לרוץ או להיות רץ בטריאתלון

כדי להצליח בטריאתלון ברמה הגבוהה ביותר בריצה לאחר הרכיבה, האם צריך להיות רץ, או שמספיק לדעת לרוץ?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כדי להצליח בטריאתלון ברמה הגבוהה ביותר בריצה לאחר הרכיבה, האם צריך להיות רץ, או שמספיק לדעת לרוץ?

מאת:בובי מקגי, תרגום: תומר גמינדר

 כתבה מתורגמת מהבלוג של בובי מקגי 
אלה מכם אשר יודעים מה אני עושה לפרנסתי יכולים לראות בבירור כי זו שאלה טעונה. האם מספיק אימוני ריצה יכולים לקחת טריאתלט אשר מסוגל להניע את עצמו במרחב ברגל בקצב הנדרש ולהביא אותו להצלחה במרוץ טריאתלון מבלי להידרש לכישורי הריצה הנדרשים לכך, כלומר מבלי להראות כמו רץ? אני אומר שלא – אתלט כמו כריס ליאטו (Chris Lieto) כמובן שאינו מגיע לאליפות העולם לא "בכושר" לרוץ מרתון כזה שיספיק כדי להגן על התוצאה המופלאה שלו ברכיבה ולנצח; מה הרכיב החסר? ברור שאהבתנו לספורט טמונה בחיפוש אחרי היום החמקמק בו אנחנו מחברים את הכל ביחד וה-"הימור" שכל פעם הדברים יתחברו.

בזמן האחרון אני עומד בפני פרדיגמה חדשה; כמובן, עדיין יש צורך לתת דגש באימונים למגבילים הספציפיים שאני רואה אצל כל טריאתלט, אבל אולי יותר חשוב ויעיל, בהיבט של המשימה שלי לראות רצים יפים בטריאתלון, שירצו אפילו את חובבי הריצה הטהורה, לבסס רמה בסיסית של מיומנויות ריצה באמצעות תרגילי מפתח למיומנות שנוסו ונבדקו בהצלחה אצל רצים, משולבים מתחילת הקריירה של הטריאתלטים, בפרט אם הם לא מגיעים מעולם הריצה. כל הרצים יכולים לדלג, לבצע את תרגיל הקריוקי, לקפץ, ולבצע ספרינטים – אבל לא כל הטריאתלטים מסוגלים לכך, אפילו לא הטובים ביותר!

ככל שאני עובד עם יותר טריאתלטים, בפרט אלו בעלי הביצועים הטובים ביותר ועם יכולות שחייה ורכיבה מדהימות, אני מבין שהם התפתחו מגיל צעיר במיוחד בשחייה, דרך המסלול הקבוע של תרגילי שחייה ופיתוח שחייה – וצמחו להיות שחיינים. הם אוכלים, ישנים, שותים ומדמיינים שחייה (או כל ספורט נבחר אחר) וגדלים להיות שחיינים. הם זקוקים לרמה מינימלית של מיומנויות ריצה ורכיבה על אופניים, תוך שימור כישורי השחייה בעזרת אימונים בנפח ותדירות מופחתים. נראה לי שגישה טובה הרבה יותר לתיקון מצב זה, במקום לנסות לתקן את מה ששבור בריצה שלהם, היא ללמד אותם ולהביא אותם לשליטה במיומנויות הריצה הבסיסיות ולראות האם הריצה שלהם לא תתקדם באופן טבעי במסלול התקדמות דומה. ולאחר מכן, לאחר שרכשו את מיומנות הריצה הבסיסיות, לעבוד על המגבילים הספציפיים שיש להם.

Running technique and form drills – One Step Beyond

23.10.2012



בובי מקגי
בובי מקגי הוא מאמן אתלטיקה מוסמך בינלאומי, סופר ונואם אשר האתלטים שלו שברו שיאי עולם, זכו באליפויות עולם, ודורגו באופן עקבי בין האתלטים הטובים בתחומם. הוא מאמן רצים וטריאתלטים, ועבד עם איגוד הטריאתלון האמריקאי בהכנת אתלטים למשחקים האולימפיים של 2004 ו-2008

תומר גמינדרתומר גמינדר – המתרגם
נשוי + 3 בנות מדהימות, טכנולוג תקשורת מחשבים ואבטחה בימים, וטריאתלט, נווט וצלם בשעות הפנאי.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג