ספורט, בריאות והכסף שביניהם

בריאות וספורט הולכים יד ביד, אבל יחד איתם הולך גם הרבה כסף: החל מרכישת מוצרי בריאות ועד השקעה באימונים אישיים ובציוד או ביגוד במחיר מופקע -  כך תתנהלו נכון כדי שזה לא יעלה לכם ביוקר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספורט, בריאות והכסף שביניהם | צילום: pixabay

בחסות לאומי

נתוני המועצה לצרכנות מראים שב-10 השנים האחרונות, מחזור העסקאות הכולל בחנויות הספורט כמעט הכפיל את עצמו: בעוד בתחילת העשור הישראלים הוציאו כ-130 מיליון שקל בכרטיסי אשראי על ציוד בחנויות ספורט, כיום מדובר בסכום של כ-240 מיליון שקל, לא כולל רכישות שמבוצעות אונליין ועסקאות מול אתרים מחו"ל.

ספורט, בריאות והכסף שביניהם | צילום: pixabay

מבחינה פרטנית, גובה הקנייה הממוצע לשנה עומד על כ-400 שקל. עם זאת, מדובר על נתון שמתייחס לכלל הציבור ולא לספורטאים מנוסים או לחובבי כושר שמבצעים פעילות גופנית 2-3 פעמים בשבוע. בקרב אוכלוסייה כזו, ההוצאה כוללת גם מוצרים בסיסיים כגון נעלי ספורט ובגדי ספורט במחיר מופקע, אך גם אימונים אישיים ומוצרי בריאות.

במילים אחרות, הספורט בריא לגוף ולנפש – אבל הוא עולה כסף. אז אם אתם רוצים לשמור על עצמכם וגם על הכיס, יש כמה טיפים שאותם כדאי לאמץ לטובת התנהלות כלכלית נכונה יותר:

1. עושים מנוי לחדר כושר? בחרו את התאריך הכי משתלם

מנוי לחדר כושר יהווה עבורכם תמריץ לשמור על הבריאות ולהשתתף בפעילויות שונות, בין אם במתכונת של אימון אישי או בצורה עצמאית. הבעיה היא שמנוי עולה כסף והמחיר הממוצע הוא 190-180 שקל לחודש, לא כולל דמי הרשמה שיכולים להגיע עד 600 שקל בהוצאה חד פעמית.

מצד שני, ברוב מכוני הכושר יש מבצעים או הטבות במועדים מסוימים, כמו למשל בתחילת שנת הלימודים האקדמית או לקראת הקיץ. המשמעות ברורה: שווה לתזמן את התאריך של רכישת מנוי וכך לקבל את העסקה הכי משתלמת, בלי להתפשר על המקום או על התנאים.

2. מתאמנים לבד? נצלו מבצעים שווים

ציוד ספורט לאימונים עצמאיים עולה כסף. בין אם מדובר על מכשירי כושר לבית, על משקולות לחצר או על מזרן יוגה פשוט וטוב, אלו פריטים שחייבים להיות איכותיים כדי לעשות את העבודה ולהחזיק מעמד לאורך זמן. עם זאת, זה לא אומר שצריך לשלם עליהם ביוקר.

מבצעי סוף עונה יעזרו לכם להשיג בדיוק את אותו ציוד, רק במחיר יותר נמוך. כמו כן, אפשר לחפש קופונים עבור מוצרים מסוימים או לרשתות ספציפיות, גם בחנויות מקוונות וגם ברכישה אונליין. כל עוד השיקול האופנתי לא מכריע עבורכם – ניצול של מבצעים שווים יהיה משימה קלה מכפי שחשבתם.

3. רוצים לשמור על כושר? קבעו סדר עדיפויות ברור

סדר עדיפויות הוא תנאי להתנהלות כלכלית נבונה בכל תחום. מבחינת הקשר בין ספורט ובריאות, יכול להיות שתרצו להשקיע סכום משמעותי ברכישת אביזר מסוים לבית ואף תסכימו לקחת עבורו *הלוואה בתנאים שמתאימים לכם. מצד שני, אתם עדיין צריכים לקבוע סדר עדיפויות ברור ולהחליט מה בא לפני מה: ביגוד ספורט ממותג, מנוי לחדר כושר קרוב או מכשירי כושר ביתיים שעולים הרבה אבל בהשקעה חד פעמית בלבד.

הדוגמה הכי טובה לסדר עדיפויות נכון הוא אם קונים בגדי ספורט יפים ואיכותיים ברשתות הלבשה רגילות ולא בהכרח בחנויות ספורט ממותגות. על אף המוטיבציה שבגדי ספורט ממותגים נותנים לכם בטווח הקצר, אין לזה תוקף לאורך זמן ועוד לא הומצא הבגד שיגרום לכם להיות חטובים ומהירים יותר בלי להזיע ולעבוד קשה.

לסיכום, קיים קשר בין ספורט, בריאות ועומק הכיס. כדי להתאמן ביעילות ובצורה חכמה, חשוב לתכנן תקציב ולבצע התאמות.

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג