מתחילים לזוז: 10 דרכים שיעזרו לכם להזיז את הגוף

אתם רוצים להתחיל להזיז את הגוף במהלך היום, אבל לא יודעים איך? הנה מבחר דרכים שחשבנו עליהן על מנת שתזיזו את עצמכם בלי שזה יפגע למהלך היום שלכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נסו לעלות במדרגות במקום במעליות | צילום: shutterstock

אתם רוצים להתחיל להזיז את הגוף במהלך היום, אבל לא יודעים איך? הנה 10 דרכים פשוטות ובסיסיות שחשבנו עליהן על מנת שתזיזו את עצמכם במשך היום, בלי שזה יפגע למהלך היום שלכם. כל הרעיונות בכתבה עשויים להניע אתכם ולעודד ביצוע של פעילות גופנית במהלך היום מבלי להשקיע בכך זמן נוסף. ההרגשה הטובה שתעשו משהו למען הבריאות שלכם תעודד אתכם להרחיב את הפעילות הגופנית במהלך השגרה ולהתמיד בה. תנסו את זה ולא תתחרטו.

1. השתמשו במדרגות

השימוש במדרגות במקום בחירה במעלית מעלה את קצב הלב, מסייע באיזון הגוף ומשפר את הכוח. אם אתם מרגישים עצבניים ויש לכם כמה דקות, אתם אפילו יכולים לעלות על קצות האצבעות או לחלופין לעלות שתי מדרגות בכל צעד. בקיצור, ותרו על המעלית, הלב שלכם יודה לכם.

2. שילוב הליכה בפגישה

אם אתם עובדים מהבית או שיש לכם פגישה מקוונת, שלבו הליכה בפגישה אחת במהלך היום. אם אתם לא חייבים לבהות במסך כל היום, צאו להליכה עם אוזניות ומוזיקה שאתם אוהבים והשתיקו את הנייד. זאת דרך נהדרת לנקות את הראש ולגוון את שגרת היום. גם אם אתם עובדים במשרד ויש לכם פגישה פרונטלית, הציעו לקיים אותה בחוץ, תוך כדי הליכה. ההליכה המשותפת מסייעת למציאת פתרונות יצירתיים משותפים וטובים יותר.

3. שילוב לאנג'ים

בכל זמן פנוי בצעו הליכת מכרעים (לאנג'ים) אותם ניתן לבצע בחזרות של 10-20 לאנג'ים עם הפסקה של דקה בין סט לסט – סה"כ בצעו 3 סטים.

4. שבו על כדור פיזיו

החליפו את הכיסא המשרדי בכדור פיזיו. ישיבה על כדור פיזיו עשויה להפחית כאבי גב ולסייע ביציבה. כמו כן, במהלך ישיבה על כדור פיזיו אפשר לבצע מתיחות עדינות לצוואר, לאגן ולעמוד השדרה. תוך כדי ישיבה על הכדור נסו להניע את האגן באופן מעגלי, מה שעשוי לחזק את שרירי הליבה.

5. חנו רחוק

העדיפו חנייה רחוקה ממקום היעד שלכם. תוספת של כמה דקות הליכה פה ושם מצטברת בסופו של דבר וגם מוסיפה לספירת הצעדים היומית שלכם.

6. עשו יותר סקס

יש מחקרים שלפיהם שריפת הקלוריות במהלך סקס היא בשיעור של 3.1 קלוריות לדקה בקרב נשים ו-4.2 קלוריות בקרב גברים. אז נכון, זה לא כמו לצאת לריצה, אבל זאת פעילות שגורמת לפעילות גופנית ולהזעה. תלוי כמובן במידת התנועתיות.

7. טפחו חיית מחמד

העמותות שמצילות בעלי חיים תמיד מחפשות מתנדבים לעזרה. קחו את המשפחה לאחד המקלטים הללו והתנדבו להליכות עם כלבים שחוסים שם. כך גם תגבירו את משך הזמן שאתם נמצאים בחוץ, תסייעו לכלב שננטש, תלמדו את הילדים שלכם על אכפתיות כלפי האחר וגם יהיה לכם עוד זמן איכות משפחתי תוך כדי פעילות אקטיבית של הגוף באוויר הפתוח. כולם ירוויחו!

8. מסיבת ריקודים

אנחנו יודעים שזה נשמע קצת מאתגר… אבל הזיזו את הרהיטים בבית והפעילו את המוזיקה. הרעיון הזה אפשרי לביצוע גם תוך כדי בישול, קיפול כביסה ושאיבת אבק. ריקוד הוא דרך נהדרת לשריפת קלוריות תוך שיפור היציבות והקואורדינציה. בנוסף, אפשר להפוך את זה למשחק עם הילדים. ריקוד משפחתי משותף הוא מהנה. כך תזוזו מבלי להרגיש שאתם עושים פעילות גופנית.

9. חזרו לשחק משחקי ילדות

משחקי ילדות כמו מחבואים, כיסאות מוזיקליים, תופסת, קפיצה בחבל ועוד הם משחקים שכולנו שיחקנו בהם כילדים והם לא פחות מהנים כעת. אפשר לשחק בהם בכל גיל, בתוך הבית או מחוצה לו. הם תורמים ללכידות המשפחתית, להנאה המשותפת וכולם כרוכים בהנעת הגוף.

10. מתיחות תוך כדי צפייה בטלוויזיה

אפשר ללכת על מסילה, לרכוב על אופניים נייחים, לעשות מתיחות על הריצפה או פילטיס. הכל תוך כדי צפייה בסדרה האהובה עליכם. אם אתם צופים בתוכנית של 30 דקות ובמהלכה מזיזים את הגוף, אלה היו עוד 30 דקות של פעילות גופנית שלא ביצעתם מקודם ולא על חשבון פעילות אחרת.

אפשרות נוספת היא להניח את אביזרי הכושר שלכם ליד הטלוויזיה ולהרים משקוליות תוך כדי צפייה. גם אם תבצעו את זה לכמה דקות בכל פעם, זה יעשה הבדל גדול וישפר את כוח הידיים ואת היציבות. שילוב אימוני משקולות בשגרה תורם לבריאות השלד ולחוזק שלו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שמעון וגים הגיב:

    אני בן 87 עושה שלושה אימונים בחדר כושר 11 תחנות בכל תחנה שלושה 12 חזרות לדוגמה בכל סט 35 שכיבות סמיכה בשבתות צועד 15 קמ בקצב 5.4. מרגיש נהדר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג