רוצים לאכול בצורה מסודרת? סדרו לכם את פינת הישיבה המושלמת

אכילה בישיבה עוזרת לנו לאכול ארוחות מסודרות יותר, לחוש שובע ולעצור את האכילה בזמן הנכון ולהימנע מנשנושים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תזונה היא מרכיב מרכזי באורח חיים בריא ומאוזן. פעילות גופנית אמנם מביאה יתרונות רבים לגוף, אך ללא תזונה נכונה ההשפעה שלה תהיה קטנה הרבה יותר. אכילה בישיבה עוזרת לנו לאכול ארוחות מסודרות יותר, לחוש שובע ולעצור את האכילה בזמן הנכון ולהימנע מנשנושים. עיצוב של פינת ישיבה מזמינה ונוחה, תסייע לכם לאכול באופן נכון. כך תעשו זאת.

בחרו בשולחן אוכל המתאים לצרכים שלכם

שולחן האוכל הוא הפריט הראשון שעליכם לבחור ואחריו יהיה קל יותר לבחור את הפריטים האחרים. פינות אוכל מגיעות בשלל גדלים וחשוב להתאימן לצרכים האישיים שלכם. ראשית מומלץ למדוד את האזור שבו השולחן יעמוד. ודאו שיש לכם מספיק מקום לשולחן שעליו תניחו מספר מנות ועדיין ישאר לכם מספיק מקום לשבת ולאכול עליו בניחותא.

פינת ישיבה לארוחה שלכם | צילום: pixabay

בבחירת גודל השולחן יש לקחת בחשבון את שאר בני הבית, כדי לוודא שלכולם יהיה מקום מסביבו. אם אתם נוהגים לארח בביתכם באופן קבוע, מומלץ לבחור בשולחן נפתח המאפשר דינמיות או לבחור מראש בדגם של שולחן גדול ורחב יותר. כמו כן חשוב מאוד לשים לב שיש לכם ולכול מי שיישב בשולחן מספיק מקום לרגליים, ושעיצוב השולחן אינו מפריע לכך.

גם על הצורה יש לתת את הדעת. שולחנות מלבניים וצרים יתאימו לחדר אוכל ארוך וצר. בחללים קטנים יותר, שולחן מרובע יהיה הבחירה הנוחה ביותר. אם אתם נהנים מארוחות משפחתיות, שולחן עגול ייתן תחושה יותר אינטימית ותוכלו לנהל שיחות בקלות עם כול יושבי השולחן.

העיצוב עצמו ברמת החומר והצבע, חשוב לא פחות. כאשר השולחן משתלב בעיצוב החדר, הוא הופך למושך הרבה יותר, וללא ספק תעדיפו לשבת לאכול מאשר לעמוד לצד השיש במטבח ולנשנש. אנו ממליצים לבחור בצבע נטרלי שייתן לאוכל לבלוט. שולחן בצבע בוהק אולי יהיה ייחודי, אך מאוד ייתכן שהוא ירגיש צעקני מדי.

ישיבה נכונה דורשת כיסא נכון

לאחר שבחרתם את שולחן האוכל, יש לבחור את הכיסאות כמובן. ניתן לרכוש פינות אוכל כסט וכך ליהנות מהתאמה מושלמת בכמות הכיסאות ובעיצוב, אך יכול להיות שבחירת הפריטים בנפרד תהיה נכונה לכם הרבה יותר. ראשית יש לבחור את גודל ורוחב הכיסאות. באשר לרוחב, יש לשקול כמה כיסאות תרצו להציב מסביב לשולחן האוכל. לצד זאת כמובן שיש לחשוב על נוחות, עליכם להיות מסוגלים להתרווח בכיסא, אך לא יותר מדי כך שיציבתכם נפגמת ונוצר לחץ על הקיבה. כיסא נוח יגרום לכם לחשק לשבת ולאכול ארוחות מסודרות, מבלי למהר. אכילה מהירה לא מאפשרת לגוף להבין כמה אוכל נכנס וכך גם תחושת השובע מגיעה מאוחר, דבר שגורם לרוב לאכילת כמויות של מזון מיותרות שהן הרבה מעבר למה שהגוף באמת רוצה וצריך.

באשר לעיצוב, חשוב כמובן שתהיה התאמה גם לחדר עצמו וגם לשולחן. תוכלו לבחור בכיסאות עם ריפוד או כיסאות פלסטיק ללא ריפוד. תוכלו לבחור בפריטים עם משענות יד וכאלה ללא משענות (יחד עם זאת חשוב לזכור כי כיסאות עם משענות יד בהכרח יתפסו יותר מקום מסביב לשולחן). עיצוב עדין מעץ אולי דווקא מעור, יש שלל אפשרויות שמהן תוכלו לבחור. כאן השאלה היא מהו טעמכם האישי וההעדפה שלכם שתתקשר לקו העיצוב בביתכם. כדאי גם לחשוב על ניקיונם של הכיסאות ולבחור בכאלו שקל לנקות ולהסיר מהם כתמים.

כלי האוכל

אכילה נכונה אינה קשורה רק במרכיבי המזון בלבד, אלא גם בכמויות האוכל שאנו צורכים. בחירת כלי האוכל הנכונים יכולה לסייע לכם לנהל כמויות בצורה הרבה יותר מאוזנת. כאשר אוכלים מצלחות ענקיות, אוטומטית אנו מעמיסים על הצלחת הרבה יותר מזון ממה שאנו צריכים. אם נקפיד לשים את הכמות המתאימה על צלחת גדולה, המוח יפרש זאת כאילו שאין מספיק מזון בצלחת ואתם עשויים להישאר עם תחושת חוסר סיפוק. לכן, מומלץ לבחור בצלחות קטנות יותר, שבתוכן גודל המנה הבריאה עבורכם יראה מספק בהחלט, הדבר יתרום לתחושת שובע בהמשך.

מראה הצלחות יכול גם הוא להשפיע על החשק שלכם לאכול בישיבה. שכן מראה של שולחן ערוך ומזמין בהחלט יוצר אצלנו חשק לשבת ולאכול. בחרו בצבע נעים לעין, המאפשר לאוכל לבלוט. כשהצלחת נראית עשירה, המוח מסופק הרבה יותר. עיצוב ונראותן הצלחות קשור לטעמכם האישי, ולכן יש לבחור אותן לפי הדגם שהכי קוסם לכם.

תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג