כך האזנה לפלייליסט בזמן ריצה תורמת להנאה שלכם

אולי המוזיקה לא תהפוך אותנו ביום אחד לרצים חזקים יותר, אבל היא בהחלט יכולה לשנות את התפיסה שלנו לגבי רמות המאמץ וכך היא בעצם תעזור לנו להיות רצים טובים יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוב האנשים כבר הבינו שזה עוזר לריצה שלהם | צילום: shutterstock

להרשמה למרוץ סינגלס ראן – לחצו כאן

נגני המוזיקה בתחילת הדרך והטלפונים החכמים בהמשך, שינו לגמרי את הרגלי הריצה של רוב האנשים. אם פעם היו רצים אמיצים שהצליחו לשאת אתם ווקמן או קומפקט דיסק בזמן הריצה, היום כבר אפשר ליהנות ממוזיקה באוזניים בצורה פחות מסורבלת ויותר קומפקטית. ולמה רוב הרצים? כי לפי סקרים בארצות הברית, יותר מ-60 אחוזים מהרצים החובבים שומעים משהו בזמן שהם רצים ומתוכם יותר מ-80 אחוזים מאזינים למוזיקה האהובה עליהם.

אחד הנושאים הבוערים לדיון בקרב אוכלוסיית הרצים הוא האם כדאי לרוץ עם מוזיקה? מצד אחד קשה לחשוב על גורם טוב יותר להסחת הדעת מהקושי של הפעילות, מצד שני יש כאלה שאומרים שלא תמיד צריך את הסחת הדעת הזו ואולי עדיף להקשיב יותר לגוף עצמו מאשר לביטים מהירים באוזניים.

פלייליסט המוזיקה של הרווקים והרווקות של תל אביב

לקראת מרוץ HOODIES. סינגלס RUN, מרוץ האהבה של תל אביב-יפו בייזום והפקת RGE וחברת שוונג שיתקיים ב-22 בספטמבר אנחנו רוצים לחבר את הריצה למוזיקה שאתם אוהבים. השאלה הגדולה היא מהי המוזיקה שאתם רוצים לשמוע באוזניים במהלך אימוני הריצה שלכם? בעוד שיש כאלה שיוכלו להרכיב בקלות פלייליסט משלהם, אחרים עשויים להתקשות יותר למצוא את המוזיקה המתאימה לסוגי האימונים השונים. החדשות הטובות הן שיש פתרונות מצוינים כמו למשל LIVE 5 שהיא תחנת רדיו דיגיטלית המציעה מגוון רחב של מוזיקה כמו גם פלייליסטים שונים שיתאימו לכל סוג של אימון. החל ממוזיקה שתכניס אתכם למוטיבציה לפני המרוץ, דרך מוזיקה מרגיעה לריצת השחרור ועד למוזיקה בועטת שתרים אתכם בעליות הקשות באמת ותדאג שתשמרו על הקצב.

אז מה אתם אוהבים לשמוע: ישראלי, מזרחי, לועזי, אולי פופ? מהו שיר הריצה שלכם? כתבו לנו פה בתגובות למטה מהו השיר שאתם חייבים לשמוע בריצה שבלעדיו אף ריצה לא עוברת… ואולי תזכו בשובר בשווי 500 שקל. בואו להיות חלק מבניית פלייליסט המוזיקה של הרווקים והרווקות של תל אביב. חוץ מזה, אם אתם ממש רוצים לחבר את הריצה לפלייליסט שיעלה לכם את הדופק – היכנסו ל"יקיצה לריצה" של 5LIVE.

זא מה כדאי לשמוע באוזניות? | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא 
תכנית אימונים למרחק 4 ק"מ לקראת מרוץ Hoodies סינגלס RUN
תכנית אימונים למרחק 8 ק"מ לקראת מרוץ Hoodies סינגלס RUN
רצים אל האהבה: כך "הורמון האהבה" מתעורר אצלנו בזמן ריצה

גם המחקרים מוכיחים שכדאי לרוץ עם מוזיקה

בגלל שהנושא הזה כל כך בוער, נעשו גם לא מעט מחקרים שהצביעו על יתרונות ברורים שיש להאזנה למוזיקה תוך כדי ריצה. היתרון המשמעותי ביותר הוא שמוזיקה יכולה להפוך את הריצות לקלות יותר. לפי פסיכולוגים של ספורט שניתחו את המחקרים האלו, האזנה לצלילים שאנחנו אוהבים עוזרת להכניס אותנו לדפוס חשיבה אופטימלי שיעזור לנו להתמודד עם אימון שמרגיש לנו לא פשוט. וגם מעבר למחקרים, בסופו של דבר רוב הרצים החובבים תמיד יחפשו משהו שיעזור להם להתמודד עם המונוטוניות של הריצה. במקרים רבים ריצה בקבוצה עוזרת, אבל זה רלוונטי יותר כשהריצה היא בקצב דיבור. כשקשה לדבר, למוזיקה יש אפילו תפקיד חשוב יותר.

איך זה בא לידי ביטוי? אז ככה. מצד אחד צריך לזכור שאם אנחנו רצים שמתאמצים בקצב של 6 דקות לקילומטר, המוזיקה לא תעזור לנו לרוץ פתאום בקצב של 5 דקות לקילומטר. זה יהיה מאוד לא אחראי לחשוב ככה. מצד שני, מאמנים רבים מבקשים מהרצים שלהם לרוץ או לבצע תרגילי ריצה לפי רמת המאמץ האישית שהם מדרגים אותה בין 1 ל-10. כאן למוזיקה יש תפקיד חשוב. אם באותו רגע אתם נהנים מצלילים ש"מרימים" אתכם באוזניים והמוזיקה תעורר בכם התרגשות ואושר ותפחית את המתח והלחץ – התפיסה שלכם לגבי רמת המאמץ תשתנה וכך תוכלו לבצע את אותו אימון יותר טוב ולשפר את כושר הריצה שלכם באופן כללי. כל זה לפי מחקר שנערך באוניברסיטת קיל בבריטניה. במלים אחרות, המוזיקה תעזור לכם להגביר קצת את הקצב במקומות שיהיה לכם קשה לעשות את זה כי המחשבה על הקושי לא יוצאת מהראש.

יתרון נוסף שיש למוזיקה תוך כדי הריצה הוא עזרה חיצונית בשמירה על קצב הריצה, וזה בא לידי ביטוי בעיקר באימונים עצימים. באימון אינטרוולים למשל, או באימון עליות, נמצא שמוזיקה קצבית של יותר מ-120 פעימות לדקה (BPM) יכולה להמריץ אותנו לרמה שבה יהיה לנו פחות קשה לשמור על הקצב. יש כאלה שממליצים להשתמש בקצבים שונים של מוזיקה לאימונים השונים. כלומר מוזיקה מרימה ובועטת לאימונים העצימים, ומוזיקה אהובה אך רגועה בריצות הקלות (כמו הריצה הארוכה של סוף השבוע) או בריצות השחרור שנועדו להרגיע את הגוף אחרי רמות מאמץ גבוהות.

והכי חשוב, כפי שהאזנה למוזיקה יכולה לתרום באופן משמעותי להנאה שלכם מהריצה ולירידה בדרגת הקושי, חשוב להיות זהירים ולשמור על בטיחות. לרוץ עם מוזיקה באוזניים בשבילי הפארק זה לגיטימי, אבל מי שרץ בתוך העיר חייב להיזהר תוך כדי המעבר בכבישים. כפי שצוין כאן כבר, אנחנו יכולים ליהנות ולהרוויח מהסחת הדעת שהמוזיקה גורמת לנו – אבל לא לתת להסחת הדעת לסכן אותנו בכבישים.

להרשמה למרוץ סינגלס ראן – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג