מבחן שוונג || נעלי ריצה של נייקי מדגם לונאר 3

הבוחנת שלנו יצאה לריצת מבחן עם נעלי הלונאר 3 החדשות של נייקי וחזרה עם כמה תובנות חשובות ומעניינות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי לונאר 3 למבחן של נייקי לתמונת שער
נעלי לונאר 3 למבחן של נייקי לתמונת שער

יצאתי לבחון את הדגם החדש של נעלי Lunar 3 אחרי תקופה ארוכה בה רצתי עם הדגם המנימליסטי יותר של החברה. תיארתי לעצמי שלא היו לי יותר מדי הפתעות, אחרי הכל, כמה אפשר לחדש? אך צוות הפיתוח של נייקי הצליח להפתיע והכניס חידושים ללונאר 3 והם אף זכו בתואר Best Update של מגזין הריצה Runner's World‏ לשנת 2015.

59751.10

הגפה
גפת הנעליים כמו כל דגמי ה-FLYKNIT ‏ עשויה מחוט אחד ארוך ארוג המייצר מקשה אחת ללא הדבקות או תפרים שעלולים לשפשף וליצור אי נוחות לרץ. בדגם החדש, השכילו לעשות וייצרו אריג דחוס יותר באזור העקב לתמיכה ואריג מרווח ופתוח יותר בקדמת כף הרגל דבר התורם לאווריריות מוגברת ומבנה גמיש בדיוק במקומות הדרושים.

הגפה מרגישה נושמת ומאווררת, כך שאם אתם בעלי נטייה להזיע ברגליים במהלך ריצה, תרגישו את ההבדל. בזכות האריג הייחודי, הגפה אלסטית ומתאימה לרגליים רחבות.

טכנולוגיית ה-FLYKNIT‏ מאפשרת "אריזה" של כף הרגל, גמישות והתאמה מושלמת של הנעל למבנה הרגל. חשוב לציין כי ללונר אין מידת רוחב וסביר להניח כי לא תתאים למבנה כף רגל רחבה או בעלי עצם בולטת (Hallux Valgus‏). שילוב חבלי Flywire‏, מהגפה ועד לשריכה, כמו בדגם הקודם, מגבירים את אחיזתה האיתנה והתומכת על כף הרגל. לשונית הנעליים משולבת בגפה עצמה דבר המונע ממנה תזוזה בתוך הנעל בזמן פעילות ולתחושה שהנעליים נגרבות כמו גרב לכף הרגל.

59751.11

גם אזור העקב ומפתח הנעל מאחור שופר על ידי ריפוד קטיפתי והגבהה קלה שנועדו להעניק נוחות נוספת בזמן הריצה בהשוואה לדגם הקודם בו כף הרגל היתה שקועה יותר, דבר שגרם לחוסר נעימות ושפשוף באזור האכילס. קופסת כף הרגל (TOE BOX‏) היתה לי מעט צפופה ולקחתי חצי מידה גדולה יותר מהרגיל. מנח כף הרגל בתוך הנעל הרגיש מהרגע הראשון "בבית". בלי גרב בכלל הרגשתי נעים בתוך הנעליים.

נראות
העיצוב בלונר 3 שונה לחלוטין מהדגם הקודם שאופיין בשרטוט משולשים משני צדדיו. לטעמי האישי, העיצוב הנוכחי מוצלח יותר ואין זה פלא שאני מקבלת עליה מחמאות רבות ביומיום.

סולייה
הלונאר 3‏ הן נעלי כביש ניטראלית אך מתאימות גם לבעלי קריסה קלה, בזכות סוליית הלונרלון המאפשרת תמיכה דינאמית אם נדרש.

אני חובבת ריצה עם נעליים קשיחות בדרך כלל ונוטה לרוץ בסיגנון פור/מידפוט מאוד נהניתי מהריצות עם הלונאר 3. הנעליים הרגישו לי רכות, אך במידה הנדרשת, הודות לגרסה חדשה של סוליית Nike Lunarlon‏, המעניקה מדרך קל ורך שנותן תגובה מהירה מהרגע שהסולייה פגשה בקרקע.

כתבות נוספות בנושא
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם אולטרה בוסט
מבחן שוונג || גרבי קומפרשיין של BV SPORT
מבחן שוונג || נעלי ריצה של מיזונו מדגם Wave Kazan

לסולייה תחושה קפיצית יותר בהשוואה ללונר 2 שם המדרך בחלק הקדמי של כף הרגל הרגיש לי פלסטיקי מידי ולא גמיש מספיק. חסרה לי גמישות בסוליה דבר המשפיע על תנועת הגילגול הטבעית של כף הרגל.

הדרופ היחסית גבוה של הנעל 10.4 (עקב 31.3; קדמת הנעל 20.9) לא הפריע לי, כמי שמורגלת בריצה עם נעליים בעלי דרופ מקסימלי 4 מ"מ אולי בגלל שינוי חלוקת הלחצים האנטומית בנעל ותוספת רכות בקדמת כף הרגל, לעומת הדגם הקודם. גם אחרי מספר ריצות כביש ארוכות, לא ראיתי שחיקה בסוליית הנעליים.

59751.12

ריצה
רצתי עם הנעליים אך ורק על כביש והדבר הכי בולט שהרגשתי במהלך הריצה היא תחושה קפיצית של הסולייה. ההחזר מהקרקע היה מצויין והרגשתי כאילו אני עפה, לא שוקעת לקרקע.

מהרגע הראשון שהכנסתי את כף הרגל לנעליים, הרגשתי נוחות מדהימה ועבורי זו אינדקציה חשובה מאוד, כי אם נוח לי מהרגע הראשון, הסבירות שהנעליים ירגישות נוחות במהלך הריצה הוא גבוהה מאוד. הרגשתי כאילו הנעליים עוטפות לי את כף הרגל ומתאימות כמו הנעליים של סינדרלה. גם כשרצתי בלי גרביים, לא הרגשתי שכפות הרגליים הזיעו בתוך הנעליים, דבר שמעיד על איורור יעיל ונידוף זיעה של הבד.

סיכום
משקלה הנמוך של הנעל 181 גרם לדגם הנשים, ממצב את הלונאר בקלות כנעליים לתחרויות ואימונים. אלו ללא ספק נעלי ריצה קלות בעיצוב מושלם המספקות שילוב אולטימטיבי של ביצועים וסטייל. כי הספורט היום הוא רק תירוץ.

ללא ספק אלו נעליים המתאימות לרצים שאינם כבדים ואוהבים את תחושת הקשיחות בנעליים. טריאתלטים יוכלו להנות מהיתרונות הרבים שיש לנעליים להציע ובעיקר מהעובדה כי ניתן לרוץ איתן בקלות ללא גרב.

פחות: קשיחות פלסטיקית בחלק הקדמי של הסולייה, נעליים קטנות יחסית למידות הסטנדרטיות של נייקי.

יותר: נראות, עיצוב, צבע, משקל קל, גפה ארוגה מחוט אחד.

רכות בעקב: דרופ יחסית גבוהה לרצים.

קשיחות: נעליים קשיחות, סולייה לא גמישה.

מחיר: 799 שקל

ציון שוונג: 8 מתוך 10


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שרון הגיב:

    אחת הבעיות של דגמי ה – FLYNIT שהבד בקדמת הרגל דק ועדין מידי ואחרי שימוש לא ממושך מידי, נהיה חור באזור הבוהן.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג