מדוע שעון GARMIN חכם הוא הדבר הכי טוב שתוכלו לקנות לעצמכם או ליקרים לכם?

שעוני הספורט הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר מ"רק" שעון. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, השעון החכם משמש כמחשב קטן וחזק מאוד בעל חיישנים שמנטרים ועוקבים 24/7 אחרי ארסנל עצום של מדדי בריאות וכושר שעוזרים לנו בשמירה על אורח חיים בריא יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
היכולות המתקדמות של השעון משלבות אלגוריתמים חכמים | צילום: יח"צ גרמין

שעוני הספורט הפכו בשנים האחרונות להרבה יותר מ"רק" שעון. בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, השעון החכם משמש כמחשב קטן וחזק מאוד בעל חיישנים שמנטרים ועוקבים 24/7 אחרי ארסנל עצום של מדדי בריאות וכושר שעוזרים לנו בשמירה על אורח חיים בריא יותר.

היכולות המתקדמות של השעון משלבות אלגוריתמים חכמים, התראות אוטומטיות, תקשורת אלחוטית ואמצעי שיתוף, שהופכות את כל המידע המעובד על ידו למידע שמאפשר להציל חיים והופך להיות המתנה הכי טובה וחשובה שתוכלו להעניק לאנשים החשובים לכם באמת. מתנה חשובה להורים שלכם, לילדים שלכם, לבני ובנות הזוג שלכם ויותר מהכל לעצמכם – הנה מספר דוגמאות.

1. התראות על דופק חריג

שעוני GARMIN המתקדמים בעלי חיישן אופטי מובנה שמודד ומנטר את דופק הלב בצורה רציפה במשך כל היום וגם בלילה (כולל בזמן השינה). ניתן להגדיר חריגות בדופק כאשר הדופק נמוך מדי או גבוה מדי, וכשזה יכול להעיד על מצוקה בריאותית, תקבלו התראה קולית ו-ויזואלית שתאפשר במידת הצורך התייחסות וטיפול מוקדם ככל הניתן.

תצוגת הדופק באפליקציה

התראות על דופק חריג

מדידה וניטור הדופק

2. כפתור מצוקה

בזמן מצוקה כלשהי בין אם מדובר בסיבה בריאותית או שלא, תוכלו ללחוץ לחיצה ארוכה על הכפתור בשעון ותישלח הודעת SMS לנמענים שהגדרתם מראש כנמענים לשעת חירום. ההודעה תכלול את נקודת המיקום האחרונה הידועה של השעון.

ולמה זה חשוב? השעון ענוד על פרק היד וזמין לפעולה תמיד, בעוד הטלפון הנייד לא זמין על גופנו בכל רגע. דמיינו מצב שבו חלילה אחד ההורים נופל בביתו ואינו יכול לקום או לזוז. במצב כזה השעון יכול לסייע לו ולשלוח לכם הודעה כך שתקבלו התראה ותוכלו לבדוק את מצבו באותו הרגע.

התראת סיוע

3. זיהוי אירוע חירום – INCIDENT DETECTION

בזמן ביצוע פעילות ספורטיבית של הליכה, ריצה או רכיבה, חיישני התנועה בשעון יכולים לזהות בצורה אוטומטית מצבי נפילה, התרסקות או עצירה פתאומית שיכולים להעיד על היקלעות לתאונה או מצב מצוקה מכל סוג שהוא. במקרה כזה השעון ישלח הודעת התראה עם המיקום הגיאוגרפי שלכם לכל הנמענים שהגדרתם כנמענים לשעת חירום. ואם הכול בסדר? כמובן שתוכלו לבטל את ההודעה ולעדכן שהכול תקין.

זיהוי אירוע חירום

4. מעקב בזמן אמת – Live Track

אתם או מי מקרוביכם לקראת ביצוע פעילות ספורטיבית כלשהי לבד ואתם רוצים שמישהו יידע מכך וישים עין? קיבלתם. כל עוד הטלפון הנייד בסמוך לשעון ויש כיסוי רשת אינטרנט, תוכלו להפעיל בשעון ה-GARMIN פונקציה הנקראת LIVE TRACK המשתפת עם מי שתבחרו את פרטי הפעילות בזמן אמת.

השעון ישלח לינק שבו ניתן לראות על בסיס מפה את המיקום המתעדכן בזמן אמת ובמקביל לראות ולעקוב אחרי נתוני האימון והפעילות עצמם כולל נתונים כמו- זמן, מרחק, דופק, מהירות וכדומה. זו דרך מעולה לבדוק שהכול בסדר, וגם לעודד לאורך הדרך.

מעקב בזמן אמת

5. מעקב אחר שינה והתאוששות

בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים ששמים דגש על חשיבות השינה לבריאות ולרווחה הכללית. המחקרים מציגים את הקשר ההדוק בין השינה למצבי מתח נפשי שבו אנו עשויים למצוא את עצמנו. שעוני Garmin נמצאים בחזית הטכנולוגיה בתחום ניטור השינה עם חיישנים מתקדמים המנתחים ומציגים את משך ואיכות השינה לאורך זמן וברזולוציה של שלבי השינה השונים, כולל Rapid Eye Movement – REM, שהוא זמן החלונות.

מעקב אחר שינה והתאוששות

השעון יודע לתת ציון שינה (בשימוש עם מכשירי סלולר תואמים) שמדרג את איכות השינה הכללית ואפילו מספק טיפים ותמיכה כיצד לשפרה ללילות הבאים.

גם במקרה הזה, תוכלו לעקוב אחר השינה שלכם אך יותר מכך גם אחר השינה של יקירכם ולוודא שהם שוכים בזמן שינה ומנוחה טובים ושהם לא נמצאים במתח נפשי או עייפות קשה שיכולים לפגוע בבריאות שלהם.

ניתוח שינה

6. תמונת מצב בריאותית

בשעוני GARMIN קיימים חיישנים מתקדמים המסוגלים לבצע מדידה וניטור של נתונים ומדדים נוספים מעבר לדופק ולשינה, המסוגלים לספק בנפרד ויחדיו תמונת מצב בריאותית.

תמונת מצב בריאותית

נתונים לדוגמה שהשעון מודד:
• ריווי חמצן בדם (סטורציה SpO2)
• שונות קצב הלב (HRV)
• קצב נשימות בדקה (RESPIRATION RATE)
• ציון רמת מתח (STRESS) משוקלל
• ספירת צעדים יומית

אפשרות נוספת הקיימת בשעון היא "תמונת מצב בריאותית" הנכונה לעכשיו או לאפשר לו למדוד ולאסוף נתונים מאחורי הקלעים במהלך יום שלם.

תמונת מצב בריאותית בזמן אמת

7. הגיע זמן לנשום Breath

בין אם תרצו להגביר את המודעות, להפחית מתח, לשפר את החדות המנטאלית, להגביר את ביצועי העבודה או להתכונן לשינה, עבודת נשימה – או נשימה מודעת – יכולה לעזור.

עם מגוון דגמי שעוני GARMIN אתם יכולים להשתמש בפעילות Breathwork כדי לתרגל 3 טכניקות נשימה שונות – שלווה, קוהרנטיות והירגעות ומיקוד.

והנה קצת יותר מידע על כל טכניקה:

שלווה: פעילות של 10 דקות שתכניס אתכם למצב רגוע המוכן לשינה. מתחילים בנשימות במרווחים ומצטבר עד שניתן לשאוף ל-4 שניות, להחזיק למשך 7 שניות ולנשוף ל-8 שניות.

קוהרנטיות: פעילות של 15 דקות שתעזור לכם להרגיש מאוזנים ורגועים, במצבים שאתם נרגשים מדי. בפעילות זו תאטו בהדרגה את הנשימה שלכם עד למצב של שאיפה של 6 שניות ונשיפה של 6 שניות.

להירגע ולהתמקד: פעילות של 15 דקות, שתכניס אתכם למצב של מיקוד וריכוז ללא לחץ, ניתן לכנות אותה גם כ-"נשימה קופסה" או "נשימה פי ארבעה". זו טכניקה שתעזור לכם לעבוד על דפוס נשימה "4:4:4:4" – שאיפה של 4 שניות, החזקה של 4 שניות, נשיפה של 4 שניות, החזקה של 4 שניות.

מצב הנשימות שלכם

בנוסף לפעולות אלו ישנה גם גרסה של 5 דקות, שמוצעת כאשר השעון שלכם מזהה קווי מתח גבוהים בצורה יוצאת דופן ונותן לכם התראת תזכורת להירגע.

כשתסיימו עם הפעולות, השעון שלכם יציג את משך הזמן, הדופק הממוצע במהלך הפעילות ושינוי הלחץ בזכות פעילות עבודת הנשימה שלכם. אתם יכולים גם לעקוב אחר כל פעילות ב-Garmin Connect כדי לראות גרפים של קצב הנשימה, הלחץ וקצב הלב שלכם.

ייתכן שזה יראה לכם מוזר בהתחלה אבל גם אם אתם מרגישים מובכים, אל תוותרו. ככל שתתרגלו לדפוסים ותלמדו לשלוט טוב יותר בנשימות שלכם, תתחילו להבחין ביתרונות הגדולים שיש לנשימות. כמו כל תרגיל אחר, זה דורש תרגול. אבל בניגוד לתרגילים רבים, אין צורך בשום ציוד או שיעורים. רק מקום שקט ונעים… ואולי שמיכה וכרית.

8. צפייה בנתונים מרחוק – Remote monitoring

כל הנתונים מרוכזים ומסונכרנים בצורה אוטומטית לחשבון שלכם בענן של GARMIN וניתנים לצפייה באפליקציה המותקנת בטלפון הנייד או מכל דפדפן אינטרנט, תוכלו לצפות בנתונים בחתך יומי, בחתך של שבעת הימים האחרונים, בחתך של החודש האחרון ואפילו שנה אחורה.

צפייה בנתונים מרחוק

במידת הצורך, תוכלו למשל להיכנס לחשבון ה-GARMIN של הקרובים שלכם באמצעות דפדפן האינטרנט במחשב שבביתכם ולוודא שהכול תקין איתם בתקופה האחרונה. הם וגם אתם תוכלו לשתף את המידע בקלות עם רופא המשפחה כך שיהיו לו יותר נתוני רקע להסתמך עליהם.

שיתוף המידע עם רופא המשפחה

נתוני הרקע שלכם

לסיכום, שעון ספורט חכם הוא כבר מזמן הרבה יותר משעון ובטח לא מוצר רק למי שעושה ספורט או כושר. זהו מוצר חובה לכל אחד ואחת מאיתנו שיכול לסייע לנו בחיי היום יום – לנטר, לבדוק ולשמור על הבריאות שלנו, לאורך כל היום ואף כשאנחנו ישנים.

רק בריאות!
• חלק מהתכונות קיימים בשעונים מסוימים, ויש לוודא כי השעון שלכם תומך בהם
• חלק מהתכונות מחייבות חיבוריות ותקשורת – ולכן על השעון להיות בסמיכות לטלפון סלולרי ובאזור עם כיסוי רשת.



תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • איש הגיב:

    תודה על הכתבה. אני מחליף כעת שעון והתוכן רלוונטי ומסייע להתלבטות. יחד עם זאת כדאי לפרט שני דברים נוספים – (מן הסתם לא בכתבה פרסומית שכזו). 1- האם כלל התכונות המתוארות מוצעות בכל הדגמים של גרמין . 2- להשוות לשעונים מחברות אחרות.
    תודה

  • אני הגיב:

    כתבה שיווקית שמופיעה ככותרת ראשית, זוהי הטעיית הציבור!

    1. אבי הלוי הגיב:

      מצוין בכתבה עצמה שזו כתבת תוכן שיווקי

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג