מבחן שוונג || נעלי ריצה של הוקה מדגם Mach 2

הבוחן שלנו רץ במצטבר 150 קילומטרים עם נעלי התחרות של הוקה. הן לא רק שיפרו לו את המהירות, אלא גרמו לו "לחרוש" עליהן גם באימונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי הוקה Mach 2

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 150 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


בכל פעם שאני מקבל נעלי ריצה חדשות למבחן, אני נוהג לקרוא ולצפות בביקורות שנעשו בחו"ל על אותה הנעל, בעיקר בארצות הברית. ברוב המקרים המסקנות שלי דומות, אבל במקרה של נעלי ההוקה מדגם Mach 2 הדעה האישית שלי היתה די שונה מכמה ביקורות שראיתי. אולי זה בגלל שאותם מבקרים הם רצים יותר מהירים וקלילים ממני ולכן יש להם קצת יותר דרישות מהנעל? אולי באופן כללי לאנשים יש יותר דרישות מהוקה? לא ממש ברור, אבל אלו תוצאות המבחן שלי.

העיצוב הכי יפה עד היום? הוקה Mach 2

עוד כתבות בנושא 
מבחן שוונג לנעלי הוקה cavu 
מבחן שוונג לשעון הטריאתלון גרמין 945 
צפו במבחן שוונג לנעלי ריבוק FLOATRIDE ENERGY 

נעשה את זה בצורה כרונולוגית. שני דברים קנו אותי עוד לפני שמדדתי את ה-Mach 2, יותר נכון לפני שהתחלתי לצעוד. הראשון הוא הנראות. הדגם שאני קיבלתי בצבעי הכחול-אדום הוא העיצוב היפה ביותר של הוקה עד היום לטעמי. הדבר השני, המידות של Mach 2 גדולות יותר. זה אומר שרוב האנשים שימדדו יקנו חצי מידה פחות לעומת מה שהם רגילים בדרך כלל, אצלי באופן אישי זה הסתדר מצוין כי אני נוהג לחפש מידות קצת יותר גדולות בגלל הרוחב דווקא.

הוקה Mach 2 מוגדרות כנעלי תחרות וזה אומר שהן יותר קלות, פחות תומכות ולא אמורות להחזיק מעמד לאורך זמן. זאת לעומת הדגמים ה"חזקים" יותר של הוקה כמו "בונדי" לצורך העניין. זו בדיוק הסיבה שה"לקוחות" העיקריים של נעלי התחרות הם רצים יותר תחרותיים מן הסתם, אלה שבאמת חשוב להם לגלח עוד כמה שניות במרוץ 10 קילומטרים או קצת יותר מזה במרתון.

כנעלי תחרות, המשקל שלהן קל מאוד, כ-227 גרם בלבד למידה 42. זה אומר שכשנועלים אותן בפעם הראשונה באמת לא מרגישים אותן – בעיקר אם הייתם רגילים לנעלי ריצה סטנדרטיות. הדרופ שלהן (הפרש הגובה בין החלק הקדמי לחלק האחורי של הסוליה) הוא 5 מ"מ, וזה אומר שאם אתם עושים את המעבר מנעליים אחרות (שהן לא הוקה) בעלות דרופ גבוה יותר (10-12 מ"מ כמו בחלק גדול מסוגי הנעליים) תהיו חייבים לעשות את המעבר הזה בהדרגה ובזהירות ולא ישר "לקפוץ" לריצת נפח.

מספר דברים הופכים את ה-Mach 2 לכל כך קלות. קודם כל ה"אפר" (החלק העליון) שעשוי מחלק אחד ללא תפרים. דבר שני, הסוליה שגם היא עשויה הפעם מחלק אחד שבו נדחס החומר בצורה קצת שונה לפי טכנולוגיית ה-PROFLY של הוקה: החלק האחורי של הסוליה הוא הרך והמפנק יותר והחלק הקדמי הוא הקשיח שאמור לתת את התנופה כדי להרים אותנו ולהפוך את הריצה למהירה יותר. בניגוד לנעליים קודמות של הוקה שבהן אפשר היה למצוא עוד גומי מסוג אחר בין החריצים של הסוליה, כאן מדובר בסוליה נקייה לגמרי שעשויה מחומר אחד, וגם זה הופך את הנעל לקלה יותר.

חוץ מזה, גם הלשון של ההוקה Mach 2 היא גם דקיקה ומחוררת, מה שהופך אותה לכמעט בלתי מורגשת ואת הנעל לקלה עוד יותר.

ואיך זה בא לידי ביטוי בפועל? במקרה שלי, בצורה מרשימה מאוד. נתחיל בזה שהשילוב בין מינימליזם לבין הרגשה ממש כיפית ומפנקת של ריפוד, גרמה לתחושה מאוד נעימה בכפות הרגליים כבר בקילומטרים הראשונים. מאחר ובכל נעל חדשה, את הקילומטרים הראשונים אני תמיד רץ בקצב קל מאוד, הרגשתי עם ה-Mach 2 הכי טבעי שאפשר וזה אומר שאת המבחן הראשון הן עברו.

המבחן השני היה לבדוק איך הן מרגישות באימונים קצביים יותר, אז יצאתי לאימון פרטלק כולל עליות ועל כביש כמובן (וזה המקום לציין שככל הנראה זו לא נעל לצאת אתה לשטח וגם לא למה שמוגדר 'שטח לייט' כי היא פשוט קלה מדי). בדרך כלל רצים מנוסים יודעים להגיד על נעל מסוימת אם היא מהירה או לא. אני בטוח שרבים מהם יודעים מה הם אומרים, וגם אני סומך במקרים רבים על ההרגשה שלי. במקרים בהם אני בוחן נעליים אני מחפש נתונים שיגבו את ההרגשה שלי.

אז מה שאני יכול לספר על אותו אימון זה שביצעתי אותו שבוע אחרי אימון דומה באותו על אותם כבישים כשנעלתי נעליים שהן "ותיקות" יחסית (אך לא שחוקות לגמרי כמובן). המטרה שלי במבחן הזה היתה לנסות ולהבין האם אני מצליח להיות יותר מהיר באותה רמת מאמץ של האימון הקודם. התשובה היתה כן, לחלוטין. הרגשתי שהנעליים האלה תורמות למהירות שלי ולכן הן עברו את המבחן הזה בגדול.

נעלי הוקה Mach 2

ומאז רצתי אתן במצטבר עוד כ-150 קילומטרים כדי לכתוב את המבחן הזה. וההתרשמות היא בעיקר מצוינת. למען האמת, אין לי שום דבר רע להגיד על הוקה Mach 2. צפיתי בסרטון של טריאתלט אמריקאי שאמר שהן לא מספיק מהירות כפי שהוא ציפה. אולי במהירות שהוא מגיע אליה קורה משהו שאני לא יודע? מה שאני יכול להעיד זה שהנעליים האלה תפקדו מצוין גם בריצות הקלות (למרות שהן מיועדות לתחרות), גם באימוני האיכות שבהם הגעתי לקצבים של כ-4 דקות לקילומטר וגם בריצות הנפח (רצתי אתן ריצות של 15-20 קילומטרים ולא הרגשתי שום דבר מעיק). הדבר היחיד שאולי הייתי רוצה להרגיש זה יותר רכות דווקא בחלק הקדמי/אמצעי של הסוליה, היכן שאני נוחת כשאני רץ.

לסיכום, מי שמשתמש קבוע במשך הרבה שנים בנעלי תחרות מסוגים שונים יכול לצפות לנעליים קצת יותר מהירות, אבל עבור רוב האנשים מדובר בנעל נהדרת שגם גורמת לי לחשוב פעמיים האם זה בכלל נכון להגיד שהיא מיועדת לתחרויות/מרוצים? לי היתה הפריבילגיה להתאמן אתה והיא שירתה אותי מצוין בכל אימון. אחרי 150 קילומטרים עדיין נראית חדשה, אז אולי אין לה סיכוי להגיע ל-1,000 קילומטרים ומעלה, אבל יש לי הרגשה שהיא תהיה מספיק עמידה ביחס למשקל שלה וזה אומר שכן, אפשר גם להתפנק אתה באימונים.

סוג: כביש

יותר: מהירות, מתאימות לכל סוגי האימונים וריצות הנפח

פחות: רכות בחלק הקדמי

רוחב: אין דגם רחב, אבל מתאימות לכף רגל רחבה

רכות: מפנקות בעיקר באזור העקב

משקל : 228 גרם (גברים מידה 42)

דרופ: 5 מ"מ

ציון שוונג:  9.5 מתוך 10 





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג