עוגות מארבעה מרכיבים – לא יותר!

הכנו עבורכם ארבעה מתכונים לעוגות פשוטות במיוחד, עם מינימום מרכיבים ומקסימום טעם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כולנו אוהבים עוגות, אבל זה ממש לא אומר שאנחנו גם אוהבים לעמוד שעות במטבח כדי לאפות אותן. אם רשימות מרכיבים ארוכות עושות לכם סחרחורת, הגעתם למקום הנכון – הכנו עבורכם ארבעה מתכונים לעוגות פשוטות במיוחד, עם מינימום מרכיבים ומקסימום טעם.

צילום: pixabay

לפעמים דווקא ברגע שתוקף אותנו חשק פתאומי למשהו מתוק, מגלים שאין שום דבר כזה בבית.  המתכונים בכתבה הזאת הומצאו במיוחד בשביל רגעים כאלה: הם קצרים וקלים, לא לוקחים הרבה זמן, והכי חשוב – הם מכילים מעט מרכיבים, שניתן למצוא בכל בית. למרות מה שמקובל לחשוב, מתכון לעוגה לא חייב לכלול רשימת מרכיבים ארוכה. כמעט כל סוג של עוגה אפשר להכין גם עם כמות מרכיבים מינימלית – עוגות שוקולד, עוגות גבינה ואפילו עוגת חמאת בוטנים.

אז בין אם נזכרתם ברגע האחרון שאתם אמורים לארח חברים לקפה, או שסתם בא לכם חתיכת עוגה אבל לא מתחשק לכם לצאת מהבית בשביל המצרכים, עוגה בארבעה מרכיבים (או פחות!) תסגור לכם את הפינה הזאת.

עוגת סופלה שוקולד רכה

עוגת השוקולד הזאת היא פינוק מושלם לצד כוס תה או קפה, או כקינוח לארוחה. היא רכה, נימוחה ושוקולדית במיוחד, עם מרקם פאדג'י מושלם.

כדי להכין את העוגה הזאת תצטרכו 250 גרם של שוקולד מריר שבור לקוביות, חצי כוס סוכר, 5 ביצים גדולות ו-120 גרם של חמאה או שמן קוקוס. זה הכול! מתחילים עם השוקולד: מניחים אותו בסיר קטן וממיסים אותו על אש קטנה תוך ערבוב מתמיד. אחר כך עוברים לביצים. מפרידים חלבונים מחלמונים, ואת החלמונים מעבירים לקערת המיקסר ומקציפים יחד עם הסוכר עד שמקבלים קציפה בהירה ואוורירית. מקפלים את תערובת החלמונים לתוך השוקולד. השלב הבא הוא הקצפת החלבונים לקצפת יציבה. מוסיפים את החלבונים לשוקולד, מערבבים ומעבירים את הבלילה לתבנית משומנת. אופים בתנור שחומם מראש ל-165 מעלות במשך כחצי שעה עד שהשוליים מתחילים להיסדק. בשלב הזה העוגה מוכנה! מוציאים מהתנור ומעבירים למקרר ל-5 שעות לפחות.

עוגת גבינה מהירה

עוגות גבינה תמיד ידועות בתור עוגות שדורשות לא מעט התעסקות, והרבה פעמים הן מגיעות עם רשימה ארוכה של מרכיבים – לתחתית, למלית ולקרם מעל. אבל העוגה הזאת שוברת את הסטיגמה על עוגות גבינה: היא כוללת רק 3 מרכיבים, וכל מה שצריך כדי להכין אותה זה מיקסר וסבלנות.

המרכיבים הם שוקולד לבן, גבינת שמנת ו-3 ביצים, כשהחלבון מופרד מהחלמון. קודם כל ממיסים את השוקולד בתוך קערה שניתנת לחימום, אותה מניחים מעל סיר מים רותחים. אחר כך מוסיפים את גבינת השמנת ומערבבים עד שמקבלים תערובת חלקה. מורידים את הקערה מהסיר ומוסיפים את החלמונים, ומערבבים היטב. את החלבונים מקציפים למרנג – קצף יציב במיוחד, ומוסיפים אותו בהדרגה לבלילה. אחר כך מוזגים את הבלילה לתבנית משומנת ואופים רבע שעה על חום של 170 מעלות. אחר כך מורידים את החום ל-165 מעלות ואופים עוד רבע שעה. מכבים את התנור ומשאירים את העוגה בפנים ל-15 דקות נוספות, ואז אפשר להוציא, לקרר ולהגיש.

עוגת ביסקוויטים קרמית

עוגת ביסקוויטים היא אחת העוגות הראשונות שכל ילד לומד להכין, ויש לכך סיבה טובה: היא קלה מאוד להכנה, לא דורשת אפייה, ובעיקר – ממש טעימה.

כדי להכין את העוגה הזאת תצטרכו חבילת ביסקוויטים, פודינג וניל, שמנת מתוקה וסוכר. מקציפים שמנת מתוקה עם סוכר ופודינג וניל להכנת המילוי, ופחות או יותר סיימתם – עכשיו רק צריך לסדר שכבה של ביסקוויטים טבולים בחלב, למרוח שכבה של מילוי, וחוזר חלילה. כדאי להכניס למקרר לשעה כדי שהעוגה תתייצב לפני שמגישים.

קלללל, כבר אמרנו?




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג