בריאות: 12 מזונות מעולים שיגנו על הלב שלכם

אגוזי מלך, שום ואפילו שוקולד מריר עשויים לעזור לנו בשמירה על תקינות הלב שלנו וכל מה שאתם צריכים זה רק להוסיף אותם לתפריט היומי שלכם - הנה הרשימה המלאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השום מוריד את לחץ הדם ומפחית את רמות הכולסטרול | צילום: shutterstock

פעילות סבולת כמו ריצה, שחייה או רכיבה עשויה לשמור על בריאות הלב, אבל לא מפצה על הרגלי אכילה גרועים. אכילה של יותר פירות, ירקות, דגנים מלאים, אגוזים, דגים, עופות ושומן צמחי ובמקביל הימנעות מבשר אדום ומעובד וממוצרים עם תוספת סוכר עשויה להוריד את הסיכון למחלות לבביות ביותר מ-30% ואת הסיכון לשבץ ב-20%. אז הנה רשימה של 12 מזונות שבריאים ללב שלכם שהם לא רק טעימים (בעינינו), אלא גם טובים ובריאים עבור ספורטאים ובכלל.

1. סלט עלים ירוקים

המרכיבים העדינים של הסלט עשירים בפיטונוטריינטים (Phytonutrients) ובוויטמין B, במיוחד B6. החומרים המזינים הללו מסייעים בהגנה על כלי הדם מפגיעה שעלולה להוביל לעורקים סתומים. תוכלו להוסיף אותם לכריך או אפילו לזרוק אותם בסיר מרק.

2. פירות יער

אוכמניות ותותים מכילים נוגדי חמצון בשם אנתוציאנינים (Anthocyanin). אכילת שלוש מנות שבועיות או יותר עשויה להפחית את הסיכון להתקף לב. אפשר לצרוך אותם כמו שהם או לערבב פירות יער קפואים בשייק עם בננה, חלב וחמאת שקדים.

3. שום

תוספת קבועה של שום לתפריט עשויה להוריד את לחץ הדם ולהפחית את רמות הכולסטרול, שזה נהדר עבור הלב שלנו. המצלה שלנו? שמרו צנצנת עם שום טחון במקרר כדי שיהיה זמין לשימוש כתוספת לתבשילים מוקפצים ולפסטה.

4. משקה סויה

סויה מכילה תרכובות בשם איזופלבונים (Isoflavones) אשר מסייעות בהורדת הכולסטרול בדם. בנוסף, אנשים שצורכים באופן קבוע סויה הם בסיכון נמוך יותר למחלות לבביות. אפשר לשתות משקה סויה עם דגני הבוקר או להכין שייק סויה עם פירות העונה.

5. שקדים ואגוזים

אגוזי מלך, פיסטוקים, שקדים וכדומה מכילים שומנים בריאים ללב והם אינם מעלים את רמות הכולסטרול (מה שנהוג לקרוא לו "כולסטרול רע").  כמו כן, הם מכילים פוליפנולים אשר תורמים לבריאותו התקינה של הלב על ידי הורדת רמת הכולסטרול בדם, שיפור דופן כלי הדם וזרימת הדם, ומפחיתים את גורמי הדלקת הקשורים למחלות לב.

אגוזים הם גם עשירים בפיטונוטריינטים המסייעים בהפחתת תגובה דלקתית בעורקים, תגובה שעלולה לגרום להתפתחות של מחלת לב. אפשר לאכול חופן של תערובת אגוזים ושקדים או להוסיף אותם לסלט וליוגורט. יחד עם זאת, שימו לב שאגוזים ושקדים הם בעלי ערך קלורי גבוה מאוד.

צילום: pixabay

6. תה ירוק

שלוש כוסות תה ביום נחשבות כמורידות סיכון למחלות לב כרוניות ושבץ. היות שתה הוא בעיקר מים – הוא נחשב כחלק מצריכת הנוזלים היומית. מרגישים שתה חם משעמם אתכם? נסו לשתות תה כמשקה קר עם נענע ותרגישו כמה הוא מרענן!

7. דגים

מאכלים מן הים מכילים אומגה 3 המסייעת במיתון תגובות דלקתיות בעורקים. צריכת דגים פעמיים בשבוע מפחיתה את הסיכון למחלות לב. צריכת דג סלמון היא דרך קלה להוספת חלבונים ושומנים בריאים כמעט בכל ארוחה ואפשר להוסיף לידו סלט.

8. קאמוט

קאמוט (Kmut), חיטת החוראסאן, היא אחת מבין שלושת החיטים העתיקות ואשר מקורה מצפון איראן עד טג'יקיסטן של ימינו. צריכה קבועה של קאמוט עשויה להפחית רמות כולסטרול בדם ולהגדיל את כמויות האשלגן והמגנזיום. שני מינרלים שמזוהים עם בריאות הלב. רוצים לנסות? אפשר לבשל קאמוט ולאכול לצד חזה עוף בגריל וירקות.

9. מיץ רימונים

הפרי האדום והעשיר הזה מספק הגנה ללב שלנו משום שהוא מפחית את הסבירות של חסימת העורקים על ידי הכולסטרול. שתיית מיץ רימונים באופן יום-יומי משפרת את זרימת הדם בקרב חולי לב. אפשר לסחוט ולשתות טרי או לערבב עם מים מוגזים. אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במשקה מרענן המסייע גם בהתאוששות אחרי ריצה.

10. יוגורט

אכילת מזונות שמכילים חומצה לקטית כמו יוגורט עשויים לסייע בשמירה על בריאות החניכיים. אם כך, מה הקשר ללב? חניכיים בריאות עשויות לשמור על בריאות הלב גם! אפשר לשלב ביוגורט אגוזים שונים, שבבי קוקוס ועוד.

11. שיבולת שועל

הדגן האבקתי הזה הוא עשיר בסיבים מסיסים המסייעים לחסום את ספיגת הכולסטרול. צריכה יום-יומית של קערת שיבולת שועל עשויה להוריד משמעותית את רמות הכולסטרול. אפשר לתבל עם צמחי תבלין ולהוסיף קצת אגוזים או פרמז'ן, או להוסיף אבקת חלבון עם יוגורט. תלוי לאיזו ארוחה ביום מיועדת המנה. אפשרי גם להוסיף לשיבולת השועל גם שבבי שוקולד מריר עליו נדבר בהמלצה הבאה שלנו.

12. שוקולד מריר 

מעט שוקולד מריר בכל יום עשוי לעזור בהפחתת לחץ דם שהוא גורם סיכון למחלות לב. כשאתם בוחרים איזה שוקולד לרכוש, זכרו: ככל שאחוז הקקאו במוצר גבוה יותר, כך המוצר בריא יותר ללב שלכם. המלצה שלנו: התחילו עם לפחות 65% קקאו בשוקולד שבחרתם – לאט לאט תתרגלו לטעמים שהרי מדובר בטעם נרכש וחוץ מזה, קובייה אחת של שוקולד מריר היא קינוח מומלץ.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עוז הגיב:

    סהכ כתבה טובה.
    רק לגבי שומן צמחי והמנעות מבשר אדום,
    אם אתם חושבים על זה בני האדם צורכים בשר כבר אלפי שנים. הגוף שלנו רגיל למזון זה ומתבסס עליו.
    לא אמרתי כל יום אבל פעם בשבוע נשמע הגיוני.
    יש בו ברזל וויטמינים חשובים ביותר. במיוחד לספורטאים, נשים הרות ואנמיים אך גם לכלל האוכלוסיה.
    לעומת זאת, שמנים צמחיים, שמן סויה,חמניות,קנולה,פשתן,בוטנים וכיוצ"ב,
    הם המצאה של מאתיים השנה האחרונות-
    הגוף לא ככ מבין איך להתמודד איתם.
    לכן אני מציע שתקשיבו גם לקול ההיגיון הבריא,
    כי הרי החוקרים בתחום התזונה משנים את דעתם כל שנתיים?

    1. שמואל הגיב:

      לכל הלבבות המפרפרים
      בני ה 35
      גש לסנדלר הקרוב
      יסביר לך

      לא לשתות מי ים ללא מינרלים מותפלים במיוחד שאין להם מגנזיום

      לעולם לא רעל מוצרי חלב העמוסים במלח ובסוכר

      להמעיט בירקות העיליים עמוסי חומרי ההדברה
      ללא פיקוח

      לשלול מחסור בויטמינים במיוחד מגנזיום ברזל B12 C D אבץ

      כל בוקר 2 ביצים פעמיים בשבוע בשר בקר

      https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0h4mzvCjxjRrgXAGpgq2jChR34Wq5tQ5q8AcwfMGbEHVvyFEJvncsWZQSnHnDMx6Wl&id=100047529411339&sfnsn=mo

      1. יובל כהן הגיב:

        תגיד שמואל. שנאה ובעיקר לבני עמך פוגעת בבריאות הלב?

  • אלכס הגיב:

    כולסטרול .
    גבוהה היא מחלה גנטית .
    לא ניתן להורידה עד כדי שמירה על חסימה בעורקי הלב או עורקים אחרים בגוף. אוכל מסויים בדיחה טובה רק לשעשוע
    לכן סטטינים …שהם סוג של רעלים.
    ברירת מחדל עד מציאת פתרון חליפי טוב יותר.
    תשאלו אנשים שעברו חסימה לא רושמי כתבות .
    חסימות לב, רגליים, צוואר ,אירוע מוחי עקב אירוע לבבי איסכמי. איסכמי
    כנראה מי שרוצה להאריך חיים חייב את הרעל שנקרא סטטינים.

  • יוסף הגיב:

    אם יש למשהו עוד תובנות בנושא אשמח ללמוד כי התגובות עד עכשיו העלו נקודות למחשבה וחידדו גם דברים חשובים.
    תודה

    1. גיל הגיב:

      אלכס, נסה קרוא את הספר how not to die
      או להסתכל באפליקציה daily dozen
      יש שם דיאטה שהוכחה כיעילה יותר מסטטינים למחלות לב.
      רק בריאות לכולם

  • חני הגיב:

    השום עד כמה שידוע לי לא מומלץ למי שיש יתר לחץ דם, וגם לאלה שמקבלים כדורים מדללי דם

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג