אוסטאופתיה – הרבה יותר ממה שחשבתם

מה עשוי להפוך את הספורט למסוכן לגוף? כאשר בודקים לעומק את סוגי הפציעות, ניתן למנוע לא מעט מהן. גורמי הסיכון נחלקים לשלושה סוגים עיקריים: פציעות אשר קשורות לספורטאים עצמם ולעבר הרפואי שלהם, ציוד הספורט בו נעשה שימוש ואופי ענף הספורט. בכתבה הבאה בשיתופ שר"פ+ נסקור את הנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

*בשיתוף שר"פ+

אופיו ההישגי של הספורטאי, יחד עם השילוב של הרצון להביא את הגוף 'לקצה' ולמתוח את הגבולות  דורשים תוכנית אימון מדויקת אשר לוקחת בחשבון גם את טכניקות האימון, התזונה וכמובן המשתנים האישיים כמו מגדר, גיל, פציעות עבר, פרופיל רפואי, איכות השינה ועוד. לכל ענף ספורט האופי והדרישות שלו וכמובן הציוד הרלוונטי הנלווה לו.
לאור כל אלו, נדרשת התאמה מדויקת של כלל המרכיבים כדי לשמור על הגוף היטב ולעזור לו לשפר את ההישגים.

לכל ענף ספורט האופי והדרישות שלו וכמובן הציוד הרלוונטי הנלווה לו | צילום: שר"פ +

איך נוצרות פציעות ספורט?
ברגע שנקבע מתווה לאימון כל סטיה לא מתוכננת ממנו עלולה ליצור נזק. שיפור במדדים חייב להיעשות בקצב מסוים ומדויק שנקבע מראש. עליה בעצימות האימון, בין אם היא מתוכננת ובין אם לא – עשויה להזיק, וכן שינויים בגורם הסביבתי – למשל אם אצנים משנים את משטח אימון (מסלול חולי או כביש). עוד סיבות נפוצות לפציעות ספורט הן, עומסים לא מותאמים ליכולת, תזונה לקויה או לא מותאמת, אורח חיים "רופף" אשר אינו מאפשר לגוף לעמוד ביעדים שאנחנו מציבים לו כגון חוסר שעות שינה ועוד.

איפה כואב לך?
כדי לעלות בחזרה על המגרש מהר נדרש הטיפול הנכון בעיקר כדי לא ליצור נזקים מצטברים. הפציעות השכיחות הן, על פי רוב: פריקות שונות, שברים ונקעים הנובעים ממאמץ, דלקות בשרירים / בגידים וברצועות, כמו בכתף, מרפק טניס, פגיעה בברכיים ועוד. כל אחת מהפציעות הללו יכולה להשתקם מהר בזכות עובדה פשוטה אחת – הגוף יודע לרפא את עצמו. כדי שזה יתרחש בצורה נכונה ויעילה צריך לדעת איך לעזור לו. הדרך השמרנית מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם כיעילה מאוד ואת האופציה הניתוחית אפשר להשאיר לשלב מתקדם יותר, אם בכלל.

הכירו את האוסטאופתיה – רפואת ההנדסה של הגוף
אחד הטיפולים הפיזיים המוכרים בתחום הטיפול בפציעות ספורט הינו הטיפול בפיזיותרפיה על שלל הטכניקות שלו. הוא טוב והוא יעיל ונשען על אבחנות שונות. עם זאת, לא פעם מדובר בתהליכים ארוכים וגם אותם ניתן לקצר. על פי ד"ר יאן מזרחי אשר מוביל את תחום האוסטאופתיה – רפואת הנדסה של הגוף בשר"פ פלוס האוסטאופתיה היא התשובה המוצלחת מאוד לטיפול פיזי יעיל מאוד ובמספר קצר מאוד של טיפולים השינוי עצום. ד"ר מזרחי, בוגר לימודי רפואה בפריז, ניהל במשך עשור קליניקה מצליחה מאוד בצרפת אשר התמחתה, בין השאר בפציעות ספורט שונות ובנפגעי תאונות.
נקודת הפתיחה של הטיפול האוסטאופתי היא בדיקה ידנית של הגוף וכוללת בדיקה מקיפה של השלד, תנועתיות וזיהוי מפרקים לא מאוזנים וכתוצאה מכך מפריעים לפעילות העצבית או לאספקת הדם באזור. בנוסף לאבחון נבדקות גם בדיקות דם, צילומי רנטגן ועוד כדי להגיע למסקנה ומשם להחליט על המשך הטיפול.

בבסיס הטיפול ניצבים זיהוי ואבחון הבעיה
מטרת-העל של הטיפול האוסטאופתי הינה זיהוי הבעיה וטיפול בה, במקור. זיהוי המהות יפתור מאליהם את כל הסימפטומים אשר חש המטופל וזאת לאחר מספר טיפולים. לעיתים מדובר בשילוב של מספר טכניקות אשר מרחיקות מהמטופל את הצורך בשימוש בתרופות או באופציה ניתוחית.

עושים מניפולציה לכאב
לאחר זיהוי מקור הבעיה מתחילה עבודת האוסטאופת בפועל לצורך הפחתת הכאב. הסוד הוא בטכניקות השונות אשר מסוגלות למקד את הטיפול בבעיה ספציפית מאוד אותה חושף ד"ר מזרחי כבר בשלב האבחון. נדרשת מיומנות ברמה גבוהה כדי לדעת להפעיל את המניפולציות הנכונות על השלד של הגוף והכל באמצעות עבודת ידיים בלבד. הטיפול מתפרש, בהתאמה, גם על הרקמות העמוקות של הגוף באמצעות עיסוי.

אפשר וכדאי לדלג על סכין הניתוחים
זה פשוט כמו שזה נשמע גם עבור איציק בן 53 (השם המלא במערכת), חובב פעילות ספורט, החל מריצות, גלישה ושחיה. בחודשים האחרונים החל איציק לסבול מכאבים עזים בברך שמאל וחוסר יכולת לכופף אותה. מהר מאוד גם ברך ימין הושפעה מכך.
אורתופד מומחה דרך קופת החולים קבע לאחר ביצוע MRI כי מדובר בחתכים במיניסקוס, והמליץ על ניתוח כירורגי שדרש שיקום של שנה. איציק לא התלהב מהרעיון וחיפש טיפול משקם. לאחר חיפוש מקיף בגוגל הגיע לשר"פ פלוס. לאחר אבחון מקור הבעיה על ידי ד"ר מזרחי עבר איציק סדרת טיפולים בטכניקות שונות אשר הובילו לשיפור משמעותי לאחר חודש וחצי ולחזרה מדורגת לפעילויות הספורט השונות. מנקודה זו המשיך בתרגילי בית ובטיפולי שימור אצל ד"ר מזרחי. היום נהנה איציק מפעילות ספורטיבית מלאה אליה היה רגיל לפני המשבר.

מה מכאן? לצלצל ולקבוע אבחון. אנחנו נעשה את כל השאר.

לאבחון וייעוץ ללא עלות: 072-3910819

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • משה הגיב:

    האם אאתה חושב ששילוב של אוסטאופת בקבוצות ספורט מקצועניות זה רעיון טוב? האם יש קבוצות ספורט שעושות את זה? תודה על המאמר המרתק

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג