עפים על עצמם: לצמד שיתמודד באליפות העולם בצניחה חופשית יש 45 שניות בלבד להרשים את השופטים

איך מתאמנים לקראת אליפות העולם בצניחה חופשית? דפני מורלי וגל פלד נמצאים כרגע באימונים אינטנסיביים, נרגשים לייצג את ישראל בפעם השלישית ולהתחרות בצנחנים מכל העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צניחה חופשית

על פניו נראה שהם עושים חיים בשחקים, אבל בפועל צמד הצנחנים החופשיים דפני מורלי וגל פלד, אשר מייצגים את ישראל בפעם השלישית, נמצאים בהכנות לקראת גביע העולם בצניחה חופשית בסגנון פריסטייל.

62924.1

בתחרות הראשונה בקושי הכירו האחד את השנייה ומעולם לא צנחו יחד (ליחצו להגדלה) | צילום: גל פלד

עד לפני כמה שנים דפני מורלי, אקרובטית קרקס, לא חלמה שתהיה חלק מעולם הצניחה החופשית ושתתחרה בתחרות צניחה בינלאומית. יתרה מזאת, עד כשלושה שבועות לקראת התחרות הראשונה, בה השתתפו לפני 3 שנים, גל ודפני בקושי הכירו האחד את השנייה ומעולם לא צנחו יחד. למרות כל זה, החליטו להשתתף בתחרות בינלאומית מול צנחנים מנוסים מרחבי העולם והוכיחו שהחיבור בין מתעמלת מנוסה לצלם צניחה חופשית מיומן יכול להוליד תוצאות מבטיחות. השניים זכו במקום השישי באירופה והשביעי בגביע העולם בענף בו התחרו.

עוד כתבות אקסטרים
קולות הדממה של הצלילה החופשית
איש העכביש האנושי: כך מטפסים על בניינים
מה זה לעזאזל "טאף מאדר"

"זה התחיל בכלל ממתנת יום הולדת"

כששואלים את דפני כיצד הכל התחיל היא מספרת: "תמיד רציתי לעשות צניחה חופשית. ליום הולדתי ה-29, החליטו התלמידות שלי בקרקס להפתיע אותי ולהזמין אותי לצניחה חופשית במתנה. כך הגעתי ל'פרדייב' וצנחתי את צניחת הטנדם הראשונה שלי. כשישבתי על סף דלתו של המטוס קרה לי דבר שמעולם לא קרה לי עד אותו רגע. פשוט הרגשתי שזה מה שאני צריכה לעשות. מיד כשירדתי מהצניחה החופשית הראשונה שלי, בלי לחשוב פעמיים נרשמתי לקורס צניחה. ידעתי שזה דורש התחייבות והשקעה, אבל הרגשתי שאמצא דרך לעשות זאת".

62924.2

היה קשה לה למצוא צלם כפרטנר מתאים לתחרות (ליחצו להגדלה) | צילום: אור לוין

עוד במהלך הקורס דפני נחשפה לכך שישנן תחרויות צניחה בינלאומיות וחלמה להיות אלופת עולם. כשהגיעה ל-60 צניחות, היא קיבלה שיחת טלפון מאיגוד הצניחה ובו הציעו לה להשתתף בתחרות גביע העולם כנציגה מישראל בתחום הפריסטייל. מורלי החלה להתאמן במרץ לתחרות, אבל כמו כל התחלה, היה קשה לה למצוא צלם כפרטנר מתאים לתחרות. חשיבות הצלם בתחרות היא עצומה שכן כל הערכת צוות השופטים מתבססת על סמך צפייה בתרגילים שצולמו באוויר, כך שמשקל השיפוט מתחלק לחצי על צילום וחצי נוסף על התרגילים. ברגע שרגל הצנחן יוצאת מהמטוס הטיימר מתחיל לרוץ, מרגע זה לצמד כ-45 שניות לביצוע התרגילים, כאשר כל גלישה מהזמן המוקצב לא נצפית על ידי צוות השופטים.

מקפידים לנסות דברים חדשים

בשביל להצליח לצלם צנחן שצונח בסמוך, תוך כדי שהצלם צונח בעצמו יש צורך במיומנות רבה, על אחת כמה וכמה אם אותו צנחן מבצע תרגילים באוויר. למזלה של מורלי, כשלושה שבועות לפני התחרות חיברו בינה לבין גל, צלם ומדריך צניחה ותיק בפרדייב שהחזיק אז ברזומה של מעל 2,000 צניחות. החיבור ביניהם היה מיידי אך הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה לקראת התחרות על מנת להגיע לרמת תיאום ואמון הדדי שיאפשרו להם להתמודד מול המתחרים הוותיקים מכל העולם. פלד ומורלי הגיעו באותה תחרות למקום שביעי בעולם ובשנה שלאחר מכן אף אתגרו את עצמם וניגשו לתחרות שידועה כקשה יותר, אליפות העולם בצניחה, בה הגיעו למקום שמיני בעולם.

62924.3

גל פלד ודפני מורלי מתרגשים לייצג את ישראל (ליחצו להגדלה) | צילום: ליאורה בייסקי

גל ודפני לא מפסיקים להתאמן והיום הם כבר צוות מנצח. העבודה המשותפת והתחרויות הבינלאומיות חיזקו את האמון ושיתוף הפעולה ביניהם. היום הם מקפידים לנסות דברים חדשים, לא חוששים להסתכן יותר ומגוונים בתרגילים. לדבריהם: "אחרי שייצגנו את ישראל פעמיים, התחרינו וגברנו על נבחרות ממדינות רבות וטובות בעולם, בהן ספורט הצניחה מוכר כענף תחרותי והרבה יותר מקודם ומסובסד מאשר בישראל, אנו גאים בתוצאות ובכבוד שהבאנו למדינה בתחרויות צניחה חופשית ומבטיחים לא לאכזב גם השנה בתחרות גביע העולם בהולנד".


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שמרית הגיב:

    נהדר שאתם כותבים גם על התחומים האלו כל הכבוד תמשיכו להיות כאלו נהדרים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג