מבחן שוונג || שעון הטריאתלון של גרמין מדגם 945

הבוחן שלנו רץ עם שעון המולטי-ספורט החדש של גרמין שמיועד לטריאתלטים ורצים על מנת להשוות אותו לדגם הקודם ולבדוק את הטכנולוגיה והעדכונים החדשים שבו - כל התוצאות והניתוח כאן בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: השעון נבדק ונבחן למרחק 220 ק"מ ריצה (מינימום הדרישה למבחן שעונים בשוונג עומד על 200 ק"מ)


עולם שעוני הריצה והדופק חוגג לא מעט השקות לאורך השנה, אך כאשר שעון מולטי-ספורט יוצא לאור, אזי החגיגה כפולה. מדוע כפולה? כיוון שמדובר במהלך שמתרחש רק מדי כמה שנים ולא באופן תדיר ומשום שמדובר בשעון טריאתלון לקהל יעד שהאימונים והתחרות שלו כוללים שחייה, רכיבה וריצה, ועבורם מדובר בכלי עבודה שבא לעזור ולתמוך ביחידות האימון הרבות הפרוסות על פני השבוע.

קיבלנו את השעון למבחן בשוונג והוא מכיל מה שכל טריאתלט מתחיל או מתקדם זקוק לו באימונים ובתחרויותשעון הטריאתלון 945 יצא לאחר ששעון הטריאתלון הקודם שלהם 935 הושק לפני קצת יותר משנתיים, זמן שנחשב מהיר להשקה של שעון חדש על מנת לעדכן חידושים עדכניים. מבחינה חיצונית הם נראים די דומים, אך בכל זאת ישנם עדכונים טכנולוגיים שלא לדבר על חומרה חדשה ואקטואלית, המגשרים על השנים שעברו. בסופו של דבר השעון מכיל בתוכו כל מה שטריאתלט מתחיל או מתקדם זקוק לו באימונים ובתחרויות. מחיר השעון אינו נמוך במיוחד, אך מספק בהחלט חוויית משתמש גבוהה. ההבדלים בין ה-945 ל-935 נמצאים כאמור בעיקר בחומרה, הנגן המובנה בו ניתן לאחסן עד 500 שירים, טכנולוגיה למדידת סטורציית חמצן בדם Pulse Ox (רמת החמצן בדם), אורך חיי סוללה ארוך יותר, אפשרות לצפייה במפה צבעונית ושירות חירום לחיוג מהיר למספר מוגדר מראש בעת מצוקה. כמו כן, ניתן לציין את אורך הסוללה המאפשר שימוש ארוך זמן ב-GPS ואת התכונות ההיקפיות החדשות והחכמות כמו: מפות, מוזיקה (Spotify) ותשלום (Garmin pay).

נראות

בעבר שעוני הטריאתלון הזכורים לנו היו מרובעים (920XT), מה שאפשר הצגת נתונים נוחה מאוד לעין כשמדובר בשעון שאמור לתת נתוני אימון ותחרות משלושה ענפים שונים. זו הסיבה למעשה שהקפידו שהוא יראה כך, אך הגרמין 935 זכה למראה חדש ועגול ויישר קו עם כל שעוני החברה. ה-945 הוא בעל 5 כפתורי הפעלה השולטים על כל האפשרויות הגלומות בו והוא בעל מסך צבעוני, אך ללא ממסך מגע וכאשר אוחזים בו ניתן לשים לב שמשקלו קל מאוד ועומד על 50 גרם בלבד (ה-935 שקל 49 גרם), יתרון גדול מאוד כשמדובר בשעון שמתאמנים איתו שעות ארוכות ושאינו מכביד על היד כאשר מזיעים או רטובים ולחים באימוני השחייה. הפעלתו מתבצעת כאמור על ידי 5 כפתורים (3 משמאל-2 מימין) ובתחתית השעון שקע הטעינה לכבל הסנכרון למחשב ו-4 החיישנים האופטיים לקריאת דופק מפרק כף היד.

תכונה חדשה של מדידת סטורציית חמצן בדם

יש אפשרות להגדרת המסך כך שניתן יהיה לראות בשעון עד ארבעה שדות דיווח ולצפות למשל בתצורה: מרחק – קצב – זמן – דופק. כמובן שניתן להחליף מיקומים היכן יופיע כל דבר ולהוסיף/להוריד/לעדכן אפשרויות. לאלו שמתאמנים עם מוזיקה (והם לא רבים), לשעון ניתן להוריד עד 500 שירים בקבצי MP3 או ספוטיפיי (Spotify) ודיזר (Deezer). ניתן לשמוע עם אזניות בלוטות' ואין צורך בנייד שלכם לצורך כך.

כפתורי הפעלה

לאורך המבחן עבדתי איתו רבות וניתן היה לגלות עולם שלם של תכונות ואפשרויות, שלא תמיד המשתמש הרגיל עושה בהם שימוש. הכפתור השמאלי העליון מכניס את המשתמש בלחיצה ארוכה עליו (בלחיצה קצרה הוא מאיר) אל גלגל התכונות של השעון ובו: חיבור טלפוני, נעילת מקשים, "ארנק" לתשלומים, שעון עצר ופתור סיוע למבקשים זאת. 

כשעון טריאתלון המעבר בין הענפים נעשה בצורה פשוטה ביותר בדומה ל-935 וזאת על ידי לחיצה על מסך המיון (כפתור עליון מצד ימין) עד להגעה לסיווג "טריאתלון", בתחילת האימון לוחצים שוב על כפתור זה ומזנקים לאימון/תחרות – בעת הזו השעון מודד זמן+מרחק. לחיצה קצרה על הכפתור התחתון מצד ימין מכניס את השעון למצב "מעבר 1" (Transition1) לחיצה נוספת מעבירה את השעון לתצורת אופניים וכך הלאה גם למצב ריצה עד שלבסוף תזכה בחיווי "טריאתלון הושלם". זה היתרון הבולט בשעון, הוא קל להפעלה בהגדרת אימון/תחרות טריאתלון וגם אם זו הפעם הראשונה שעשו בו שימוש יהיה לא קשה לתפעל ולעבוד איתו.

הכפתור האמצעי והתחתון מצד שמאל מאפשרים דילוג וגלילה לאורך הביצועים לאחר אימן ובהם: VO2max, סטטיסטיקה גופנית, מפה, תרשים גובה, שרפת קלוריות, מצב אימון ותחזית לגבי התוצאה של הרץ במרחקי 10 ק"מ, חצי מרתון ומרתון.

לחיצה ארוכה על הכפתור האמצעי מצד שמאל הוא כפתור ליבה המגדיר למעשה פונקציות ובהם: פרצוף השעון, היסטוריה והגדרות בכל הנוגע לפעילויות ויישומים, ווידג'טים, פקדים, פרצוף השעון, פרופיל המשתמש ועוד. לחיצה על הכפתור השמאלי התחתון יחבר אתכם ישירות לאפליקציה של גרמין קונקט. אחד הדברים שמבדלים אותו משעונים אחרים אך אינם קשורים בתועלתו למתאמן, אלא הוא יתרון בחזית הטכנולוגיה, הוא היותו בעל אפשרות לבצע תשלומים (Garmin pay) באמצעות השעון.

טכנולוגיה

בשעון יש טכנולוגיה גבוהה הבאה לידי ביטוי במאפיינים פיזיולוגיים מתקדמים, הכוללים איזון עומס אימונים, מפות TOPO צבעוניות וגם מאפייני בטיחות ומעקב מובנים – כמו זיהוי התקרית (במהלך פעילויות נבחרות) והסיוע – המאפשרים לשלוח את מיקומכם בזמן אמת לאנשי קשר בזמן חירום. כמו כן, הוזנו לתוכו מאפייני ניטור ביצועים הכוללים VO2max, מצב אימונים ומיקוד חדש בעומס אימונים, מדד אשר עוקב אחר תמהיל עוצמות האימונים שנעשו. לצד אלו הוא מכיל מדדי ביצוע המותאמים לחום ולגובה (ברומטר), כולל מצב ההסתגלות לשני המדדים והוא מבצע מעקב גם על זמן התאוששות, השפעת אימון אירובי ואנאירובי ועוד. הוא גם כולל התראות חכמות כמו תחזית מזג האוויר ועוד (בחיבור עם טלפון חכם מותאם).

יש בו את האפשרות לאימונים מתקדמים לאימוני מרתון ואפילו לאיש הברזל על ידי יצירת תכנית אימונים משלכם או אפשרות להוריד אחת מתכניות האימונים של גרמין. ה-945 תומך גם בתכניות המותאמות של Garmin Coach מה שהופך אותו בעזרת הפיצ'רים אלו להרבה יותר מכלי עזר. על מנת להגיע לרמת דיוק גבוהה ב-GPS יש לשעון קליטה משלושה לווינים כולל גלילאו לקבלת איכון מהיר ויציב, מצפן מגנטי, יכולות ניווט באמצעות מפות צבעוניות, שירות חירום SOS לחיוג מהיר למספר מוגדר מראש בעת מצוקה.

ה-945 כמו כל השעונים בסדר הגודל הזה נותן הרבה יותר ומציב את אורח החיים הבריא בחזית גם למי שאינו מתכנן להיות טריאתלט בקרוב. בשעון נמצא פיצ'ר של מעקב בריאותי הכולל ניטור בריאות החל כאמור ממדידת דופק על פרק כף היד, מעקב מאמץ לאורך היום, מדידת נשימה בזמן מנוחה, ניטור האנרגיה בגוף (Body Battery) המודד כמה אנרגיה הוצאת במשך היום ובאופן זה גם כמה נשאר לך, מדידת סטורציית חמצן בדם Pulse Ox וניתן להוריד מסלולים לשעון באמצעות האפליקציה או האתר.

קריאת הדופק מהירה ומתבצעת על ידי חיישני קליטה

דופק מפרק כף היד

השעון החדש קורא דופק מפרק כף היד והינו בעל חיישן אופטי (SPo2) עם 4 לדים. בזמן המבחן הוצמד השעון היטב לפרק כף היד על מנת לבצע קריאה מדויקת עד כמה שניתן (קריאת דופק מכף יד אינה מדייקת כמו ריצה עם רצועת דופק). קריאת הדופק מהירה ומתבצעת על ידי חיישני קליטה – הראשון והשלישי בצבע ירוק. מהבדיקה עלה שהחיישנים גם בריצה וגם ברכיבה מעבירים נתונים שבאופן כללי דומים למה שמוכר לנו משעונים דומים ולא הראה חריגה ואי דיוק בעל בעייתיות.

גם דופק המנוחה עושה עבודה טובה ותואם לנתונים המוכרים. הזעה מרובה ורצועה רופפת בהחלט מדדה נתונים חריגם שאינם מדויקים ולכן מעת לעת יש צורך בייבוש אזור פרק כף היד ותמיד יש להדק את הרצועה כך שתהיה הדוקה מספיק (ללא תזוזה). בנוסף, על מנת להגיע לדיוק מקורב חשוב להדק את השעון מעבר לפרק היד מעבר והעצם הבולטת. ליתר דיוק מומלץ להוסיף רצועת דופק – המלצה שלנו.

קליטת לווייני GPS

גרמין עברה לשירותי הלוויין של סוני (Sony GPS chipsets) מה שחסך ושיפר את חיי הסוללה. ה-GPS מבוסס על שירותי קליטת הלוויינים המקיף של GPS GLONASS ו-Galilieo שנבדקו ונבחנו בזמן פעילות לצורך המבחן והם אכן בעלי קליטה מהירה מה שלא מצריך אף פעם המתנה ארוכה להפיכת הסטטוס מ"אדום" (חיפוש GPS) ל"ירוק, (מציאת GPS). לאורך המבחן כל המדידות שבא הופעל השעון מציאת הלוויין היתה מהירה ויעילה וחסכה המתנה מיותרת.

משקל: 50 גרם
מסך: צבעוני, גודל 47 מ"מ, רזולוציה 240×240 פיקסלים
מסך מגע: לא
אורך חיי סוללה: עד שבועיים במצב שעון חכם, עד 36 שעות במצב GPS ללא מוזיקה ועד 60 שעות במצב Ultratrac
קליטת GPS: מצוינת
עמיד במים: 50 מט' – 5 אטמוספרות
אחסון מוזיקה: 500 שירים להורדה (4 ג'גה). מסנכרן מוזיקה משירותי סטרימינג נבחרים, להאזנה ישירות מהאפליקציה לשעון ללא צורך בטלפון סלולרי

ציון שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג