מבחן שוונג || נעלי ריצה של הוקה מדגם בונדי 6

הבוחן שלנו חיפש נעלי ריצה רחבות ומפנקות ומצא את הזוג האידאלי, שהחיסרון היחידי שלו הוא אולי המשקל, אבל גם זה לא צריך להטריד את רוב הרצים החובבנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי ריצה של הוקה מדגם בונדי 6
נעלי ריצה של הוקה מדגם בונדי 6

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 200 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ) בסוגי שטח משתנים ובהם כביש ושטח


מדי פעם חשוב לציין, דווקא במבחני המוצר שאנחנו עושים, שיש לא מעט נעלי ריצה שיכולות להיות מושלמות למטרה מסוימת או לרצים מסוימים ומצד שני אולי ישרתו פחות רצים אחרים. הנעליים של הוקה מדגם בונדי 6 הן דוגמה מצוינת לזה.

אידאליות לרוב הרצים. נעלי הוקה בונדי 6

מבנה הנעל

החדשות הטובות הן שהן יכולות לשרת מצוין את רוב הרצים החובבנים, כי הדבר הראשון שתשימו לב אליו ברגע שתמדדו אותן הוא תחושת נוחות ברמות שקשה למצוא. לא כל אחד מחפש את זה בנעלי ריצה, כי התחושה הזאת גם באה על חשבון כמה דברים אחרים (ולזה נגיע מיד), אבל אני חייב לציין שאחרי עשרות זוגות נעלי ריצה בשנים האחרונות – גם אני הופתעתי מ"צמר הגפן הרך" שכפות הרגליים שלי נחתו בו.

מדובר בנעליים נייטרליות המיועדות לריצת כביש. יש להוקה הרבה דגמים כאלה ומה שמבדיל בין הבונדי 6 לבין שאר דגמי הכביש זו תחושת הרכות. אז למה זה לא מתאים לכל אחד? כי זה בא על חשבון המשקל של הנעל וכשדגם הגברים של בונדי 6 שוקל כ-310 גרם – זה מקשה מאוד על הרצים המהירים שבינינו לעבוד חזק באימוני מהירות, שלא לדבר על לרוץ הכי מהר שהם יכולים במרוצים.

מה שהרבה רצים צריכים להבין זה שאחד ההרגלים שכדאי מאוד לאמץ כשרצים לפחות 4 פעמים בשבוע, בטח כשמתאמנים למרוצים למרחקים ארוכים, הוא להשתמש במקביל בשני זוגות נעליים לפחות. כשיצאתי לאימון טמפו למשל, הרגשתי שעם נעליים יותר קלות כנראה שהייתי פחות מתקשה לפתח את המהירות שרציתי לרוץ בה. מצד שני, 24 שעות לאחר אימון הטמפו, ניסיתי תחילה את אותן הנעליים והרגשתי את הכאבים של העומס ברגליים הצפויים לי בריצה קלה של שעה. החלפתי את הזוג ההוא בהוקה בונדי 6 ומיד הרגשתי שזו המתנה הכי טובה שאני יכול לתת לרגליים שלי במצב של עומס.

וזה באמת הדבר הכי מעניין שמצאתי בנעליים האלה, ולכן הן מושלמות עבור כל ריצה שהיא לא אימון איכות מהיר או מרוץ, מושלמות עד כדי כך שהן יכולות לעשות את ההבדל בין לרוץ על רגליים עייפות או לוותר על האימון בכלל.

מאחר והמהירויות שאני מגיע אליהן בריצה למרחקים ארוכים הן אולי קצת מעל הממוצע של רצים חובבים, אני מרשה לעצמי להסיק שיש המון רצים, בעיקר אלה שפחות מסתכלים על השעון ומה שחשוב להם באמת זה להחזיק כמה שעות על הרגליים בריצה ארוכה, שבשבילם נעלי הוקה בונדי 6 יהיו מושלמות לכל אימוני הריצה שהם יבצעו. בסופו של דבר הרכות והעובדה שאלו נעליים מקסימליסטיות הופכות את הנעל לכאלו שיכולות להיות תפורות בול לכל רץ שיש לו כמה קילוגרמים עודפים או שאין לו פחות מ-20 אחוזי שומן.

עוד יתרון גדול של הבונדי 6 הוא שיש דגם רחב, וזה בכלל לא מובן מאליו בנעלי ריצה. מי שיש לו כפות רגליים רחבות רגיל להיצע דל יחסית של נעליים המתאימות לו. אני באופן אישי התפשרתי הרבה פעמים על נעליים לא רחבות, לפעמים אפילו על חשבון הגדלת המידה. במקרה הזה הבונדי 6 התאימו לי כמו כפפה, כך שעוד לפני הריצה הראשונה הן גרמו לי להרגשה שסדרת הבונדי היא סדרה שארצה לאמץ לאורך שנים רבות.

חשוב מאוד לציין שלמרות שמדובר בנעליים מקסימליסטיות ומפנקות, הדרופ שלהן (הפרש הגובה בין החלק האחורי של הסוליה לחלק הקדמי) הוא נמוך יחסית, 4 מ"מ בלבד. זה אומר שמי שרוצה לעשות את המעבר מנעליים אחרות להוקה בונדי 6 צריך קודם כל להבין מה היה הדרופ שהוא היה רגיל אליו. אם זה היה דרופ של 10-12 מ"מ כפי שיש בהרבה מאוד זוגות נעליים, חשוב מאוד לעשות את המעבר לבונדי 6 בהדרגה. מי שיתחיל ישר עם ריצות ארוכות מדי והרבה קילומטרים מבלי שהוא רגיל לדרופ של 4 מ"מ, עלול לסבול מכאבים ואף מפציעה באזור גיד אכילס – זה לא נעים ומיותר.

מבחינת ה"התנהגות" של הנעל, גם כאן יש לי רק דברים טובים להגיד. אז אולי אפשר לרוץ יותר מהר ולכן אני מניח שרצים מהירים שמשתמשים בהוקה יבחרו בדגמים אחרים שלהם, אבל מצד שני קל מאוד לרוץ נכון. הטכנולוגיה של הוקה נקראת META ROCKER והרעיון הוא שיש שכבה של חומר בסוליה, מתחת לאזור של עצמות המסרק בכף הרגל, שעוזר לנו לבצע תנועת גלגול טובה יותר של כף הרגל. זה משרת את כולם, אבל לדעתי הרצים שרגילים לנחות על העקב ירגישו את זה אפילו יותר טוב.

השתפרו גם בעיצוב. הוקה בונדי 6

עיצוב הנעל

לגבי העיצוב, כבר כתבתי במבחן קודם על דגם אחר בשם מפאטה ספיד ואני אמשיך ואכתוב עכשיו שלדעתי הוקה רק הולכים ומשתפרים בעיצוב, ומה שנראה פעם מוזר לאנשים כבר הפך לטרנד אופנתי. למען האמת, אני שומע יותר ויותר על אנשים ובעיקר נשים שמאוד אוהבות את העיצובים העכשוויים של הוקה. חלק מההבדלים בין הבונדי 6 לדגמים הקודמים בסדרה קשורים לעיצוב, ובדגם הנוכחי אהבתי בעיקר את הלשון הגמישה ואת ה"אפר" (החלק הקדמי העליון) שמרגיש גמיש ונושם, כלומר הרגל שלי לא הרגישה לכודה וחנוקה בפנים אלא חופשיה ומאווררת.

לסיכום, הוקה בונדי 6 זו נעל מצוינת לרוב הפעילויות של רצים חובבנים, ובעיקר נעל מפנקת. אני מגדיר אותה כנעל האידאלית לאימונים בתקופת עומס. היא מוגדרת כנעל כביש אבל היא מספיק חזקה למסלולי שטח לבנים, לא הייתי מנסה יותר מזה. במהלך המבחן רצתי איתה במצטבר 200 קילומטרים והיא מרגישה אמידה לגמרי, עושה הרושם שהיא תחזיק מעמד לפחות עוד 500 קילומטרים. הנעל מומלצת מאוד בעיקר למי שמרגיש תחושת כבדות מסוימת ומעוניין בנעל מפנקת שתקפיץ אותו.

סוג: כביש

יותר: רכות, פינוק, אימונים בתקופת עומס 4

פחות: מהירות

רוחב: יש דגם רחב

רכות: גבוהה מאוד

משקל: 310 גרם (דגם גברים)

ציון שוונג: 9 מתוך 10 

לחצו להרשמה לישראמן 2019




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איש הגיב:

    דגם פלאי ממש. הנעליים לא רצות במקומי אבל ממש רצות איתי והעלימו לי כאבים חזקים ובלתי נסבלים באכילס ובעקבים. אני רץ איתם כבר כחודשיים ופשוט משתומם, לא פחות. אפשר לרוץ בלי סוף ולהישאר גמישים וכמעט רעננים בסוף המקצה. לא ידעתי שנעליים עשויות לעשות כזה הבדל פנומנלי.

  • דודי הגיב:

    שלום אני מעונין בנעלי הוקה בונדי 7 כמה עולה?

  • רפי לוי הגיב:

    יש בעיה משמעותית בנעל הנפלאה בונדי 6 ,התפר בין הסוליה לגוף הנעל לא מספיק חזק או אולי בגלל שהנעל כבדה זה קורה , גם לחברים שלי וגם לי התפר נפרם באורך של 3 סמ והנעל עברה 350 קמ סהכ

    זה קורה לעוד אנשים ,…
    הוקה תנו דעתכם בנושא

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג