מבחן שוונג || נעלי הריצה של אסיקס מדגם ג'ל נימבוס 25

הדגם החדש של הנעל עבר מקצה שיפורים עמוק עם שיפור משמעותי בסוליה, בדרופ של הנעל וברמת הנוחות והשיכוך של הנעל - כל המסקנות כאן במבחן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אסיקס ג'ל נימבוס 25 | צילום: אסיקס

מי שחי את עולם הריצה לאורך השנים, מכיר היטב את הדגם האייקוני Gel nimbus של אסיקס שפרצו לחיינו כבר בשנת 1999. לא בכדי הג'ל נימבוס מובילה את הקטגוריה של נעלי הכביש למרחקים ארוכים של אסיקס וזאת בזכות השיפורים, העדכונים, תשומת הלב והנדסת האנוש שהמפתחים בחברה יוצקים לכל דגם ודגם שיוצא מדי שנה.

אם אנחנו לוקחים את הדגם הקודם של אסיקס ג'ל נימבוס 24 שהיה מוצלח בפני עצמו ומניחים אותו ליד הדגם החדש, ג'ל נימבוס 25 שיצא כעת לחנויות, קשה שלא להבחין בקפיצת מדרגה משמעותית הן בטכנולוגיה שמקיפה את הנעל והן בנראות החזותית. בהשוואה של שני הדגמים, כמעט ולא ניתן למצוא פרט בנעל שלא עבר שדרוג, שינוי או החלפה, מה שהופך את ההתייחסות אליה להרבה יותר משמעותית ובעלת ערך לרצים והרצות.

סקירה כללית
במבט חטוף על הנעלים אנחנו רואים את השינוי הדרמתי שהוענק לדגם החדש שבא לידי ביטוי בסוליית הנעל, בדרופ ובגפה העוטפת אותה. מבחן הנעל נעשה לאחר עשרות קילומטרים של ריצה, ומה שיכולתי לחוש ככל שצברתי יותר ויותר קילומטרים מריצה לריצה הוא שהחזר האנרגיה מהנעל שופר מאוד (ועל כך ארחיב בהמשך). סך כל השדרוגים בדגם הנוכחי הופך את הנעל למאוד יציבה ומעבר לכך למאוד נוחה בריצות בינוניות וארוכות.

שוק הנעליים היום עובד בראש חץ הנדסי מאוד חד וברור: רוב החברות המקצועיות פועלות על מנת לייצר נעל עם החזר אנרגיה (בוסט) משמעותי בעזרת טכנולוגיות חדשניות שכל חברה מפתחת ומייצרת עבור קהל היעד שלה. במקרה של הג'ל נימבוס 25, מדובר למשל בסוליה משופרת (FF blast plus eco) הכוללת 20% יותר קצף בהשוואה לדגם הקודם והשיפור הזה מורגש בכל צעד וצעד.

האנקדוטות הללו הן אמנם טכניות ויבשות, אך הן מורגשות ומשמעותיות מאוד בזמן הריצה ומעניקות רווח מלא עבור הרץ ואף יוצרות תנועה חלקה ואנרגטית יותר. עניין טכני נוסף מצוי בסוליה החיצונית של הנעל (Aharplus) שכעת היא עשויה מסיבי פחם המשמשים גם לצמיגי מכוניות – החידוש הנ"ל תורם לעמידותה של הנעל לזמן ארוך יותר ושוחק את הסוליה הרבה פחות.

אסיקס ג'ל נימבוס 25 | צילום: אסיקס

סוליית הנעל
אחד השינויים המשמעותיים והקריטיים בדגם הנוכחי הוא מבנה ה-Rocker ("נדנדה") של הסוליה. מדובר בעדכון גרסה שלמעשה משפר רבות את תנועת כף הרגל בזמן הריצה ותורם תרומה נוספת להחזר האנרגטי מהקרקע. מבנה ה"נדנדה" למעשה הוא מבנה ארגונומי שמייעל את יחסי הגומלין בין כף הרגל שלנו בזמן תנועה, למסלול הישר עליו אנחנו רצים ומשפר את התנועתיות שלנו קדימה. ככל שהתווספו קילומטרים בזמן הריצה כשבחנתי את הנעל, כך חשתי את התרומה של מבנה ה-Rocker ואת היעילות שלו. הריצה הפכה ליותר "עגולה" וכף הרגל שלי פגשה את הקרקע באופן נוח יותר והדחיפה קדימה הייתה קלילה יותר ואף העניקה לי ניתור קל מהקרקע.

במבט על סוליית הנעל ניתן לראות כי היא רחבה, מה שמעניק יציבות גבוה יותר בזמן הריצה. הרגשתי שהסוליה הרחבה מעניקה יתרון במיוחד כאשר עוברים בזמן אימון למספר דו-ספרתי של קילומטרים. בשלב הזה של הריצה כשאנחנו קצת יותר עייפים, אנחנו כמהים ליותר יציבות ועמידות כאשר כף הרגל נוחתת ופוגעת בקרקע.

גם בסוגיית דרופ הנעל (הפער בין קדמת הנעל לעקב הנעל) יש עדכון וכעת הדרופ עומד על 8 מ"מ (עקב הנעל 41.5 מ"מ וקדמת הנעל 33.5 מ"מ) גם בדגמי הגברים וגם בדגמי הנשים וזאת במקום 10 מ"מ בדגם הקודם.

אסיקס ג'ל נימבוס 25 | צילום: אסיקס

נוחות הנעל
המבנה הארגונומי של הנעל עבר מתיחה שלמה והריפוד-רכות שמגלים ברגע שהרגל מונחת בעריסת הנעל נותנת תחושה של "כרית מרופדת" וזה יתרון משמעותי וחשוב לרצים למרחקים ארוכים שמחפשים את הנוחות המקסימלית ככל שחולפים הקילומטרים בריצות הארוכות.

קהילת הרצים שמייחסת לנוחות הנעל חשיבות רבה ובצדק רב, מתרשמת מהנעל כבר מהרגע בו כף הרגל נדחסת אל הנעל. במקרה של הג'ל נימבוס 25 ישנה שכבה נוספת שדואגת לאותה נוחות והיא אף נטמעת בשם הדגם – שכבת הג'ל. הפעם הצטרפה למשפחה טכנולגיה חדשה בשם Pure Gel והיא נמצאת בחלק העליון של הסוליה. תפקיד הג'ל נועד לטובת בלימת זעזועים ויוצרת נחיתה רכה יותר בזמן הריצה. בשונה מדגמים קודמים מדובר הפעם בשכבה אחת של ג'ל שעשויה מסיבי ננו מתקדמים.

כמו כן, כל החלק העליון של הגפה קיבל טוויסט וחשיבה מחדש וכעת הוא סריג רך (גרב Ortholite) בעל שכבה אנטי-בקטריאלית. החלק העליון הוא במבנה של גרב עם לשונית סרוגה, אלסטית וגמישה. כך למעשה כף הרגל נכנסת לנעל באופן מהיר וקליל, והאחיזה של הנעל לאחר שריכת השרוכים היא הרבה יותר חזקה והופכת את הנעל לחלק בלתי נפרד מהרגל. הגמישות של הסריג החדש נותנת מרווח נוח לאצבעות כף הרגל באזור קופסת האצבעות (Toe box).

אסיקס ג'ל נימבוס 25 | צילום: אסיקס

גימיק נחמד שדיבר אליי והשתמשתי בו כבר מההתחלה הוא אותה לולאה הנמצאת בחלק האחורי של הנעל שנועדה לסייע בהכנסת כף הרגל או בחליצת הנעל והיא גם מאוד נוחה כאשר רוצים לאחוז בנעליים בלי לגעת בנעל עצמה. על הלולאה עצמה הוצמד גם אלמנט מחזיר אור שמוסיף ממד של בטיחות לתוספת הנחמדה הזו.

לסיכום, מדובר בדגם עם שיפור מאוד משמעותי מהדגם הקודם בסדרה והוא מצטיין בעיקר בסוליה חדשנית בעלת מבנה Rocker שמייעל את הריצה והוא בעל החזר אנרגיה גבוה מהקרקע. כמו כן, הגפה העליונה עברה חשיבה מחדש וההקפדה על הנוחות והשיכוך השתפרה מאוד. מגוון הצבעים והנראות המחודשות גם היא עברה מתיחה והן בעלות קו אופנתי עדכני יותר ומעוצבות יותר.


סוג נעל: כביש
יתרון בולט: מבנה Rocker
דרופ: 8 מ"מ (גברים ונשים)
שיכוך: גבוה
משקל הנעל: 290 ג' (גברים), 255 ג' (נשים)
מחיר: 719 שקל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג