"כשרוכב כביש, מפקד טייסת קרב ויזם נדל"ן נפגשים במדבר לריטריט"

אריאל אגרון, האיש והאופניים, ירד לעשות ריטריט במדבר מתוך תקווה לעשות ריסטרט לגוף ולנפש ולהכניס קצת שקט ושלווה לנשמה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מפקד טייסת קרב לשעבר, יזם נדל"ן מצליח ורוכב כביש נפגשו בריטריט ניקוי רעלים וסדנת תזונה טבעית במדבר. זו לא התחלה של בדיחה, זה מה עבר עליי בסדנת ג'נסיס – להתחיל מחדש, שניתן לשלב עם רכיבות סינגלים מדבריים של אזור דרך הבשמים ופארק ספיר.

דיוויד יזם הנדל"ן הגיע לנווה המדבר שם נפגשנו שלושתנו, עם הפורד מוסטנג שלו. מחזה שמעניין לראות בנוף המדברי, רכב ספורט יוקרתי בחניית חול של מרכז בסגנון בודהיסטי באמצע שום מקום. הוא חזר לארץ לא מזמן אחרי שנים של מגורים בלאס וגאס שם יש לו חברה להשקעות נדל"ן והוא לריטריט לאחר שהוא נקלע לצומת דרכים בחייו. הוא הגיע עם מטרה לנוח רגע מהשגרה העמוסה, רצון להקנות הרגלים חדשים, בריאים יותר, אבל בעיקר להבין עם עצמו מה הלאה בחיים. לפעמים צריך לעצור מסביב הכל ולהכניס קצת שקט של כמה ימים בשביל לחשוב בבהירות ולהחליט את הדבר הנכון הבא.

אין תחליף ליופיו של המדבר | צילום: אריאל אגרון

אבירם כהן הוא טייס קרב לשעבר שנפצע קשה במלחמת יום כיפור, מפקד שתי טייסות בחיל האוויר שהשתחרר כאלוף משנה ועד לפני כמה שנים היה ראש מועצת הר אדר וגם ממקימי היישוב הירושלמי. אבירם הגיע מסיבה בריאותית נטו – להפסיק עם המתוקים. מסתבר שלהביס ולהפיל מיגים רוסיים קל יותר מאשר את הקרייבינג למאפים ולשוקולד.

אני, רוכב הכביש, הגעתי כי הייתי כבר בכל מקרה במדבר. בדיוק הסתיים מרוץ הסמרתון (מרוץ אופני הרים מדברי של שלושה ימים) ולפני החזרה למרכז בחרתי להמשיך לרכוב עוד קצת בשטח (תחביב חדש). אז אם אפשר לשלב אותם יחד עם סדנת בריאות, אוכל טוב, הרצאות מעניינות ונופש מדברי, למה לא.

הסדנה הזו נמשכה ארבעה ימים והיא בעצם סוג של ריטריט ("נסיגה מהעיר לצורך מנוחה והתבוננות", בפירוש ישיר). היא מתארגנת כל כמה חודשים, בדרך כלל באזור צוקים וצופר שבערבה, בין פארן לעיר אובות, כ-10 ק"מ מפארק ספיר.

צילום: אריאל אגרון

הכותרת שלה היא ניקוי רעלים, אבל בדיעבד היא הרבה יותר מזה. חוץ מדגש גבוה מאוד על תזונה בריאה והקניית הרגלים חדשים יש בה לא מעט תכנים ופעילויות שקשורות לגוף (יוגה, מדיטציות, טאי צ'י, תנועה חופשית וסשן תנועת מפרקים, שיאצו, הליכות זריחה ושקיעה מדבריות, נשימה מעגלית ועוד). בנוסף יש גם סדנת כתיבה יוצרת, דרמה תרפיה, הרצאות על חופש ועצמאות רגשית, התמכרויות, שיפור תחום הזוגיות ועוד.

לגבי התזונה, למרות ששלי גם ביום-יום היא ברובה טבעונית ויחסית גם בריאה, למדתי המון דברים חדשים. כבר ביום הראשון לחזרתי הביתה שיניתי כמה הרגלים ישנים והתחלתי חדשים אשר עד עכשיו, שבועיים אחרי הסדנה, עדיין מחזיקים מעמד ופשוט מרגישים נפלא. כך לדוגמה, הפסקתי עם קינוחים ומתוקים אחרי האוכל. מסתבר שזה יוצר תסיסה של המתוקים בתוך הקיבה ועלייה של החומציות בגוף. חוץ מבלגן בבטן, נפיחות שלה והרגשה כללית לא נעימה זה מעלה את רמת הדלקתיות בגוף ויכול להשפיע על אזורים שאולי כרגע מודלקים, בעיקר אצלינו הספורטאים.

דבר נוסף שלמדתי הוא על צירופי מזון נכונים יותר, מה הולך עם מה ואילו מאכלים לא כדאי לשלב באותה ארוחה (למשל פירות עם חלבון, שומנים עם ירקות או שומנים עם מתוקים). גם שתיית מים, מסתבר, לא מומלצת במהלך האוכל ועד מספר שעות מסיום הארוחה. יש מאכלים שבמשך שנים ראיתי אותם כניטרליים, אבל למדתי שגם הם (בעיקר בכמות גדולה) מעלים את רמת החומציות והרעלים בגוף, כמו אוכל משומר או מתובל מדי, אגוזים קלויים, רטבים מסחריים ואפילו מים בטעמים.

צילום: אריאל אגרון

ההרגל הכי בריא עם זאת שהקניתי לעצמי בעקבות הסדנה, שפשוט משפר את רמת החיים בקטע אחר למרות שלא קל להתמדה בהתחלה, הוא שדרוג ארוחת הבוקר לפירות וירקות עד הצהריים (שלב הניקוי).

מסתבר שהיממה שלנו מתחלקת לשלושה מחזורים. בין 10 בבוקר עד 19:00 בערב זהו שלב המילוי. אז מגיעים כל המשלוחים והחבילות מבחוץ פנימה, עומדים נציגים מטעם הגוף מבקשים תעודת משלוח, בודקים מה הגיע ומעבירים למיון ראשוני. נגיד קינואה, עדשים מונבטות או אורז מלא מקבלים עדיפות כמשלוחי VIP, סחורת פרימיום.

לעומת זאת דוריטוס או תפוצ'יפס – למקבלי הסחורה לוקח כמה דקות להבין בכלל מה לעשות עם זה אלה. וגם כאשר הדוריטוס טוען שסבא שלו היה תפוח אדמה ההפצרה הזאת לא ממש עובדת, פחמימה ריקה הרי. גזר דין? אחסון ישיר לשניצלים במותניים. אחרי שעות הערב, פחות או יותר בשעה 19:00, רוב עובדי המשרד הולכים הביתה לנוח ואז מתחילה משמרת חדשה, שלב המיון והאחסנה. השלב הזה קורה בין 19:00 בערב ל-4:00 בבוקר ולא אמורים להגיע בו משלוחים חדשים.

צילום: אריאל אגרון

עובדי משמרת המיון מטעינים וממיינים בצורה מסודרת ובאווירה שקטה את הסחורות במקומות שמיועדים להן, מזון גדול כקטן, כל אחד למקום המיועד לו על פי תפקידו. אך לפעמים קורה שמגיעים הממיינים לתחילת משמרת ורואים שהמשרד עדיין פעיל! האורות דולקים, מסתובבים שליחים במסדרונות עם חבילות משלוח מוזרות. מה במבה עכשיו ב-22:30 בערב? במקרים גרועים במיוחד יכולה להגיע ממש משאית שלמה עם דרישה לפריקה. הממיינים נאלצים אז לעבוד בתנאים לא אופטימליים ויעילות העבודה שלהם נפגעת.

הרי מ-19:00 בערב עד 4:00 בבוקר הגוף עסוק בעיכול, מערכת העיכול עובדת באופן היעיל ביותר כאשר אנחנו ישנים כי שום דבר לא מפריע לה והדם זורם אליה בקלות כשמערכות גוף אחרות ישנות. זה מאפשר לה לעסוק באופן אידיאלי בעיקר בספיגת חומרים ומיקרו נוטריאנטים. כאשר מערכת העיכול עמוסה מדי או נכנסים אליה כל הזמן מזונות חדשים בלי הפסקה, זה מעמיס עליה ופוגע בספיגה של המזונות הקודמים.

כאשר מבינים את תהליכי ומערכות הגוף הרבה יותר קל לקבל החלטות של הרגלים חדשים ובריאים יותר. השלב הבא, בין 4:00 בבוקר ל-10:00 בבוקר – שלב הניקוי. בשלב הזה מומלץ לאכול רק פירות וירקות כי הם עוזרים לניקוי של הגוף. כן כן, עד הצהריים… בעיקר פירות וירקות. אולי מוזר בהתחלה, אבל קשה לתאר במלים כמה מרגישה נפלאה, תחושת הקלילות והניקיון שהגוף מתחילים להיות בה וזה כנראה אחד ההרגלים הכי טובים שהקניתי לעצמי בשבועיים האחרונים.

צילום: אריאל אגרון

הלו"ז בארבעת הימים האלה של הסדנה כאמור יחסית מלא, בפעילויות, הרצאות ודברים שונים, אבל יש גם לא מעט זמן אישי למנוחה ופנאי. אני ניצלתי אותו לרכיבות בסינגלים המדבריים שעוברים במקום. שביל ישראל לאופניים עובר ממש בקרבת הדרך, יש לא מעט שבילים מסומנים ומסודרים וגם שבילי עפר 4X4 בהם נהניתי לעשות רכיבות XCM ארוכות וכמובן דרך הבשמים הידועה שעוברת ליד. כאשר רציתי לחזור רגע למוכר ולידוע ירדתי לכביש 90 שנמצא סמוך ונזכרתי כמה זה כיף גם פשוט אספלט. יצא לי לשים נעלי ריצה אפילו בוקר אחד ולצאת לריצת שטח מדברית מחוץ למרכז הנופש. ממש לפני היוגה של תחילת היום.

אני לא יודע לספר אם דיוויד הנדל"ניסט ואבירם מפקד הטייסת לשעבר הצליחו לקבל את כל מה שקיוו לצאת איתם בסוף ארבעת הימים האלה של הריטריט, אבל דבר אחד בטוח, חוויה יוצאת דופן ובונה היתה להם כמו שהיתה לי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג