קוביות זה לא משחק ילדים – איך "בונים" קוביות בבטן

קוביות בבטן הן לא חלום – הן מציאות שאפשר להשיג עם עבודה קשה, הקפדה ומשטר אימונים ודיאטה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קוביות בבטן הן סמל סטטוס. ברגע שבו אנחנו יכולים להוריד חולצה ולהרשים את כל הסביבה שלנו עם סט מרשים של שרירי בטן מפוסלים, אנחנו מרגישים כאילו הגענו הכי קרוב שאפשר לאידאל היופי והחיטוב המודרני. עם זאת, תהליך יצירת הקוביות בבטן הוא לא תהליך קצר כל כך  וצריך לדעת איך "לבנות" קוביות בצורה נכונה, ועל מה חשוב להקפיד כשאנחנו מתאמנים במטרה לעצב את שרירי הבטן שלנו.

קודם כל – מה זה קוביות בבטן ואיך הן נוצרות?

בשביל להבין מה זה בדיוק קוביות בבטן, צריך להבין טיפה אנטומיה. בקיר הבטן החיצוני שלנו, ממש לפני שכבות השומן והעור, ישנו שריר דו צדדי וסימטרי ששמו המלא הוא Rectus Abdominis – שריר הבטן הזקוף. זהו שריר חזק וחשוב ביצירת תנועה וגמישות בבטן, והוא אחראי גם על ייצוב שרירי הגב ואיברי האגן. בנוסף לכך הוא גם מסייע בתהליך הנשימה, וכמובן שהוא עובד קשה גם במהלך הרמה של משאות כבדים. השריר הזה הוא בעל צורה ייחודית – סיבי השריר הם מוארכים וחזקים ומסודרים בצורה אנכית לאורך קיר הבטן, כשמספר רצועות גידיות חוצות את השריר המוארך ויוצרות צורות מרובעות. אצל מרבית האנשים אותן רצועות יחצו את השריר בשני קווים, כך שייווצרו שש "קוביות" (ועל כן גם השם הלועזי לקוביות בבטן – Six-Pack). אצל אנשים אחרים, יכול להיווצר כל מספר זוגי בין 2 ל-12 קוביות, בהתאם לאנטומיה של אותו האדם ולמבנה השריר אצלו.

צילום: pixabay

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם – אם מדובר בשריר שקיים אצל כולנו, למה לא אצל כולם מופיעות קוביות בבטן? ובכן, הקוביות נוצרות כאשר השריר חזק וכאשר הוא קרוב לשכבת העור ובולט דרכה. בשביל להגיע למצב הזה, יש כמה וכמה דברים שצריך לעשות.

המרכיב החשוב ביותר ביצירת קוביות הוא שומן

אחוזי השומן בגוף שלנו, בדגש על השמנה בטנית, הם הגורם שמשפיע במידה הרבה ביותר על היווצרות הקוביות בבטן ועל היותם של שרירי הבטן גלויים. לכן, הקפדה על דיאטה שתפחית ככל הניתן השמנה בטנית היא המפתח החשוב ביותר אם אתם רוצים לפסל לעצמכם את שרירי הבטן. דיאטה שכזו לא חייבת להיות דיאטה דלת שומן – דווקא פחמימות הן לעתים קרובות הגורם שצריך להגביל. כך, לדוגמה, עדיף לעבור לדיאטה עשירה בירקות, פירות, חלבונים ואפילו גבינות ובשרים שמנים, אבל בפעם הבאה שאתם מזמינים פיצה מרגריטה שווה לשקול להזמין פיצה מקמח מלא.

מלבד דיאטה – חשוב לאמן את שרירי הבטן בצורה נכונה ומאוזנת

אימונים לשרירי הבטן יכולים להיות אימונים פשוטים כמו כפיפות בטן או תרגיל "פלאנק", אבל הדבר החשוב ביותר לדעת הוא שצריך לאזן בין סוגים שונים של תרגילים. חזרה על תרגיל אחד מספר רב של פעמים באופן קבוע לא רק פחות יעילה ביצירת קוביות (משום שהיא מחזקת רק אספקט מסוים של שרירי הבטן) – היא גם יכולה ליצור נזק מכאני בשריר. חשוב ליצור משטר אימונים מאוזן, שבו נותנים לגוף גם לנוח (לא יותר מ-4 פעמים בשבוע, ועדיף 3) ומבצעים מספר תרגילים העובדים על חלקים שונים של שרירי הבטן.

מאיזה טעויות כדאי להימנע?

כפי שהסברנו, חשוב מאוד לא להגזים ולא "לקרוע" את שרירי הבטן שלכם. אל תתאמנו יותר מ-4 פעמים בשבוע על שרירי בטן! הדבר יכול לגרום לנזק של ממש. את התרגילים כדאי גם לעשות ללא יותר מרבע שעה, משום שהעומס המופעל על שרירי הבטן במהלך האימון הוא גם כך רב.

קוביות בבטן הן לא חלום – הן מציאות שאפשר להשיג עם עבודה קשה, הקפדה ומשטר אימונים ודיאטה. עכשיו, כשאתם יודעים איך לעשות את זה נכון – אתם יכולים להתחיל לעבוד ולהשיג את החלום האסתטי שלכם.

תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג