שאלות ותשובות: לעולם אל תחמיצו אימון

מזלו של פריאל הביא אותו לפגישה בלתי צפויה עם דלת של מכונית ספרדית, ששלחה אותו לשישה שבועות השבתה. מה קורה לכושר כאשר נמנע מאיתנו להתאמן? כתבה מתורגמת מהבלוג של ג’ו פריל joefrielsblog
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מזלו של פריאל הביא אותו לפגישה בלתי צפויה עם דלת של מכונית ספרדית, ששלחה אותו לשישה שבועות השבתה. מה קורה לכושר כאשר נמנע מאיתנו להתאמן? כתבה מתורגמת מהבלוג של ג'ו פריל joefrielsblog

מאת:ג'ו פריל,תרגום: תומר גמינדר


קורא גרמני שאל אותי באיזה מהירות מאבדים כושר אם מאבדים יום או, שומו שמיים, מספר ימי אימונים. ישנם הרבה גורמים שמעורבים כאן, אבל אני אנסה כמיטב יכולתי.

זה נושא רגיש במיוחד עבורי כרגע, מאחר ואני מפסיד המון אימונים. בזמן ששהיתי במחנה אימונים בספרד, לפני כשבועיים, רכבתי לתוך דלת של מכונית שנפתחה פתאום. זו לא הייתה מכונית חונה, שמהן אני נזהר בדרך כלל, אלא מכונית שעמדה ברמזור. הנוסעת החליטה לצאת באמצע הרחוב ופתח את הדלת לפתע בדיוק כשעברתי. התזמון שלה היה מושלם. אני נחתתי על הירך שנסדקה ב- 4 מקומות. מאז אני מושבת מאימונים כבר במשך 17 ימים.
 


פציעות גורמות לפגיעה בשגרת האימונים
צילום:
Megalaser


אז, לעולם אל תפסידו אימון … . ברור שכמעט בלתי אפשרי לעמוד בכך גם אם לא שברתם את האגן. לפעמים לחיים יש את הכיוונים שלהם. לכן בואו ונבחן אימונים אבודים – או מופחתים – מכמה פרספקטיבות שונות.

הנה מה שהמחקר של רנדי וילבר (Randy Wilber)
מהמרכז לאימון אולימפי בקולורדו ספרינגס על אי-אימון אומר על השינויים שקורים אחרי שלושה שבועות ללא אימונים [Wilber]:

מנגד, נראה שכושר אנאירובי מחזיק מעט יותר [Coyle]. לכן עיקר הדאגה שלנו צריך להיות מופנה לתפקוד האירובי שלנו, בפרט מאחר שאם אתם קוראים זאת כנראה שאתם ספורטאי סיבולת. אפילו הפחתה של האימונים האירוביים מ- 5 ימים בשבוע ליומיים גוררת ירידה משמעותית בכושר [Brynteson].

גם הורדה של עצימות האימונים האירוביים מתחת ל- 70% מ- VO2max שגוררת לאיבוד כושר אירובי וירידה בקיבולת האירובית, בזמן לתשישות ובגודל הלב [Hickson].

יש גם מידע חדש יחסית, לפחות לספורט סיבולת,
שנולאדימיר איסורין (Vladimir Issurin) התייחס אליו כ"כושר שיורי" (“residual fitness”), המראה שתחומי כושר מסוימים עלולים לאבד בתוך ימים ספורים עד שבועות ספורים אפילו אם ממשיכים בכמות מספיקה של אימונים בתחומים שונים אבל עם מעט או ללא עומס באחרים [Issurin]. אני אכתוב יותר על כך בקרוב.

על ידי שימוש במודל בתוכנת WKO+
אני יכול גם לומר לכם שאם אתם בכושר גבוה יחסית, קצב ירידת הכושר בקצב גבוה יותר מאשר אם הייתם בכושר נמוך יותר. פספוס של אימון יחיד לאתלט עם CTL Chronic Training Load) של כ- 100 TSS/day (כושר גבוה) גורר ירידת כושר של כ- 2%. אבל אתלט עם CTL של 20 (כושר נמוך) יראה ירידה של כ- 0.4% ב- CTL אם יאבד יום אימון. המילים אחרות, אפסים הרבה יותר יקרים כאשר אתם בכושר גבוה.
 
לכן נראה שהתקווה היחידה שלי היא לאבד הרבה כושר כדי שאבוד הכושר שלי לא יהיה כה גדול. זה צריך להיות קל לביצוע. אבל בינתיים אני מתכוון לעשות כל מה שאני יכול כדי להתאמן במהלך ששת שבועות ההשבתה. אני מניח שאפילו משהו טוב יותר מכלום – אבל כנראה יותר לראש מאשר לגוף.

ג'ו פריל
 מאמן ספורטאים סיבולת מאז 1980. הלקוחות שלו הם האליטה של הספורטאים
החובבים והמקצועיים מקרב רוכבי הכביש, רוכבי אופני הרים, הטריאתלטים
והדואתלטים. הם מגיעים מכל קצוות תבל וכוללים אלופים לאומיים אמריקאים
וזרים, מתחרים באליפויות העולם, וספורטאים אולימפיים.
הוא מחברם של עשרה ספרים על אימון לספורטאים סיבולת כולל הסדרה הפופולארית
והנמכרת ביותר בספר Training Bible. הוא בעל תואר שני במדעי האימון, הוא
מאמן מוסמך לרמת עילית לטריאתלון ורכיבה בארה"ב, והוא המייסד והיו"ר לשעבר
של נציבות האימון הלאומית בארה"ב.
ג'ו מקיים סמינרים ברחבי העולם על אימון ומרוצים לרוכבי אופניים, טריאתלטים ומאמנים, ומספק שירותי ייעוץ עבור חברות בתעשיית הכושר.

תומר גמינדר– המתרגם
נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי.

מדור המתורגמים של שווג כאן


קישורים: אופניים, טריאתלון, ריצה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג