חשיבות עיסוי השרירים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:טלי שיאצו




פעילות ספורטיבית מוגברת גורמת להעמסה על השרירים בגוף, כתוצאה מכך נוצרים קרעים מיקרוסקופיים שעלולים להוביל לדלקות בשריר ולהפסקת הפעילות. עיסוי נכון ומקצועי פעם או פעמיים בשבוע פותר את הבעיה, טלי שיאצו מסבירה איך מטפלים ומגנים על השריר









כאבי שרירים. עבורנו הספורטאים כאבי שרירים הם עניין של שיגרה. כתוצאה משימוש מוגבר והעמסה על השריר נוצרים קרעים מיקרוסקופיים. השריר מתארך תוך כדי כווץ ובונה את עצמו מחדש בצורה חזקה יותר. שרירים תפוסים חוסמים זרימת חמצן ומזון המגיע מהדם, מצב שיכול להוביל לדלקות. חלק מהדלקות מינוריות הנשארות ימים ספורים ואחרות הופכות לפציעות של ממש עד הפסקה מוחלטת של כל פעילות באזור הכאב.




כיצד מועיל העיסוי הספורטיבי ומה הם יתרונותיו

  • תפקוד מחזור הדם משתפר בעזרת העיסוי אשר מעודד את זרימת הדם, הובלת חמצן והזנה מהדם אל הרקמות ומנקז חומרי פסולת מהרקמות לדם ולמערכת ההפרשה.
  • העיסוי מסייע לחזרה הורידית באמצעות שיפור זרימתן של כדוריות הדם האדומות ש"מתעצלות" ונצמדות לדפנות כלי הדם, הוא עוזר להן לחזור ללב ולהוביל חמצן ובכך מטפל גם בעייפות.

  • מפזר הצטברויות נוזלים, משחרר התקשויות והתכווצות שרירים, מוריד את מתח השריר, מתקן רקמות וכן מקצר את זמן ההתאוששות.
  • מחזק את רקמת העצמות (מונע שברי מאמץ), רקמת השרירים , תאי העור ותאי העצב.
  • ממריץ את נוזל הלימפה, עוזר בפינוי חומרי פסולת ומאיץ הגעת חומרי בניין לרקמות הגוף ובכך מסייע בהחלמה של דלקות ומקל על לחץ עצבי.
  • מעמיק את השאיפה של מערכת הנשימה, מקל במתחים נפשיים ומביא שלווה ורגיעה, כתוצאה מכך מחזק את המערכת החיסונית.

ריאקציה טיפולית

תופעה המתרחשת לאחר טיפול בכאב כלשהו ברקמה בה הייתה חסימה כלשהי שגרמה לבעיה כתוצאה מירידה בזרימת הדם, באמצעות הטיפול אנו מחדשים את זרימת הדם לאותה רקמה חסומה. מאחר והגוף לא מורגל לזרימת דם סדירה לאיבר הבעייתי, מערכת העצבים התחושתית מזהה את השוני (לאחר שהורגלה בזרימת דם איטית) ומשדרת כאב. אין לחשוש מתגובת כאב זו היא מתקיימת ועוברת בן 24 ל-48 שעות ואחר כך מורגשת הקלה משמעותית.



מתי חשוב לטפל ומהי כמות הטיפולים המומלצת


את כמות הטיפולים השבועית יש לקבוע בהתאם למקרה ולחומרת המצב אם מדובר בכאב חדש/אקוטי ובבעיה ספציפית, טווח הטיפולים יהיה בין פעמיים לשלוש בשבוע לעיתים אף יום אחרי יום. בהתאם לחומרת הכאב וחשיבות זמן ההתאוששות לאותו ספורטאי.



כשמדובר בעיסוי כחלק משגרת אימונים יש להתייחס לעומס השבועי. אם אתם מתאמנים כל יום התדירות המומלצת היא פעם בשבוע ואף פעמיים בשבוע בתקופת שיא של העלאת עומסים גבוהה במיוחד וזאת בכדי למנוע פציעות ולאפשר לגוף התאוששות מהירה.



בחודשים שיש בהם פחות עומס, כמו בתקופות פגרה, מומלץ על טיפול אחת לשבועיים וזאת על מנת למנוע עומס מצטבר על הגוף. כמו כן, במצבים של אחרי נפילה מומלץ להגיע לטיפול בהקדם האפשרי וזאת על מנת למנוע התפתחויות של דלקות וחסימות שונות כתוצאה מהטראומה והמתח שאליו נכנס הגוף.



לא מומלץ להתחיל טיפול/עיסוי ראשון מספר ימים לפני יעד או תחרות חשובה, מאחר ואין לדעת אם ואיך תהיה הריאקציה, ובכלל לא מומלץ לעשות שום דבר חדש לפני תחרות חשובה.



מטופלים וותיקים שמכירים את תגובות הגוף שלהם מומלץ לעשות טיפול אחרון לפני תחרות עד שלושה ימים. כמו כן, לא מומלץ להתאמן אחרי עיסוי, יש לתת לגוף לספוג את התחושות ולתת לדם לזרום במצב אופטימלי על מנת שיוכל להזין את התאים טוב יותר לפחות ביום והלילה של יום הטיפול, ואם מתאפשר לכם לתכנן את הטיפול בערב שלפני היום חופש או ביום החופשי זה מצוין.



לסיכום, אם אתם ספורטאים שחוששים מפציעות וחשוב לכם להגיע לתחרות במצב מקסימלי של הגוף וכן התאוששות מהירה מאימונים ותחרויות, הכניסו את העיסוי לתוכנית האימונים השבועית שלכם.



טלי שיאצו (כהן)
מטפלת שיאצו בכירה ומעסה ספורטאים
http://tallishiatsu.wordpress.com





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג