דעות || מתעמלות "רעבות" להצלחה

המקרה האחרון שבו כונסה ועדת בדיקה שהוקמה עקב התקרית בה על פי העדויות בעטה המאמנת הראשית של נבחרת ההתעמלות האומנותית, הזכירה ליאיר קרני סיפור נוסף מלפני 18 שנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קראתי בתקשורת, בחיל וברעדה, שהוקמה ועדת בדיקה לענייני הנבחרת הלאומית שלנו בהתעמלות אומנותית. בוקר טוב! כבר היינו בסיפור הזה. מי שממונה על הכנות הנבחרת, פשוט נרדם בשמירה. ככה לא מכינים נבחרת לכל תחרות שהיא.

במבה כתחליף לתזונת ספורט

הנה סיפור. לפני כ-18 שנים, בעודי עובד במכון וינגייט, בצאתי עם קבוצת מתאמנים לאימון בחוף הים למרגלות המכון, הבחנתי לתדהמתי, בינות לשיחים, בשלוש נערות מנבחרת ההתעמלות האומנותית מסתתרות ואוכלות משקית גדולה של במבה. שאלתי אותן לפשר הדבר ומדוע הן מסתתרות והן אמרו שהן רעבות וששלחו את הבנים מהנבחרת לקנות להן במבה. המשכתי לתחקר אותן ונדהמתי ממה שסיפרו לי: בכל ארוחה בחדר האוכל של ספורטאי ההישג במכון וינגייט, עוברת המאמנת של הנבחרת דאז ומורידה אוכל מהצלחות של הבנות, כדי שלא ישמינו. חזרתי למכון, ובדקתי את הסיפור מול המגישות בחדר האוכל.

מסתבר שהמאמנת, ביודעין, "הרעיבה" את הילדות והנערות במתקן אימון ממשלתי במכון וינגייט! הבאתי את המידע הזה בפני מנהלי הספורט ההישגי ובפני יצחק קדמן מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד.

הוקמה ועדת בדיקה, כן, זה לא פטנט חדש. שהורתה לאיגוד ההתעמלות לאסור על מאמנות לשקול את הבנות ולהתערב בתזונתן ולהשאיר את הנושא למומחים. והנה, כאילו לא היינו שם, וכאילו שבהנהלת הספורט ההישגי לא יודעים שהמאמנת הנוכחית, לכאורה, יתכן ונוקטת באותן שיטות ובאותם האמצעים, כלפי המתעמלות.

עולם כמנהגו נוהג, כיום, בשנת 2016 זמן קצר לפני המשחקים האולימפיים של ריו. כל מה שקרה עם נבחרת האומנותית לא היה צריך לקרות. אני חייב לציין שלאחרונה ראיתי את מתעמלות הנבחרת בפעולה, וזה נראה כמו "מחול השלדים של צ'ייקובסקי"…

חשוב לציין, כי בארצות הברית, אסרו בחוק לפני שנים, התערבות של מאמנים ומאמנות במשקל ובתזונה של המתעמלות.
אני קורא לוועדת הבדיקה הנוכחית, להנהלת הספורט ההישגי ולוועד האולימפי, ללכת בעקבות האמריקאים, ולאסור כל התערבות של מאמנים ומאמנות בתזונה ובמשקל של המתעמלים והמתעמלות ולקבוע שמי שיעבור על החוק יפוטר לאלתר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג