פילוסוף של כדורגל וספורט: שדר הטלוויזיה והיוצר מודי בראון הלך לעולמו

מעבר להיותו שדר טלוויזיה אהוב ומקצועי, הצליח מודי בר-און להגדיר את תרבות הכדורגל והספורט הישראלי בדרך המיוחדת שלו ואף יצר שורה של תכניות היסטוריות וסדרות תעודה אייקוניות בטלוויזיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מודי בר-און | צילום: יוסי צבקר

לאחר התמודדות קשה עם מחלת הסרטן, נפטר שדר הטלוויזיה מודי בר און בגיל 59. בר-און היה מזוהה עם ערוץ הספורט, שם החל לעבוד החל משנת 1994 בתכנית "יציע העיתונות" ואחר כך בליגת האלופות. לצד העיסוק בספורט היה בר-און אחד מכותבי "החמישיה הקאמרית", שם הטביע ביטויים שהפכו למטבעות לשון בשנות התשעים של המאה העשרים. אהבה נוספת שלו הייתה ההתעמקות בהיסטוריה וגם שם הוא הצליח לשלב בין האהבה שלו לתחום ובין תכניות טלוויזיה שהצליחו לשלב הומור ואירועים היסטוריים תחת התכניות "הכל אנשים" ו"במדינת היהודים" וגם סדרות תיעודיות כמו "כביש 90" ו"שיעור מולדת".

מערוץ הספורט נמסר: "יום עצוב. מרכינים את ראשנו עם לכתו של חברנו האהוב מודי בר-און מאיתנו. מחבקים את המשפחה ואת כל אוהביו. המשפחה מבקשת לשמור על פרטיותה ברגעים קשים אלה. הודעה על פרטי ההלוויה יימסרו בהמשך".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ספד לו: "עצב גדול על לכתו של איש הטלוויזיה, התרבות והספורט מודי בר און. במהלך עשרות השנים האחרונות תפקידיו של מודי בכל ערוצי התקשורת והבמות כמגיש, ככותב וכבמאי הגיעו לכל בית בישראל וייזכרו למשך שנים רבות בזכות הצבע הייחודי שלהם. ההגשה האינטלגנטית, המעמיקה והרחבה של מודי בשידורי ערוץ הספורט יחסרו לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. תנחומים למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

פילוסוף של כדורגל וספורט

תחנות חייו עברו כמעט תמיד עם נגיעה בעולמות הבידור והתקשורת וכבר בשנות השמונים החל את דרכו המקצועית כסטנדאפיסט והיה חבר בצוות הסטנד-אפ "איך זה עובד באמת". לאחר שהשלים תואר ראשון בתיאטרון באוניברסיטת ת"א ביים את המחזה "התכווצות שרירים" מאת רועי רשקס בתיאטרון הסימטה ולאחר מכן בשנת 1991 שיחק בסרט "סיפורי תל אביב".

אבל אחד התפניות החשובות בחייו המקצועיים הייתה הצטרפותו בשנת 1993 לצוות הכותבים של "החמישייה הקאמרית". שילובו לצוות הכותבים פתחה בפניו דלת אל השורה הראשונה של הכותבים החדשים של הטלוויזיה ושמו החל להיות מוכר יותר ויותר בין מפיקים ועורכי תסריטים. בר-און החל את דרכו בערוץ הספורט בשנת 1994 ובהמשך הנחה כאמור את משדרי ליגת האלופות. ב-2001 החל להנחות את מגזין סיכום משחקי ליגת העל בכדורגל, "שער חמש" וב-2015 הנחה תוכנית אירוח גם בערוץ 2 מטעם הזכיינית "רשת".

בר-און הותיר אחריו אישה ושני ילדים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג