כיצד נשים יכולות להתגונן מתקיפה בזמן ריצה: 10 כללים שחובה עליכן להכיר

איש אומנויות הלחימה נימרוד אסטל מציג את עשרת הדברות שלו להתמודדות עם מקרי תקיפה כנגד נשים בכל מקום וגם על מסלול הריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר מקרי תקיפה בהן היו מעורבות נשים שרצו במקומות שונים בארץ והפכו להיות מטרה לתקיפה מינית. אין ספק שהמקרים קשים וכאובים, יחד עם זאת יתכן ויש מה לעשות בזמן אמת במידה ומקרה כזה קורה. הנה 10 כללים שכתב נימרוד אסטל, שלקח את הידע הקיים מעולם ההגנה העצמית וההתפתחות האישית ויצר מהם ארגז כלים מעשי למצבי חירום ולחיי היומיום, על מנת שתנהגו לפיהם בזמן תקיפה.

שחקני "פאודה" עוברים הכשרה אצל נמרוד אסטל לקראת צילומי הסדרה | צילום: באדיבות נימרוד אסטל

1. את מכניסה ראש בריא למיטה חולה: זכרי, הקרב שבו את ניצחת הוא הקרב ממנו נמנעת. הרבה יותר קל להימנע מתקיפה, מאשר לצאת ממנה כשאת בריאה בגופך ובנפשך.

לכן, הימנעי מריצה במקומות מסוכנים, את לא רצה לבד בלילה בפארק חשוך פשוט לא. את זה את כבר יודעת. את רצה מאוחר בלילה? בקשי שמישהו יתלווה אליך. לא, את לא פחדנית, את חכמה.

כמו כן, למדי לסמוך על האינטואיציה שלך. אם את לא אחת שממש פוחדת מכל דבר, ופתאום מישהו או משהו מרגיש לך לא נעים בבטן, הקשיבי לזה. דעי לך, שיש במוח שלנו חלק שהוא מחובר לאינסטינקטים החייתים שלנו. מחקרים מראים שאצל נערות ונשים אותו חלק מפתוח במיוחד. אם מישהו מתקרב אליך ושואל אותך איך להגיע לאיזשהו מקום ואת חשה אי נוחות כלשהי, התרחקי. במקרה הרע, הכנסת את עצמך סתם לסרט, לא נורא! במקרה הטוב, הצלת לעצמך את החיים! זה שווה כל דבר.

2. את לא שמה לב למה שקורה מסביבך: נכון, הנייד שלך, המוזיקה שלך – הרבה יותר מעניינים ממה שקורה מסביבך. אבל כשאת לא שמה לב למה שקורה מסביבך, את הופכת לטרף קל. וזה בדיוק מה שתוקפים פוטנציאלים מחפשים: מישהו שיהיה קל לבצע את זממם. הם לא מחפשים צרות, הם מחפשים להשיג את מבוקשם ללא בעיות. אם את לא שמה לב למה שקורה מסביבך, אפשר להתקרב אלייך בלי שתשימי לב. אפשר להפתיע אותך.

נסי להיכנס לראשו של תוקף פוטנציאלי: היכן היית מסתתרת? איך היית תוקפת את הקרבן שלך? מה היית אומרת ואיך היית מתנהגת? אם תצליחי להיכנס לראשו כך, תוכלי להיות יותר מודעת למקומות שבהם את צריכה לשים לב, ולהתנהגויות שכדאי לשים אליהן לב.

 

3. את לא מסתכלת לעצמך מספיק במראה: שפת הגוף זו תורה שלמה, אך כשאת נעמדת מול המראה, הדברים נראים מידית לעין. למה כל זה חשוב? כדי שכשתתהלכי במקום חשוך או מועד לפורענות, תוכלי להיזכר בתרגילי המראה שעשית ולאמץ לעצמך את שפת הגוף שתשדר "אל תתעסקו איתי". כי כפי שכבר ציינו, תוקפים פוטנציאלים מחפשים טרף קל! ברגע שאת משדרת משהו פחות "קל", ברגע שאת משדרת "אני בטוחה בעצמי כי אני נמרה!", אז יש סיכוי שיתרחקו ממך.

בנוסף, גוף ונפש אחד הם. ברגע שאת מכניסה את גופך למצב של "היכון", את משדרת לעצמך גם פנימה שיש לך עוצמה, ושאת לא מוכנה שיתעסקו איתך. כשאת מרגישה יותר בטוחה בעצמך, זה ניכר החוצה ומיד מרתיע. זה הולך בשני הכיוונים: עמדה בטוחה בנפש משדרת מנחי גוף בטוחים. וכן: מנחי גוף בטוחים משדרים ביטחון עצמי בנפש.

4. את לא יודעת לשמור על טווח: כשאת קולטת שמישהו חשוד, ומתחיל להתקרב אלייך, עשי ככל שביכולתך לשמור על טווח ביניכם. ככל שהטווח ביניכם יותר גדול, כך מצבך יותר טוב. אל תתני לאנשים זרים ומוזרים להתקרב אלייך. מישהו שואל אותך משהו (איך להגיע לאיזשהו מקום למשל), ואת ממש רוצה לעזור לו: סבבה, תעני לו, אך תשמרי על מרחק.

אם בכל זאת מתקרבים אלייך, נסי שוב לפתוח טווח ביטחון. מומלץ גם שמשהו יחצוץ בינך לבין מי שאת חווה כאיום: פח אשפה גדול, רכב, ספסל. כל דבר כזה ימנע מהתוקף הפוטנציאלי לסגור טווח בהרף עין, ולהפתיע אותך. נסי לזהות רגע של הסחת דעת של התוקף, כדי להתרחק ממנו כמה שיותר! ואם את יכולה לברוח משם, בכלל טוב.

5. לעולם לא דמיינת לעצמך מה תעשי במקרה שיתקפו אותך: כן, לא נעים לחשוב על זה. כן, ממש לא נעים לדמיין את זה. כן, הרבה יותר קל להיות יען ולטמון את הראש בחול. ברור, אבל זה יוצר מצב שבו אם חס וחלילה תותקפי, את תישארי חסרת אונים, לא יהיה לך מושג מה לעשות. כדאי לך ממש לחשוב על תרחישים שונים של התקפה, ולדמיין לעצמך איך את יוצאת מזה בריאה ושלמה, גם פיזית וגם נפשית. את חייבת להיות מוכנה. את חייבת לבנות לעצמך תכניות פעולה!

6. לא למדת לשלוט בנשימה שלך: "הנשימה נעתקת", זה לא סתם ביטוי, זה מה שקורה בפועל להרבה אנשים שמותקפים. וכשהנשימה לרגע נעתקת, כל הגוף נכנס ל-Freeze, לקיפאון. את חייבת לתרגל את הנשימה שלך, ללמוד לשלוט בה.

צעקה והתנגדות מבריחים 85% מהתוקפים. אימון במסגרת שיטת עוצמה | צילום: שוונג

בנוסף, כדאי שתלמדי לשלוט בעצמך כשהאדרנלין עולה. כי במצבים של איום על חייך, הגוף שלך מייצר רמות גבוהות של אדרנלין, מעלה את הדופק, ומגביר את קצב הנשימה. כל התופעות הללו הן טבעיות, ונועדו להכניס את גופך למצב חירום. במצב כזה, פתאום יהיה לך יותר כוח, ופחות תרגישי כאב. בקיצור, הגוף שלך יהיה יותר מוכן לקרב על חייך.

7. את לא מוכנה לוותר על מה שלא חיוני לך: אם מטרת התוקף ברורה והיא רק לגנוב את התיק שלך. שחררי עכשיו ומיד. שום דבר שיש בתיק שלך לא שווה לסכן את חייך עבורו. גם לא סכום גדול של כסף. כך גם כל תכשיט, פלאפון או דבר אחר שברשותך שהוא בעל ערך עבור גנב. ובכלל, תמיד תזכרי שלפני הכל יש לך מטרה אחת: לחזור הביתה בשלום. שום דבר מעבר לזה הוא לא באמת חשוב.

8. אם תוקפים אותך את משתתקת: אנחנו אנשים מתורבתים, למדנו שלא יפה לצעוק. למדנו לשלוט בעצמינו כשאנחנו מרגישים כעס. לכן, בזמן תקיפה, הרבה אנשים (ונשים במיוחד) נכנסים למצב של Freeze. פשוט לא מסוגלים לעשות כלום. ורק כשהתוקף מסיים את מזימתו, פתאום חוזרים לעשתונות.

אז אל תפחדי לצעוק! מחקרים מראים שב50% ממקרי התקיפה התוקף בורח בזכות צעקה אחת חזקה. כן, 50%! מה לצעוק? זה לא כל כך משנה. יש תיאוריות שאומרות לצעוק "אש". כי אש עשויה להתפשט, וכל אחד יבוא לראות מה קורה, כי הוא דואג לעצמו. בעוד כל קריאה אחרת של "הצילו", עשויה להיתקל באדישות של הסובבים. אבל בתכל'ס זה לא משנה, כי מטרת הצעקה הזו היא לא להביא עזרה (שזה תמיד מבורך כמובן), אלא המטרה היא כפולה ואחרת. ראשית, להבריח את התקוף! כן, ברגע שאת צועקת, את הופכת לטרף לא קל, טרף שמתנגד. רוב התוקפים רוצים תקיפה קלה, קורבן קל. ברגע שצעקת, שינית את המאזן לטובתך. הוא לא רוצה להסתבך.

בנוסף, צעקה אחת גם מאירה אותך מהקיפאון שלך! ויגרום לך להמשיך בעוד פעולות (כמו מכות עליהן נדבר בהמשך) שיצילו את חייך. אז תצעקי בכל הכוח "אההה" או "לאאא" או כל דבר אחר. העיקר לצעוק!

9. אם תוקפים אותך את לא נלחמת בחזרה: תוקפים אותך פיזית? מנסים להכאיב לך בדרך כלשהי? יש לך את הזכות המלאה, ואף החובה המוסרית, להגן על עצמך בכל דרך אפשרית. דעי לך שמחקרים מראים שבעזרת צעקה אחת ובתוספת מכה אחת, מבריחים 85% מהתוקפים.

לפעמים אולי יראה לך כאילו התוקף מנטרל את כל חלקי גופך ושאין לך דרך להילחם בחזרה. דעי לך שלרוב זאת אשליה. תפסו לך את הידיים? יש לך עדיין את הרגליים, איתן ניתן לבעוט בכל מיני מקומות רגישים. מצמידים אותך לקיר או לרצפה? האגן שלך לרוב לא מנוטרל, ואת יכולה לרקוד איתו אחלה ריקוד בטן ולנגוח איתו בתוקף שלך.

כדאי לך ללמוד מהם האזורים הרגישים שבהם כדאי לתקוף. כן, כן, את כבר יודעת, מכה לא חזקה במיוחד בביצים, תגרום לכל גבר, גם החסון מביניהם, להתקפל לשניים. אל תהססי! מדובר כאן בחיים שלך! גם העיניים הם אחלה מטרה. מכה מצלצלת באוזניים יכולה לשבש שיווי משקל. אל תהיי נחמדה! תקפו אותך, תני לנמרה שבך לשלוף ציפורניים ולתקוף בחזרה.

10. את לא מתעניינת בהגנה עצמית: ידע הוא כוח. במיוחד בנושא של הגנה עצמית, ידע יכול להציל את חייך ממש. טוב, זה שעכשיו את קוראת את המדריך הזה, כבר אומר שעשית משהו בכיוון. אבל אם אחרי שקראת את המדריך הזה, לא תעשי שום דבר נוסף בעשר השנים הקרובות, זו תהיה טעות גדולה.

יש המון מידע באינטרנט. אחד הדברים שממש כדאי לך, זה לראות סרטונים של תקיפות שצולמו במצלמות אבטחה. את חייבת לדעת מה קורה שם. זה יעזור לך מאוד למנוע התקפות נגדך, וזה יעזור לך לחשוב על דרכי פעולה עבורך. חפשי ביוטיוב סרטונים של "CCTV" (ראשי תיבות למצלמות אבטחה) עם המילה "Assault" (התקפה) ותוכלי לראות במו עיניך מה קורה שם.


נימרוד זאב אסטל | יוצר ומפתח שיטת עוצמה. לוחם בדרגת רב אומן  (דאן 5) בקראטה באסכולת GOJU




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג