בריאות: אל תוותרו עליהם – 8 ירקות ופירות שחשוב לאכול

הם מכילים ויטמינים, מינרלים ונוגדי-חמצון וחשוב לצרוך אותם על בסיס יומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

1. עגבניות

עגבניות הן מרכיב יסוד בדיאטות רבות ממספר סיבות: הן קלות מאוד לגידול עצמי ועתירות במרכיבים תזונתיים איכותיים כמו ויטמין A ו-C וכן הן מקור טוב לאשלגן, ויטמין B6, מנגן וסיבים תזונתיים. בנוסף עגבניות מכילות קרונואידים, נוגדי חימצון שעשויים להגן על המערכת החיסונית של הגוף. למשל, ליקופן, קרטנואיד שנמצא בשפע בעגבניות, נחשב כמגן מפני סרטן, דלקות שונות וסכרת.

2. גוג'יברי

כדי למצוא גוג'יברי טריים, תצטרכו לטוס לסין, אבל אפשר למצוא אותם בקלות כפירות מיובשים כמעט בכל מרכול. הם מכילים חלבון וחומצות אמינו. נחשבים כמגנים על המערכת החיסונית ותומכים בייצור של תאי דם. אם אתם אוכלים אותם לראשונה, שימו לב, יתכן שאתם אלרגיים. תסמיני האלרגיה הם פריחה ובחילה.

3. תפוחי אדמה

תפוחי אדמה עשירים בוויטמין C שמסייע למערכת החיסון. כמו כן הם מקור איכותי לאשלגן, ויטמין B6 וסיבים. הם מכילים גם קרטנואידים, פלבונואידים וחומצה קפאית. כל אלה הם מרכיבים עם יתרונות בריאותיים לגוף שלנו. מרבית מהמרכיבים הללו מצויים בקליפה דווקא. כך שקילוף תפוח האדמה יקטין את הכמות שלהם. מעבר למרכיבים התזונתיים הללו, תפוחי אדמה הם קלים להכנה וזולים. יתרון נוסף הוא שהם מכילים עמילן עמיד, מה שמסייע בוויסות רמות הסוכר בגוף.

מרבית מהמרכיבים האיכותיים מצויים בקליפה | צילום: pixabay

3. פלפל וגמבה

אם אתם זקוקים לוויטמין C פלפלים הם בחירה נהדרת. פלפל ירוק אחד מכיל יותר ויטמין C מאשר בתפוז. פלפלים יכולים לשמש כחטיף בריא. אפשר לנגב איתם גבינה, חומוס, להוסיף אותם לתבשיל מוקפץ או לשלב בסלט ירקות.

4. פלפלים חריפים

אם אתם לא רגישים לחריף ומסוגלים להכיל את הצריבה של הפלפל החריף, תוכלו ליהנות מהמרכיבים המזינים שלו. רוב הפלפלים החריפים מכילים ויטמין C ו-A. קפסאיצין, החומר שנותן את החריפות, הוכח כמוריד רמות של דלקת, מה שיכול לעזור לאנשים שסובלים מדלקות מפרקים לצעוד עם כאב מופחת.

5. חצילים

חצילים הם מקור טוב למנגן, מינרל שמסייע לאנזימים בגוף שלנו לבצע פעולות חשובות. בנוסף, קליפת החציל מכילה אנטיאוקסידנט טבעי הקרוי אנתוציאנין, שמגן על העור שלנו מפני נזקי השמש. בגלל המרקם הבשרני שלהם בבישול, החצילים פופולרים בקרב צמחונים וטבעונים.

צילום: pixabay

6. טומטילו

זהו ירק שדומה לעגבניה אבל עם קליפה. מצוי מאוד במרכז אמריקה ובדרום היבשת. במקסיקו הטומטילו הוא מרכיב עיקרי ברטבים. אפשר לבשל, לטגן ולאדות אותו. הוא מכיל כמות קטנה של אנטי אוקסידנטים וגם סיבים תזונתיים. הטומטילו הוא מקור טוב גם למינרלים כמו ברזל, זרחן ונחושת.

8. בלובריז

בלובריז נחשבים מזון-על בשל תכולת תרכובות נוגדות החימצון שבהם. לפי מחקרים הם מכילים פלבנואידים, שמסייעים לקוגניציה שלנו. בנוסף, הם מכילים סלניום וכמו כן מייחסים להם יכולת הורדת הסיכון למחלות דלקתיות כגון תסמונת מטבולית, סכרת מסוג 2, אלצהיימר ומחלות לבביות. כמו כן הבלובריז מכילים גם ויטמין C וסיבים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בן-אלי דב הגיב:

    מאמר מתורגם, זה בסדר.
    זה שלא מצויין היכן פורסם המאמר – זה מאוד לא בסדר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג