רצה לישראל: לורנה קיפלאגאט תנחת בישראל לרגל כנס מקצועי

אחת הרצות הטובות בעולם למרחקים ארוכים בעשור הראשון, לורנס קיפלאגאט, מגיעה לישראל ותשתתף בסדרת כנסים מקצועיים - הבונוס הגדול לרצים יהיה ריצת אימון משותפת עימה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרצה לורנה קיפלגאט, 41, ששיאה האישי בריצת מרתון עומד על 2:22:22 שע' וזכורה מהמשחקים האולימפיים של אתונה, בבייג'ין ולונדון, תגיע לישראל ב-18 בדצמבר כאורחת הכנס המקצועי הבינלאומי לריצות ארוכות. קיפלאגאט תהיה הדמות המובילה בכנס שהוא יוזמה משותפת של איגוד האתלטיקה ויבואנית סאקוני בישראל, שיתמקד בהכנה לריצת מרתון, כאשר בפתח צפויה כאמור טרילוגיית המרתונים הישראלית בטבריה, תל אביב וירושלים.

70609.1

זכתה במדליות זהב באליפויות העולם השונות | צילום: באדיבות סאקוני

עוד כתבות מרתון בשוונג
לחץ מתון: האם גרבי לחץ באמת עוזרים?
מה מומלץ? לרוץ מהר יותר או רחוק יותר?
כל מה שרציתם לדעת על סיבים תזונתיים, ריצה והרזייה

לא שקטה על שמריה

על אף האזרחות ההולנדית בה היא אוחזת, קיפלאגאט נולדה בקביאמיט שבעמק ריפט שבקניה ורק ב-1999 עברה להולנד. כעבור כ-4 שנים היא קיבלה אזרחות הולנדית, מה שהביא אותה לייצג את הולנד בזירה הבינלאומית. מדובר ברצה מגוונת שאינה שקטה על שמריה והצליחה לרוץ במסלולים כביש לצד מסלולי שדה ולהגיע להישגים משמעותיים בקריירה הארוכה שלה. עם הזמן, היא הקימה את המרכז לאימוני גובה באיטן שבקניה, אליו מגיעים למחנות אימון אתלטים מכל רחבי העולם, ביניהם גם ישראלים.

היא אמנם לא הצליחה להותיר את חותמה בזירה האולימפית, אך יחד עם זאת זאת היא זכתה במדליות זהב באליפויות העולם השונות. ב-2007 זכתה באליפות העולם בריצת שדה ושלוש פעמים ברציפות (בשנים 2008-2006) בתואר העולמי בריצת כביש. שיאה האישי בריצת מרתון עומד על 2:22:22 שע' והיא ניצחה מספר מרתונים בינלאומיים יוקרתיים, כמו רוטרדם, אמסטרדם, מרתון לוס אנג'לס ומרתון הנשים באוסקה. היא מחזיקה עד היום בשיא העולמי בריצות כביש ל-5 ק"מ ול-10 מייל. שיאיה האישיים בריצות ל-20 ק"מ ולחצי מרתון החזיקו מעמד מ-2007 עד 2011, ועד היום השיאים הללו מעמידים אותה בצמרת העולמית הגבוהה ביותר ברשימות כל הזמנים: מקום 6 בחצי מרתון ובריצת 20 ק"מ, ומקום 5 בריצת 10 ק"מ.

"כנסים מקצועיים הם חלק מהמערך והקוד המקצועי לו איגוד האתלטיקה מחויב. איגוד האתלטיקה עושה וימשיך לעשות מאמצים כדי להביא לקהל הרצים בישראל את אנשי המקצוע הטובים בתחומם על מנת להעשיר ולסייע לרצים בכל הרמות לשפר את יכולותיהם", מספר לשוונג רפי פלד, יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל, "לורנה קיפלאגאט היתה אתלטית מהשורה הראשונה וכיום היא מאמנת באיכות הגבוהה ביותר".

ההישגים המשמעותיים של קיפלאגאט

מדליות זהב
אליפות העולם בריצות שדה – מומבאסה 2007
אליפות העולם בחצי מרתון – ריו דה-ז'ניירו 2008
אליפות העולם בריצות כביש – דבריצן 2006 ואודינה 2007
אליפות אירופה בריצות שדה – טילבורג 2005
מדליות כסף
אליפות העולם בריצות שדה – פוקואוקה 2006
אליפות העולם בחצי מרתון – אדמונטון 2005

שיאים אישיים
5 ק"מ (כביש) – 14:47 ד'
10 ק"מ (כביש) – 30:32 ד'
10 מייל (כביש) – 50:50 ד'
20 ק"מ (כביש) – 1:02:57 שע'
חצי מרתון – 1:06:25 שע'
מרתון – 2:22:22 שע'

לוחות הזמנים בהם תשתתף לורנה קיפלאגאט

ביום שישי 18.12 תעביר לורנה קיפלאגאט בכנס, הרצאה באנגלית בנושא "הכנה לקראת מרתון", בהיבט הפיזי-מנטלי. הרצאה נוספת שהיא תגיש באותו יום תהיה בנושא "ההכנה בשבוע האחרון לפני המרתון".

ביום שבת 19 בדצמבר, תוביל קיפלאגאט קבוצה שתצא מנמל תל אביב לריצת בוקר.

ביום ראשון, 20 בדצמבר, תשתתף קיפלאגאט בכנס נשים בכפר המכבייה, במסגרתו היא תספר את סיפורה האישי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג