ספורטאי השבוע של שוונג || רום שלו

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

רום שלו, בן 16, טריאתלט מכפר יונה, חניך באקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ואלוף ישראל בטריאתלון לגילאי 14-15 לשנת 2020


"לטריאתלון הכי התחברתי". רום שלו | צילום: ניר עמוס

האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט הוקמה ב-1990 כדי לאפשר לספורטאים צעירים בעלי יכולות וכישורים לממש את הפוטנציאל הספורטיבי שלהם ולהתאמן בתנאי אימון מיטביים, להשתייך לנבחרות ישראל בענפים השונים ולהתחרות ולייצג את ישראל בתחרויות ספורט וטורנירים בינלאומיים. חניכי האקדמיה שוהים בתנאי פנימייה מלאים בוינגייט וכל אחד מהספורטאים מלווה על ידי צוות חינוכי, צוות מאמנים לאומיים, צוות רפואי ומקצועי ומתקני ספורט מתאימים.

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"מאז שאני זוכר את עצמי, הייתי בחוגי ספורט: התעמלות קרקע, כדורסל, כדורגל, שחייה, חוג אופני שטח, כשהייתי בן תשע הצטרפתי לטריאתלון באס"א רופין".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"אחרי שהתנסיתי בכל מיני ענפים, לטריאתלון הכי התחברתי. הטריאתלון משלב ריצה, אופניים ושחייה ככה שהאימונים תמיד מגוונים ולא משעמם. אני אוהב גם שהתחרויות משלבות חשיבה, אסטרטגיה, וזריזות. זה מאתגר מעבר לכוח הפיזי".

אוהב את השילוב של שלושת הענפים. רום שלו | צילום: ניר עמוס

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"אני אוהב את השילוב של כל שלושת הענפים. הענף האהוב עליי משתנה כל הזמן, עכשיו אני הכי אוהב את הרכיבה, כשהצטרפתי לטריאתלון אהבתי בעיקר את הריצה".

ספר על המאמנים שלך והייחוד שלהם.

"קבוצת הבית שלי היא אס"א רופין עמק חפר ושם מאמנים אותי עידו קצנלנבוגן, הראל ואורי זילברמן. בשנה האחרונה הצטרפתי לאקדמיה בוינגייט שם מאמנים אותי אורי זילברמן, אור ברגר וליאור כהן. מבחינה מקצועית הם אחראים למקום שהגעתי אליו, לשאיפות ולרצינות. כשהייתי קטן יותר, רציתי להתאמן יותר שעות והם התעקשו כל הזמן לשמור על תכנית האימון שלהם ולא אישרו לי. גם כשרציתי לקנות ציוד יקר הם לא אישרו זאת עד שהגעתי לרמה מסוימת והצדקתי את הציוד היקר כמו למשל נעלי תחרות, אופני קצה וכדומה. המאמנים שלי היום באקדמיה דוחפים אותי קדימה, מאמינים בי והם ממש לא מתפשרים על איכות האימונים, הלימודים וההתנהלות שלי כספורטאי באופן כללי".

היכן אתה מתאמן?

"במשך השבוע אני מתאמן באקדמיה בוינגייט עם נבחרת ישראל ובסופי שבוע אני מתאמן עם קבוצת הבית שלי אס"א רופין".

כספורטאי עילית כמה יחידות אימון וכמה שעות שבועיות יש לך?

"באמצע השבוע אני מתאמן כל בוקר ואחר הצהריים. סה"כ 15 אימונים בשבוע שזה 20-23 שעות תלוי בתקופה. שחייה 9 שעות, ריצה 4 שעות, רכיבה 7 שעות".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?

"מאז שאני בטריאתלון השתתפתי בהרבה תחרויות של הילדים והבוגרים. עד השנה, התחרות הכי משמעותית בכל שנה היתה אליפות הארץ באילת. במאי השנה התחרתי פעם ראשונה בחו"ל בסבב גביע אירופה באיטליה".

ספר על שיא אישי מיוחד.

"זה היה בטריאתלון אשקלון שהיא אליפות ישראל לשנת 2020 במקצה מיני ספרינט. הגעתי עם הרבה לחץ, גם בגלל הפורמט של התחרות וגם כי ברור שהיתה לי מטרה לסיים ראשון את התחרות. התחרות היתה במתכונת של חצי גמר וגמר בהפרש של שעתיים ביניהם. לא הייתי מנוסה בהתאוששות מהירה כזו, חששתי שלא אחלק את הכוח בחוכמה. לשמחתי הצלחתי לעמוד באתגר וניצחתי את התחרות".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"אני שואף להגיע למשחקים האולימפיים ולהיות טופ 3 בעולם. השאיפה הזו מניעה אותי לעבוד קשה".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?

"אני משתדל להקפיד כל הזמן לאכול בריא, פחות שטויות וממתקים. בעונת תחרויות אני מקפיד במיוחד ובפגרה אני מרשה לעצמי קצת יותר".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, חברים ולמשפחה?

"הבסיס של השבוע שלי זה האימונים ובזמן שנשאר אני נפגש עם משפחה וחברים. כשאני בוינגייט אז אני נפגש עם המשפחה רק בסופי שבוע אחרי האימונים. כל השבוע אני עם חברים מהקבוצה שלי".

על מה היית מוותר/ת בספורט שלך?

"לא הייתי מוותר על כלום, אני אוהב את הכל".

ספר סיפור בלתי נשכח מתחרות?

"אליפות ישראל באילת 2019, כל השנה התאמנתי לתחרות הזו ובסוף כל כך הרבה דברים השתבשו. הגעתי חולה לאילת ו-24 שעות לפני התחרות כשהייתי בטוח שאני מתאושש חתכתי את היד עם סכין יפני כשחיזקתי את המספר לאופניים שלי. אחרי כל כך הרבה אימונים לא היה סיכוי שאני לא אתחרה. 24 שעות אחר כך זינקתי עם 7 תפרים ביד, שחיתי עם כפפה שהתמלאה במי ים, אבל סיימתי את התחרות. אין ספק שאני אזכור את התחרות הזו כל חיי".

מי המודל לחיקוי שלך?

"הטריאתלט הצרפתי ווינסט לואיס, אלוף העולם בטריאתלון. המקצוענות שלו והתפקוד שלו בתחרויות מעוררים השראה".

תן טיפ מקצועי לספורטאים חובבים שקוראים אותך עכשיו?

"כדי להצליח ולהתמיד בספורט, צריך תמיד להזכיר לעצמך למה אוהב את זה ומה המטרות והשאיפות שלך מהספורט".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"אליפות אירופה לגילאי 16-17 שתתקיים בטורקיה באוקטובר הקרוב".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג