ראש בראש: האישה שלא נותנת למיגרנה לעצור אותה מלרוץ

עידית שלינגבאום היא אם לשלושה מראשון לציון ובזמנה הפנוי מאמנת ריצות ארוכות, ענף הדורש סיבולת גבוהה וכוח רצון עז. לכן, כאשר רבים מבינים כי עידית מתמודדת עם מיגרנה כרונית קשה הם מופתעים שהיא עדיין רצה להנאתה ולא עוצרת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: באדיבות עידית שלינגבאום

אחד הקשיים הגדולים בהתמודדות עם מיגרנה הוא שמאמץ פיזי, גם אם קטן, גורם להחמרת כאב הראש או יוצר התקף בעצמו" כך מספרת עידית שלינגבאום בת ה-49 מראשון לציון, המתמודדת עם מיגרנה מזה שלושה עשורים ובזמנה הפנוי מאמנת קבוצות ריצה למרחקים ארוכים.

המיגרנה מלווה את עידית עוד מתקופת הצבא, "אני זוכרת שכאב הראש היה מגיב באופן כמעט מידי למאמץ גופני", נזכרת עידית, "בחודשים ובשנים שלאחר מכן עברתי בין המון רופאים ומומחים בניסיון להבין מה גורם לכאב הראש הבלתי נסבל שתוקף אותי, נטלתי משככי כאבים על בסיס יומי שרק העצימו את כאב הראש ובעיקר נמנעתי מכל מאמץ גופני שעלול היה להחמיר את המצב שלי עוד יותר". רק לאחר כמה שנים הגיעה הבשורה, "הרופא הסביר שמאפייני כאב הראש שלי, ההחמרה במאמץ ואופי הכאב, מתאימים להגדרה של מיגרנה ושכעת, משאנחנו יודעים מה מקור כאב הראש, יהיה יותר קל לטפל", מספרת עידית.

"נלחמת כדי להצליח לתפקד" | צילום: באדיבות עידית שלינגבאום

"אני לא נותנת למיגרנה לנהל אותי"

כאב הראש לו המיגרנה גורמת לרוב מופיע רק בחצי ראש והוא מלווה בשלל תסמינים נוירולוגים המקשים מאוד על הסובלים ממנה לתפקד בחיי היום יום שלהם, "התקף מגיע ללא התראה מוקדמת לעתים", מספרת עידית, "לפעמים יש סימנים מוקדמים המבשרים על בואו המתקרב של התקף ואז אפשר להתכונן אליו יותר טוב, אבל כשהתקף מתחיל מאוד קשה להתמודד עימו. כל צליל קטן ואור עלולים להוציא אדם מדעתו כי הרגישות גבוהה מאוד. עם כל זה, אדם צריך להמשיך לתפקד ולעבוד כי לא ניתן לדעת מתי ההתקף ייגמר". פעמים רבות הסובלים ממיגרנה נאלצים להפסיד ימי עבודה, נמנעים מפעילויות מחוץ לבית ולא מצליחים לתפקד ולנהל שגרת חיים רגילה.

"אני מאוד נלחמת כדי להצליח לתפקד", אומרת שלינגבאום, "ועדיין, אחד הקשיים הגדולים הוא שאנו נתקלים בחוסר הבנה מהסביבה. לא תמיד מבינים את הצרכים שלך ובזמן התקף הבנה מהסביבה יכולה לעזור מאוד". בזמנה הפנוי, עידית מאמנת קבוצות ריצה למרחקים ארוכים, "אנשים מופתעים כשהם שומעים שאני סובלת ממיגרנה, כי ידוע שהיא מחמירה במאמץ גופני ואין מאמץ גופני ארוך ומייגע כמו ריצה ארוכה. זה משהו שאני מאוד אוהבת ולא מוותרת עליו. אני מרגישה שזה עוזר לי למרות כאבי הראש הבלתי פוסקים מהם אני סובלת. רצתי שני מרתונים עד כה ובמונחים של מיגרנה זה ממש בלתי אפשרי, לחץ הדם עולה וגם הדופק וזה משפיע מאוד על חומרת כאבי הראש אז לא פלא שאנשים מאוד מופתעים לשמוע שהאישה שרצה איתם סובלת ממיגרנה כרונית". גם כשהתקפים פקדו את עידית לקראת תחרויות, היא לא נתנה לכך לעצור אותה. "בעבר עצרתי ריצות בשל התקפים אבל קיבלתי החלטה שאני לא נותנת למיגרנה לנהל אותי, שאני ממשיכה ובמקביל גם מחפשת פתרון שיאפשר לי הקלה מהסבל" היא מספרת.

"בשיא היו לי התקפים של שבוע"

עידית ניסתה כל טיפול אפשרי במטרה לשים סוף לכאבים מהם היא סובלת. "לקחתי כל כדור שהיה לו פוטנציאל לעזור לי, ניסיתי רפואה אלטרנטיבית וכלום לא עזר", היא נזכרת, "סבלתי נורא. ההתקפים היו מופיעים מספר פעמים בשבוע ובשיא היו לי התקפים שנמשכו מעל שבוע שלם, זה משהו שלא ניתן לתאר בכלל". לאחרונה, יחד עם טיפול הזרקת בוטוקס רפואי, החלה עידית לקבל טיפול ביולוגי חדש המיועד לסובלים ממיגרנה כרונית, "ההתקפים הלכו ופחתו עם הזמן ולראשונה מאז שנות העשרים לחיי חוויתי הקלה מהמיגרנה", אומרת עידית, "הצלחתי פתאום לנהל שגרה ובעיקר, ואולי גם הכי חשוב לרוץ ללא המגבלה שסחבתי איתי בכל ריצה. היה לי חשוב שהטיפול לא יגביל אותי בדומה לטיפולים קודמים שניסיתי וישרת אותי לאורך שנים ארוכות".

בימים אלה עידית מגיעה לימי התחרות ללא חשש שמא יחל התקף שיקשה עליה בעת הריצה, "אני מרגישה את השינוי בעיקר בזמן הריצה. איכות החיים שלי חזרה אליי ואני לא יודעת איך הסתדרתי קודם. לכן חשוב לי כל כך שאנשים הסובלים גם ממיגרנה ידעו לא לשקוט עד שיימצא הפתרון האולטימטיבי עבורם. לא צריך להשלים עם המצב ולגזור על עצמנו חיים של סבל".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג