כללי ה"עשה ואל תעשה" לפני מרתון ווינר ירושלים

גם אם אתם אוהבים לרוץ על פי הכללים שלכם, לפעמים כדאי לדעת מהם כללי ה"עשה ואל תעשה" במיוחד לפני מרוצים ארוכים כמו מרתון ווינר ירושלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון ירושלים פלאש 90

לרץ החובבן הממוצע, ייקח בין שלוש לחמש שעות להשלים את ריצת המרתון, בכ-40 אלף צעדים. כל צעד מייצר זעזוע על מערכת השלד והשריר, חיכוך בנקודות תורפה וחימום ליבת הגוף מהאנרגיה המשתחררת. על מנת להפחית את הפגיעה של גורמים אלה בגוף ובתחושת הרץ, רצוי להצטייד בביגוד והנעלה מתאימים.

הנה כמה טיפים:

1. נעלי הריצה הן הדבר החשוב ביותר לרץ, על מנת להפחית זעזועים ולמנוע פציעות. הנעל צריכה להתאים לאופי הרץ (מרחק, תוואי, משקל, סוג הדריכה ועוד) ויש להחליף אותה כאשר הבולם או הסולייה מתבלים. כלל אצבע להחלפת הנעל הוא בין 700 ל-1,000 ק"מ ריצה.

2. לכל חברת נעלי ריצה יש אינספור דגמים המתאימות לרצים לשימושים עם מאפיינים שונים. התאמת הנעל היא שלב הכרחי לפני הרכישה. בחנויות המקצועיות לריצה מתאימים את הנעל לפי מבנה כף הרגל, אופי הריצה, ייעוד הנעל ועוד.

3. מומלץ לרכוש ביגוד טכני מקצועי, אשר שומר על חום הגוף בתנאי חורף או עוזר בנידוף הזיעה על מנת לקרר את הגוף בתנאי קיץ. טכנולוגיות הביגוד כיום מסתכמות ביותר מאשר טכנולוגיה לנידוף זיעה, למשל ביגוד שנותן לחץ באזורים מסוימים, משפר את התאוששות השריר ועוזר בהזרמת הדם – משפר יכולת, גמישות גבוהה של הבד לנוחות מקסימלית ועוד, לכן חשוב לקנות ביגוד המתאים לעונה ועם זאת נוח.

4. משתלם להשקיע בביגוד ריצה איכותי, כי הוא יחזיק מעמד לאורך זמן רב וניתן לחזור להשתמש בו מספר עונות.

5. הרכב מנצח לא מחליפים. רץ מרתון שמצא נעל הטובה ומתאימה לו, מומלץ לדבוק בה ולהחליף את הנעל רק כשהיא מתבלה באותו דגם ולא לשנות דגם על מנת להימנע מפציעות.


הכותב הוא מאמן קבוצת הטריאתלון TRIHARD בחסות MIZUNO




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג