התמודדות עם תופעות על מסלול הריצה

מה הן תופעות הלוואי שעלולות להופיע בזמן ריצה או כתוצאה ממנה? הנה כמה מהן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הריצה הולכת ותופסת תאוצה בארצנו, ובכל פארק, חוף ים ואף רחובות העיר, ניתן לראות אנשים רצים. מי שרץ, צריך לדעת שישנן כמה תופעות לוואי שעלולות להופיע בזמן ריצה או כתוצאה ממנה. הכתבה תציג תופעות אלה ואיך ניתן להתמודד איתן.

כאב בצד ימין
תופעה נפוצה אצל רצים רבים היא כאב בצד ימין מתחת לצלעות בשל התנועה המחזורית של הגוף. הכאב יכול להיגרם בשל אכילה לפני הריצה, רמת כושר או נשימה לא נכונה. כאשר הנשימה לא יעילה, הסרעפת עלולה לקבל פחות חמצן ולכן חשים בכאב. כדי למנוע זאת, מומלץ לנשום עמוק ובאופן סדיר. מאמנים  ממליצים גם לא לאכול לפני ריצה למעט פרי או חטיף אנרגיה וכך למנוע כאבים בצד. חשוב גם לעשות מתיחות לפני האימון ולא רק לאחריו על מנת שהשרירים לא יתכווצו ויגרמו לכאב זה.

ישנן כמה תופעות לוואי שעלולות להופיע בזמן ריצה | צילום: Photo by Nathan Cowley from Pexels

האוכל עולה ויש תחושה של צריבה
אם רצים לאחר האוכל, שרירי מערכת העיכול נחלשים, ולכן ישנן תופעות של צרבת או בחילות. לגוף קשה גם להפעיל את השרירים והלב וגם לעכל את המזון, ולכן הוא מפחית את זרימת הדם למערכת העיכול וגורם לה להיחלש.

ריצפת אגן חלשה
נשים וגברים מתלוננים על בריחת שתן בעת הריצה. מכיוון ששרירי ריצפת האגן חלשים יותר, עלולה להיות דליפת שתן ולא כתוצאה מהריצה. לבריחת שתן ישנם גורמים שונים כמו: עודף משקל, מחלות, נטילת תרופות, תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית. למעשה זו לא הריצה שגורמת לשתן לברוח, אלא להיפך  הפעילות הגופנית מחזקת את שרירי רצפת האגן. הפעילות המומלצת היא: פילאטיס, פלדנקרייז, יוגה, עיצוב בשילוב פעילות אירובית כמו ריצה. הצורך להתפנות במהלך ריצה נובע גם מלחץ נפשי ומתח. ניתן להשתמש במוצרי ספיגה בעת ריצה שימנעו תופעה זו.

התכווצות שרירים לא רצונית
רצים הסובלים מנעילה של השריר במהלך ריצה בעיקר ברגליים, למעשה סובלים מהתכווצות שרירים לא רצונית. התופעה יכולה לנבוע מחוסר בנתרן או מגנזיום המפעילים את השרירים. גם לאחר האימון יכולים לכאוב השרירים כיוון שנוצרים קרעים קטנים בסיבים שלהם כתוצאה מהריצה. במנוחה, הגוף מתקן את הקרעים הללו, ולכן חשוב לעשות מתיחות, לחמם את האזור התפוס ולהזרים לו דם באמצעות עיסוי.

סחרחורת במהלך הריצה
לעתים רצים מסוימים חשים חולשה וסחרחורת במהלך הריצה, המונעות מהם להמשיך ולרוץ. את התופעה הזו משייכים לרמת האנרגיה בגוף. ניתן לפתור זאת בכך שמכניסים משהו מתוק לפה כמו חטיף בריאות או בננה כדי לקבל את האנרגיה הדרושה, אך לא בהגזמה.

תחושת חמימות
רצים רבים לקראת סוף הריצה חשים חמימות הממלאת את גופם ומצב רוח מרומם. המוח משחרר חומרים הנקראים אנדורפינים שעוברים לגוף באופן חיובי. בכל סוג של ספורט וגם לאחר קיום יחסי מין תהיה התחושה של הסיפוק שבאה להרגיע את הגוף על הפעילות המאומצת שלו באמצעות שחרור האנדורפינים.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג