גם קניית דירה דורשת כושר ויכולת – מה בין רכישה כדאית לרכישה מסוכנת?

אם החלטתם לקנות דירה ולהשקיע את מיטב כספכם בבית משלכם – אתם בוודאי רוצים לעשות את הרכישה הזאת בצורה הנכונה ביותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם החלטתם לקנות דירה ולהשקיע את מיטב כספכם בבית משלכם – אתם בוודאי רוצים לעשות את הרכישה הזאת בצורה הנכונה ביותר. עם זאת, בתהליך קניית הדירה ובמיוחד בתהליך לקיחת המשכנתא, יש כמה וכמה דברים שצריך להיזהר מהם. מדובר באותם דברים שמבדילים בין רכישה כדאית וחכמה של דירה שמתאימה לכם, לבין רכישה מסוכנת שעלולה להפיל אתכם לבור כלכלי לא פשוט. אנחנו כאן בשביל לעזור לכם להבדיל בין שני סוגי הרכישות.

בחסות לאומי

כמו בכל תרגיל כושר – לפני קניית דירה צריך לוודא שאתם מוכנים

לפני שאתם מנסים לעשות תרגיל חדש במכון הכושר, או להגדיל את המשקל שאתם מרימים –  עליכם  לוודא שאתם מוכנים לעשות את השינוי הזה. אתם צריכים לוודא שהגוף שלכם מוכן לעומס החדש שיופעל עליו, שכן העמסה גדולה מדי על הגוף במהלך אימון שלא לפי סרגל מאמצים, עלולה לגרום  נזק של ממש לגוף, ולמנוע מכם להתאמן לאורך זמן רב.

צילום: pixabay

את אותו ההיגיון בדיוק, אך בקנה מידה רחב בהרבה, אפשר ליישם גם בכל מה שנוגע לרכישת דירה. לפני שאתם קונים דירה יש הרבה מאוד דברים שצריך לעשות בשביל לוודא שלא מדובר בקנייה מסוכנת, ושמדובר בקנייה שמתאימה גם לצרכים וגם ליכולות שלכם. הדירה צריכה להתאים מבחינת אזור מגורים לתוכנית החיים שלכם, היא צריכה להיות מרווחת מספיק לצרכים שלכם, והיא צריכה להיות במצב טוב שמתאים לרמת החיים שמגיעה לכם. הדבר נכון במיוחד כשלוקחים בחשבון את העובדה שכמעט אף אחד לא רוכש דירה במחיר מלא באופן מיידי, ועבור ההשקעה הכלכלית העצומה הזאת בדיוק אנשים לוקחים משכנתא – התחייבות כלכלית ארוכת טווח ורחבת היקף.

מהי רכישת דירה מסוכנת?

לפני כל פרמטר אחר שקשור לדירה, רכישת דירה מסוכנת היא התחייבות למשכנתא שלא תצליחו לעמוד בה. משכנתא צריכה לעמוד על עד 25% או במקרים קיצוניים עד 33%, מסך ההכנסה המשותפת שלכם כמשק בית. אם נחתה עליכם הזדמנות פז לרכוש דירה שמתאימה לכם בול, אך העלויות שלה גבוהות מדי, מה שיקטין את חלק ההשתתפות העצמית שלכם ויגדיל את תשלומי המשכנתא – הדירה הזאת לא מתאימה לכם בול. הדבר נכון במיוחד כשחושבים על זה שהחזרי משכנתאות מעצם טיבם אמורים לגדול בהתאם לתוכנית ההחזר שאותה תתאמו מול הבנק. יש עליות מתוכננות של התשלומים לאורך שנים (והדבר צריך להיות הולם לכושר ההכנסה שלכם), ויש מצב שתשלומי המשכנתא עולים כשהם מוצמדים למדדים כלכליים מסוימים שמשתנים מטבעם. לכן אתם צריכים לוודא לא רק שהתשלום החודשי המוצע מתאים לכם – אלא גם שעלייה של 5% ממנו תתאים לכם.

אז איזה בדיקות כדאי לעשות לפני הרכישה?

לפני שאתם מסכימים לתשלומי המשכנתא, עליכם לבדוק כמה נתונים כדי להבטיח שתקבלו החלטה נכונה. ראשית, עליכם לבדוק אפשרויות שונות ללקיחת משכנתא בכדי למצוא האטרקטיבית ביותר עבורכם. כדאי מאוד להשתמש במחשבוני משכנתאות בכדי לחשב בצורה מדויקת את ההחזרים שלכם עם עליות פוטנציאליות, ולהשוות אותם להכנסות הצפויות שלכם היום, וככל שניתן לחזות זאת – בעתיד. עוד פרמטר שכדאי לחשוב עליו הוא היציבות שלכם במקום העבודה – האם אתם עצמאים או שכירים, ומה רמת הביקוש בתחום שלכם במידה וחס וחלילה תפוטרו. האם הדבר יהווה מכשול מיידי בתשלום המשכנתא, או שתוכלו לעמוד בכך על בסיס הכנסותיכם המשותפות והחסכונות שלכם? רק אחרי שתענו על השאלות האלה, תדעו שאתם מוכנים באמת לקחת משכנתא בטוחה שמתאימה לכם.

תבואו מוכנים, תדעו מה מתאים לכם, ואל תתנו לשום גחמה לבלבל אתכם. כך, תוכלו למצוא את דירת חלומותיכם ולקנות אותה בצורה שמשתלמת לכם ומתאימה להמשך חייכם.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג