עצות חשובות לבחירת מדרסים לספורטאים

אורתופדים רבים ממליצים לספורטאים להשתמש בנעליים המותאמות לסוג הפעילות הספורטיבית שהם מבצעים יחד עם מדרסים לתמיכה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כפות הרגליים מהוות חלק בלתי נפרד מהיציבה של הגוף, ומשפיעות על הירכיים וכל אורך הגב. לכן, אורתופדים רבים ממליצים לספורטאים להשתמש בנעליים המותאמות לסוג הפעילות הספורטיבית שהם מבצעים יחד עם מדרסים לתמיכה. במאמר זה נציין מספר עצות חשובות לפני בחירת המדרס המתאים ביותר עבורכם.

כדאי למצוא את הנעל המתאימה ביותר לפעילות הספורטיבית לצד התמיכה של המדרס | צילום: pexels

אל תתפשרו על התאמה אישית של המדרס

בניגוד לנעליים שאותן ניתן לרכוש בחנות או בחנות מקוונת, מדרסים חשוב להתאים באופן אישי לכף הרגל. לכל אדם יש ליקויים מבניים שאותם צריך לתקן המאפשרים לחזק את התמיכה בקשת כף הרגל, בעקב ובכל נקודה בכף הרגל. התאמה של מדרס לא נכון יכולה ליצור את האפקט ההפוך ואף לפגוע בכף הרגל. לכן, פנו לשירותיו של אורתופד מנוסה המתמחה במדרסים לייעוץ מקצועי, וכך תוכלו למצוא את המוצר המתאים ביותר עבורכם.

בנוסף, כדאי למצוא את הנעל המתאימה ביותר לפעילות הספורטיבית לצד התמיכה של המדרס. כאן חשוב מאד להשאיר את המקום המתאים בתוך הנעל לתוספת זו. אל תקנו נעליים צמודות מדי לרגל, כיוון שלא תוכלו לשלב את המדרס בדרך נוחה וטבעית. התייעצו עם האורתופד שלכם והוא יוכל להמליץ גם על מבנה הנעל המתאים ביותר.

בלימת הזעזועים

בלימת הזעזועים של כל מדרס משתנה בהתאם למרכיביו, לרמת העובי והמבנה. לכל אחד מסוגי הספורט מתאימה רמה אחרת. חלק מהמדרסים מיועדים לסייע לאצן הרץ על גבי משטחי אספלט כשרגליו נוחתות באופן קבוע במהלך הרצפה. אחרים מתאימים לשחקני כדורגל שמבצעים ספרינטים לצד בעיטות לכדור ויש לבלום זעזועים המגיעים ממספר כיוונים. מתאגרפים משתמשים בנעליים בצורה שונה מאשר שחקני כדורעף. לכן, גם פה נדרש ייעוץ של אורתופד לקביעת המבנה הנכון והמתאים ביותר של המדרס כדי שיוכל לבלום את הזעזוע בצורה האופטימלית.

הזעה בנעל

בחירת מדרסים מתאימים מחייבת גם התייחסות לרמת ההזעה בעת ביצוע הפעילות הספורטיבית. פעילות אינטנסיבית גורמת להזעה לא רק במצח, באזור החזה ובתי השחי אלא גם באזור הרגליים. חשוב לבחור מדרס שמסוגל לנהל את הטמפרטורה ברגל באופן המיטבי.

החומרים שמהם עשוי המדרס יכולים להיות שילוב של ג'ל המצנן את הרגל או חומרים "נושמים" שמאפשרים לכף הרגל ליהנות מתמיכה ויציבות לצד מניעת ההזעה בכף הרגל.

נוחות

חלק מהבעיות האורתופדיות דורשות שימוש במדרסים עם מבנה קשה. מבנה זה פחות נוח לכף הרגל וכן המדרס יהיה עטוף בשכבות נוספות. כאשר בוחרים את המוצר המתאים לאחר התייעצות עם בעל מקצוע, אפשר למצוא את השילוב הנכון בין נוחות לבין התאמה לרגל. מדידה של מדרסים מסוגים שונים תאפשר למצוא את הנוח ביותר מביניהם.

ליקויים שונים בכף הרגל

רבים סובלים מליקויים שונים בכף הרגל המחייבים התאמה של מדרס שונה ומיוחד. למשל, בעל של רגל שטוחה (פלטפוס) או דורבן מעיק. טיפול ואבחון של הבעיה יסייעו לגלות איזה התאמות יש לעשות לכל אחד מהמדרסים. חשוב גם לזכור כי שתי כפות הרגליים שונות זו מזו במאפייניהן, ולכן מדרס שמתאים לרגל ימין יהיה שונה מזה שיתאים לרגל שמאל. חשוב גם לקחת בחשבון שליקויים בגב, פציעות או דפוסי יציבה והליכה לא נכונים עשויים לגרום לנזקים ארוכי טווח, ויש לשנות את המדרסים מדי פעם.

לסיכום, לפני שבוחרים מדרסים חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מבעל מקצוע מנוסה שיכול להתאימן באופן אופטימלי למבנה הייחודי של כל רגל. שמירה על בריאות עמוד השדרה מתחילה מלמטה, מכפות הרגליים ועד לקודקוד הראש. טיפ אחרון לפני סיום: העניקו לבסיס הגוף, כף הרגל, את הטיפול הנאות וכך תוכלו לשמור על בריאות הגוף כולו.

תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג