פציעות ספורט: הטיפול החדשני הזה מחזיר ספורטאים לפעילות במהירות וביעילות

ספורטאים מקצוענים וחובבים בכל העולם כבר נהנים מהטיפול וכעת ניתן למצוא את הטיפול גם בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טיפול המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת ונשען בכלל על ידע עתיק מתגלה, במחקרים ובעיקר בשטח, כיעיל במיוחד עבור פציעות ספורט. אתלטים מקצוענים וחובבים בכל העולם כבר נהנים מהטיפול ובשעה טובה אפשר למצוא את הטיפול גם בישראל.

לאחר פציעה יש שאיפה לחזור כמה שיותר מהר לאימונים | צילום: unsplash

לחזור לפעילות במהירות האפשרית

אחד האתגרים בפציעות ספורט הוא היציאה הפתאומית משגרת הפעילות והשאיפה לחזור כמה שיותר מהר לאימונים. נוצר קונפליקט פנימי מכיוון שהשבתה ממושכת מפעילות גוררת ירידה ביכולת וככל שההיעדרות ממושכת יותר, כך יהיה קשה יותר לשחזר את היכולת.

מצד שני, ברור כי חזרה מוקדמת מדי לפעילות מסכנת אותנו בפציעה חוזרת ואף בהחמרה של הפציעה הקיימת. זה נכון גם עבור אתלטים מקצועיים מכל תחום וגם עבור "לוחמי סוף השבוע" (ספורטאים המתאמנים בסופי שבוע בלבד) – הספורטאים החובבים.

ספורטאים חובבים נתקלים לעתים במכשול נוסף והוא היעדר טיפול רפואי הולם, במיוחד למי שאורח החיים שלו כולל ספורט בעצימות גבוהה. בעיה שאתלטים מקצועיים בדרך כלל לא נתקלים בה.

הדיקור בלייזר מאפשר לחזור לפעילות מהר יותר (אורן זיו בתמונה) | צילום: פרטי

מה מאפיין פציעות ספורט?

פציעות ספורט מתאפיינות פעמים רבות בפגיעה במפרקים העומדים בעומס רב כמו ברכיים וקרסוליים (כתפיים ומרפקים בענפים המשלבים כוח ידיים). בנוסף אנחנו רואים פגיעות בשרירים, בגידים, שחיקה של סחוס ונזק לרצועות וכמובן – מגוון רחב של דלקות מעיקות בכל אזור בגוף הלוקח חלק במאמץ.

הגבלת הפעילות בעקבות פציעה מתחלקת לשני טעמים – כאבים המגבילים את הפעילות, או חשש שפציעה "קטנה" תתפתח למשהו גדול יותר.

מה אומר הרופא?

לצערם הרב של הספורטאים החובבים, ברוב המקרים נראה שרופא המשפחה ואף הרופאים המקצועיים ברפואה הציבורית, אמנם רוצים בשלומנו ובהחלמה מלאה של גופנו, אך מתקשים להבין את השאיפה לחזור לפעילות כמה שיותר מהר, ופעמים רבות מתמקדים בפתרון הכאב במקום בפתרון של הבעיה הגורמת לו.

רפואה מקצועית עבור ספורטאים, גם חובבים, אמנם קיימת, אך היא מצרך נדיר יותר ולא מספיק זמין, ולמעט פיזיותרפיה, התחום בהחלט לוקה בחסר בארץ.

התשובה בידיים של הרפואה ה"אלטרנטיבית" – דיקור סיני כאמצעי טיפול יעיל

למה אני כותב "אלטרנטיבית" במירכאות? כי כיום הדיקור הסיני (וקרוב המשפחה הפחות מוכר אך לא פחות יעיל שלו – הדיקור היפני) כבר נמצאים בלב הקונצנזוס, הטיפולים ניתנים תחת חסותם של כל קופות החולים ואף בבתי החולים ניתן למצוא מומחים בדיקור סיני כחלק מטיפול מסייע או כטיפול ראשי. כבר לא ממש עונה על ההגדרה של אלטרנטיבי. המונח החדש – "רפואה משלימה" יותר קולע, למרות שגם כאן לא נעשה חסד עם המקרים בו זהו אפיק הטיפול העיקרי.

גם בתחום המחקר ישנה התקדמות ובכל שנה נוספים עוד מחקרים, העומדים בדרישות המקובלות עבור מחקר מדעי רפואי, המוכיחים את יעילותו של הדיקור הסיני בכלל, וכטיפול יעיל בפציעות ספורט בפרט.

דיקור בלייזר מגביר את האפקט ומייעל את הטיפול | צילום: פרטי

הדור הבא של הדיקור – דיקור בלייזר

מסתבר שגם ידע עתיק, כמו זה של הרפואה הסינית יכול להשתדרג באמצעות טכנולוגיה מודרנית. זה בדיוק מה שקרה במקרה של דיקור באמצעות לייזר.

ראשית, יש להבחין שהדיקור באמצעות לייזר משתמש בלייזר בעל עוצמה נמוכה (LLLT – Low Level Laser Treatment) המכונה "לייזר רך" והוא אינו דומה בהשפעתו ללייזר של ניתוחי העיניים, או לזה של השימושים התעשייתיים.

דיקור באמצעות לייזר – איך זה עובד?

בגדול, זה ממש פשוט, הלייזר מחליף את המחט.
בקטן, יש פה תהליך קצת יותר מורכב, המתחיל בהתאמת העוצמה והתדר הייחודיים לכל מטופל על ידי הקשבה לדופק תוך כדי כיול המכשיר ואז מתחילים בטיפול.

הנקודות עליהן מניחים את הלייזר הן בדיוק אותן נקודות שבהן היינו דוקרים עם המחט בדיקור רגיל ולכן חשוב שאת הטיפול יעביר מטפל מנוסה, שיודע לאבחן את הבעיה ולהתאים את הטיפול הנכון. זו לא עבודה ל"טכנאי" ולא למכשיר פלא ביתי, אלא למטפל הבקיא ברזי הדיקור ובעל ניסיון בדיקור בלייזר.

האפקט של הלייזר הוא כפול – ישנו הגירוי התת-עורי, זה מחליף את עבודתה של המחט ובנוסף ישנו גירוי בשכבת העור החיצונית, המגביר את האפקט ומייעל את הטיפול.

בנוסף, מחקרים מראים כי הלייזר מעלה את רמת החמצן בתאים ורמת החמצן הגבוהה מאיצה את מהירות ההחלמה במקרה של פציעות.

היתרונות של הדיקור בלייזר לעומת דיקור במחטים

ראשית יש את האפקט הכפול (גירוי תת עורי וגם חיצוני) ואת עליית רמת החמצן בתא, הגורמים לכך שהטיפול יהיה יעיל יותר וקצר יותר.

שנית, היעדר המחטים פותר כמה בעיות "עתיקות" של הדיקור, החל מתחושת אי הנוחות שחשים חלק מהאנשים, דרך מקרים (אמנם נדירים, אך אי אפשר להתעלם מהם) של זיהומים שמקורם במחטים ועד פוביות ופחדים ממחטים שהרחיקו אנשים רבים מהטיפול. כל אלה לא רלוונטיים בדיקור בלייזר, מה שהופך את הטיפול לנגיש לכל חלקי האוכלוסייה, אפילו ילדים.

ולבסוף, ישנה המהירות של החזרה לשגרה. הדיקור בלייזר מקצר לא רק את הזמן של כל טיפול, אלא לעתים קרובות את כל סדרת הטיפולים, ובכך מאפשר לחזור לפעילות מהר יותר – וזו כמובן המטרה הראשית שלנו.

המחקרים והשטח תמימי דעים

אמנם תחת הסיווג "רפואה אלטרנטיבית", או "רפואה משלימה", ניתן למצוא תהליכים רבים שאינם זקוקים לכל פיקוח או הוכחת יעילות, אך המקרה של דיקור בלייזר הוא שונה.

מכיוון שמדובר במכשור רפואי לכל דבר ועניין, הטיפול כולו נדרש לאישורים ולהוכחות הקפדניים ביותר. המכשיר עצמו מאושר לשימוש על ידי ה-FDA (מבחינה בטיחותית) ואלפי ניסויים קליניים התבצעו כדי לאשרר את יעילותו של הטיפול בכלים מדעיים מקובלים.

מעבר לנתיב המדעי, כדאי גם לעקוב אחרי נתיב הכסף…

הנה דוגמה לגופים שהכניסו את הדיקור באמצעות לייזר רך לשגרת הטיפולים הקבועה שלהם: נאס"א – סוכנות החלל האמריקאית, ה-NBA – רוב קבוצות ליגת הכדורסל הטובה בעולם, הנבחרת האולימפית של ארצות הברית באופניים ועוד.

זאת לאחר שכבר שנים אנחנו עדים לשימוש ההולך וגובר בדיקור סיני אצל טובי האתלטים מכל הענפים ברחבי העולם. בכל הדוגמאות הנ"ל, נבחר הדיקור בלייזר כאפיק מרכזי לטיפול בנכס היקר ביותר שלהם.

הבשורה הגיעה גם אלינו!

הדיקור באמצעות לייזר קיים כבר מספר שנים בבתי חולים יוקרתיים ברחבי העולם, בשרות של אתלטים וקבוצות ספורט מובילות וכאמור בנאס"א. עד לא מזמן, לא ניתן היה ליהנות מהשירות הזה בארץ וגם נכון לזמן כתיבת שורות אלה הטיפול אינו זמין בבתי החולים כלל.

ועם זאת, בשנים האחרונות מספר מטפלים פרטיים הרימו את הכפפה, התמחו בנושא ורכשו מכיסם את הציוד הנדרש. מטפלים אלה הם חלוצים בתחום ומאפשרים כיום ליהנות מהיתרונות הרבים של הדיקור באמצעות לייזר כאן בארץ ובמחיר שאינו עולה על טיפולים סטנדרטיים אחרים.

לסיכום – חוזרים לפעילות עם דיקור באמצעות לייזר רך

הדיקור באמצעות לייזר רך הוא שילוב נפלא של טכנולוגיה מתקדמת עם ידע עתיק המייצרים סינרגיה בדמות תוצאות בשטח. על היעילות של הטיפול, במיוחד עבור פציעות ספורט ממגוון סוגים, ניתן ללמוד מהמחקרים הרבים הנערכים בתחום, וגם מהתבוננות בגופים שהחליטו לאמץ טיפול זה.

העובדה שהטיפול זמין כעת בארץ היא בשורה נהדרת לספורטאים החובבים והמקצוענים כאחד. כל שנותר, הוא למצוא את המטפל המתאים ולהמשיך לטפל בגוף שלנו בצורה המיטבית.

תוכן שיווקי


מאת אורן זיו, מטפל מנוסה בדיקור סיני ויפני ומומחה לדיקור באמצעות לייזר – לפרטים: 050-7302044




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג