יום הבוחר: איך מתייחסות המפלגות לספורט במצע שלהן?

האם למפלגות אכפת מהספורט הישראלי? על פי בדיקת מערכת שוונג בקרב מצעי המפלגות המתמודדות לכנסת ה-21 יש התייחסות דלה ואנמית עד מאוד ואצל הליכוד והעבודה אין כלל התייחסות לנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במציאות שבה כך כך הרבה אנשים לא סגורים על הפתק שיניחו בקלפי חודש לפני הבחירות, יש חשיבות גבוהה גם לנושאים שהם לא ביטחון המדינה. וזה מה שמביא לא מעט אנשים לקרוא את המצע שכל אחת מהמפלגות מפרסמת, או לפחות מפלגות שאתן הם יכולים להזדהות.

ספורט הוא כלי עזר חשוב להתמודדות עם כל דבר אחר בחיים | עיצוב: ערן לוי

ואם אתם מבקרים באופן קבוע ב"שוונג" אז כנראה שאחד הנושאים הבוערים לכם הוא נושא הספורט, ולא מהפן של מיגור הקריאות הגזעניות באצטדיוני הכדורגל, אלא מהקנאה במדינות מתוקנות שבהן מייחסים חשיבות גדולה בהרבה לנושא חינוך גופני, אורח חיים בריא, והטמעת הספורט כדרך חיים אצל כל ילד בישראל. לא מתוך מטרה להפוך את כולם לספורטאים אולימפיים, אלא מתוך אמונה שספורט הוא כלי עזר חשוב להתמודדות עם כל דבר אחר בחיים מחד, וכמובן שגם להתמודדות עם השמנה לא בריאה מאידך.

אז מי הן המפלגות שחרטו על דגלן "לתקן" את המדינה גם בתחום הספורט? קראנו את המצעים, לפחות של חלק מהמפלגות כי יש גם כאלה שעדיין לא פרסמו אותם. נפתח בזה שדווקא במצע המעודכן של מפלגת הליכוד כפי שהוא מופיע באתר האינטרנט של המפלגה, אין שום התייחסות לנושא הספורט. גם לא במצע של מפלגת העבודה. אצל מי כן? מצאנו והוצאנו עבורכם את ההתייחסות שלהן לספורט.

כחול לבן 

נכון להיום המפלגה המאוחדת פרסמה את עיקרי המצע שלה, אבל בכל מה שקשור לספורט אפשר להתייחס למצע של "יש עתיד" שמופיע באתר האינטרנט שלה, ואלו עיקרי הדברים המופיעים שם בנושא הספורט.

אז מה הם יעשו בשביל הספורט? ראשי מפלגת כחול לבן | צילום: Amirosan

"יש עתיד" קושרת קשר ברור בין ספורט לאלפים – הרחבת הפעילות הספורטיבית לכלל החברה באמצעות מערכת החינוך – ובין ספורט לאלופים, המתבטא בעידוד ספורטאים מצטיינים ובהישגיהם בארץ ובחו"ל. הצלחתם של ספורטאים מקצוענים ואולימפיים היא קצה הפירמידה, החייבת להיבנות על בסיס רחב ואיתן מתוך כלל האוכלוסייה. יש עתיד תפעל לחיזוק בסיס הפירמידה ולהרחבתו על ידי הגדלת מספר הספורטאים הפעילים בישראל; להנחלה מסודרת ומקצועית של הספורט במערכת החינוך, יצירת תשתית לפעילותם של ספורטאים חובבים ולטיפוחו של הספורט ההישגי בישראל הסובל היום מחוליים רבים".

בנושא הגדלת השעות של הפעילות הגופנית בבתי הספר כותבים שם: "הנוער בישראל נמצא מאחורי רוב מדינות המערב בשיעור הפעילות הגופנית שהוא מבצע ובמספר שעות שיעורי החינוך הגופני בבתי הספר. ברוב בתי הספר מקיימים שעתיים שבועיות של חינוך גופני, כאשר מדובר ב-90 דקות בסך הכול לכל תלמיד ותלמידה, לפי המלצת ארגון הבריאות העולמי צריך כל ילד לעסוק בפעילות ספורטיבית במשך שעה ביום. אלא שמחקר שערך הארגון מעלה תמונה מדאיגה בנוגע לתלמידי ישראל, הממוקמים אחרונים מבין 41 מדינות מערביות מבחינת כמות הפעילות הגופנית שהם עושים. ח"כ יואל רזבוזוב קידם הצעת חוק המבקשת להגדיל את מספר שעות החינוך הגופני במערכת החינוך, כשבשלב הראשון מדובר על הוספת שיעור אחד.

הימין החדש

גם במפלגה בראשותו של נפתלי בנט קיימת התייחסות נרחבת במצע לנושא הספורט: "נפעל למימוש מהפכה לאומית בספורט העממי שתביא לשילוב מרבית האוכלוסייה בפעילות ספורטיבית כמו שעשו לפנינו מדינות מערביות רבות. שילוב ילדים, צעירים והאוכלוסייה הבוגרת בפעילות ספורטיבית מספר ימים בשבוע הוכח כיעיל ביותר בהתמודדות עם חוליים חברתיים, בריאותיים וחינוכיים בכל העולם. התכנית תגרום להפחתה משמעותית בפשיעה, הפחתה באלימות, בעישון ושימוש באלכוהול, תהפוך את האוכלוסייה לבריאה, פורייה והישגית יותר ותקנה לצעירים ערכים, כלים ויכולות חברתיות שקשה לרכוש בדרכים אחרות".

עוד נכתב שם לגבי עידוד האוכלוסייה לעיסוק בספורט: "נדאג להקמת מרכזי ספורט עם פעילויות מגוונות שנגישות לכל אזרח ובמחיר שווה לכל נפש. במקומות רבים בעולם הוכח כי הרחבת החשיפה לספורט עממי מגיל מוקדם היא הדרך הטובה לקדם גם את הספורט המקצועי וההישגי".

מייחס חשיבות רבה לספורט במצע שלו. נפתלי בנט | צילום: עדי כהן צדק

מרצ 

זה מה שאספנו מתוך המצע של מפלגת מרצ כך על פי המצע שלהם הם מדברים על הפניית משאבים לפעילות ספורטיבית לכלל הציבור תוך קביעת יעדים להגדלה משמעותית של האחוזים מכלל הציבור אשר עוסקים בפעילות גופנית. עוד הם מציינים שם כי עידוד הספורט ההישגי והייצוגי תוך השקעת משאבים לאומיים לטיפוח פעולות ומפעלי ספורט. יש להכניס לתכנית הלימודים בבתי הספר מגיל צעיר את ההבנה בחשיבות הספורט כדרך חיים וככישורי חיים ולכלול חינוך לתזונה נכונה ובריאה כדרך חיים. חקיקת אמות מידה שוויוניות להקצאת כספי המועצה להסדר ההימורים בספורט תוך התחשבות במספר הפעילים בענף במיקום הגאוגרפי וביכולת לגייס הון. קידום נשים בספורט וקידום הולם לספורט נשים.

ישראל ביתנו 

גם במפלגתו של אביגדור ליברמן הכניסו במצע החדש מספר מיים בנושא הספורט ומעוסקים שם בעידוד הקמת מגמות ספורט וחינוך גופני בבתי הספר. ובנוסף מציינים את הגברת הסיוע הממשלתי לספורטאים עולים בשנות קליטתם הראשונות. על הממשלה לסייע לספורטאים מצטיינים ולעודד ספורט הישגי.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איבגי חיים הגיב:

    עדיף שהמפלגות הפוליטיות לא יהיו שותפות לפעילות הנעשית בספורט, מי צריך את זה???

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג