רווקה, רמת השרון

עבודה
קצינה לוחמת בצה"ל, עתידה להיות מפקדת פלוגה ביחידת קרקל בעוד כחצי שנה, לאחר סיום התואר הראשון במכללה לפיקוד טקטי שבגלילות.

ענף הספורט האהוב עלייך?
טריאתלון.

למה דווקא ספורט זה?
הענף הוא מאתגר. האימונים קשים ומביאים אותך למקומות שלא חשבת שתגיע אליהם. אני מכורה לאדרנלין ואוהבת סוגי ספורט שמוציאים ממני הרבה.



צילום: צלם אותי


הסיפור שלך עם ספורט…
יצאתי ללימודי תואר ראשון משולב עם קורס מפקדי פלוגות לוחמים לאחר שש שנים של שירות פעיל בשטח בגדוד הקרקל ובזמן הזה נוצר מרווח "למצוא תחביבים". בשנה הראשונה לתואר התאמנתי לחצי מרתון ואחרי שסיימתי התחלתי לחשוב על כיוונים חדשים. אני ממילא בחורה גבוהה וחזקה אז החלטתי שכנראה שיש לזה ייעוד, אז בחרתי בטריאתלון. עובדים על כמה ענפים, ההתמודדות מאתגרת ועושים המון כיף.

היכן מתאמנת ועם מי?
בקבוצה הטובה ביותר – קבוצת הטריאתלון של קאנטרי רמת השרון, בניצוחו המופלא של אבי ברכה. הקבוצה הזאת היא כמו משפחה בשבילי, כל אחד מהם מהווה יותר השראה מהשני וזה גם כיף להיות בחורה צעירה בקבוצה, יש לך מלא "הורים מלווים" לצידך. ואבי, "מסכן" כמו שאומרים עליו – הוא מינה אותי כאחראית קבוצה אז הוא צריך לשמוע אותי חופרת לו מלא בטלפון, ואני עומדת להתחיל קורס מדריכי טריאתלון בהדרכתו אז עכשיו הוא יצטרך לשמוע אותי בנוסף לאימונים הבסיסיים שלנו. אין עליו!

כמה שעות בשבוע את מקדישה לספורט?
הרבה, אני ממש היפראקטיבית אז כדי לדכא את זה אני מזיזה את הגוף. אני עושה שני אימונים בשבוע עם קבוצת הטריאתלון (וכשאני יכולה אז יותר), שני אימונים במסגרת הצבאית שלי שכוללים אימוני חי"ר עם ווסט, עליות וכושר קרבי, אימון בשבוע עם "פרוייקט צור" – פרוייקט משותף של המסגרת הצבאית שלי ועיריית הרצליה בה אנחנו מאמנים את תלמידי כיתה י"ב בהכנה לכושר קרבי ושירות משמעותי בצה"ל, יוגה בימי שלישי בשביל הגמישות ורכיבות שבת.

משתתפת באירועי ספורט? אם כן, מה האהוב עלייך?
משתתפת במרוצים וטריאתלונים. האהוב ביותר הוא טריאתלון נשים ע"ש תמר דבוסקין. זו הייתה
התחרות הראשונה שעשיתי, בשנה שעברה. השתתפתי במקצה המיני ספרינט כי רציתי
לחוות מה זה הענף הזה לפני הכניסה לאימונים. אני אמנם מתאמנת רק שנה אבל זה
האירוע שהכי ריגש אותי. הנשים שם כל כך חזקות ועמותת אתגרים עושה עבודה
מרגשת וזה יום של מלא אהבה. ממליצה בחום לכל הנשים (גברים עם פאות – לא
תופס).


שיא אישי – תוצאה או הישג מיוחד

מקום ראשון בקטגוריית גיל 25-29 באליפות ישראל בטריאתלון 2012 באילת. עברתי עונת תחרויות ואימונים ארוכה וזאת הייתה בעצם התחרות האחרונה והקשה ביותר אז זה היה סיום כיפי לתקופה.

תחרות או אירוע ספורט אהובים במיוחד

אולימפיאדה, במיוחד אני אוהבת לצפות בתחרויות התעמלות הקרקע.

קו סיום באופק
התחרות הקרובה היא מקצה ספרינט טריאתלון הכנרת והאתגר הגדול שלי הוא המקצה האולימפי בטריאתלון תל אביב, שיהיה המקצה האולימפי הראשון שלי. אני חסידה של תהליכים ולא מאמינה בלרוץ מהר לכל מיני אתגרים וריגושים מהירים, לכן אם לא הייתי צריכה לפתוח פלוגה בנובמבר הייתי ממשיכה במקצי הספרינט עוד קצת, אבל אני רוצה קצת חוויה לפני החזרה לשירות.

מקפידה על תזונה נכונה? אם כן, איך?
העקרונות שלמדתי הם לשתות הרבה מים גם אם זה אומר לספור מספר כוסות ביום ולא לוותר על שלוש ארוחות ביום ושתי ארוחות ביניים קטנות. העיקר לתת לגוף כל הזמן את הדלק שלו ולא להיות רעב. ותכלס, אם שורפים אז זה בסדר להתפנק מדי פעם.

גילטי פלז'ר – במה את חוטאת?
אני מתה על פופקורן. לא יכולה להגיד לזה לא. אני אלך לסרט בקולנוע רק בגלל הפופקורן ולא באמת בגלל הסרט.

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
ההוצאות. כולם מתחילים בזה שהם אומרים שהם ירכבו עם נעלי התעמלות וילבשו סתם בגדי ספורט, אבל איך שנכנסים לעולם הזה מבינים שבלי שום קשר למחירים המטורפים של כל האקסטרות, גם הדברים הבסיסיים וההכרחיים הם יקרים מאוד.

איך משלבים בין ספורט למשפחה/קריירה?

קמים מוקדם בבוקר ועושים דברים שכשעשית אותם חברים שלך עדיין חלמו חלומות נעימים. נקודת הפתיחה של היום היא שוות ערך אצל שני הצדדים, חברים שלי מגיעים ללימודים ב-9 בבוקר מחייכים וגם אני, רק שאני אחרי שעתיים אימון והם קמו לפני גג שעה.

מודל לחיקוי/דמות נערצת

עדנה גביש וטובה קידר מקבוצת הטריאתלון שלי, הן שתי "בוגרות" (ככה אני קוראת למבוגרים בקבוצה) שהן מודל לחיקוי עבורי. כל אחת עם סיפור אישי מרשים וכל אחת מהן יותר חזקה מהרבה נשים צעירות שהכרתי – הן אפילו סיימו לפני כמה חודשים את מקצה חצי הישראמן. אני רוצה להיות כמוהן כשאני אגדל – פרועות, בכושר ומלאות באופטימיות.

מה מותג הספורט האהוב עלייך?
אני חסידה קבועה של נייק וברכיבה אין על קראפט.



חוץ מספורט…

התחלתי לגלוש, עד שהבנתי שאני מעדיפה לרכב בשבת מאשר לבדוק מה מצב הגלים בים ולטייל הרבה בארץ – יש לנו נופים מדהימים ואין על ארץ ישראל.

סיפור לנכדים
בתחילת הדרך כשלא ידעתי כלום מכלום על טריאתלונים, הגעתי לחנות הטריאתלון של עופר ורד בקאנטרי רמת השרון כדי לקנות אופני כביש. הייתי בטוחה שלוחיות הזיהוי שמורכבות על האופניים של חברי האיגוד הם המחירים של אופני הכביש. אז ממש התלהבתי שהן ממש זולות : "3567, 2341". עברו כמה חודשים עד שסיפרתי את זה לעופר וכמובן הוא ממש צחק עליי.

המוטו שלי בחיים

לאהוב. זה נשמע יותר מדי אופטימי ודביק, אבל למדתי מניסיון החיים הקצר שלי שאם אתה משתדל להישאר אופטימי ואוהב את האנשים סביבך, אתה גורם לאנשים סביבך לקלוט את החיוביות שלך ולפחות אצלי בקבוצה אני מאוד משתדלת לטפח את זה.

מסר לאומה
תתחילו לזוז. כל דבר – לא חייבם לרוץ או לרכב או לשחות אפשר גם לרקוד הורה. העיקר לזוז ולהפעיל את הגוף – התוצאות יפות והנפש בריאה.

23.4.2013




 ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח מייל [email protected] ולקבל שאלון למילוי.




 אם תרצו לראות את שלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג