ספורטאי השבוע של שוונג || ראובן ישי

הוא התאהב בריצה ומאז לא מפסיק לרוץ ולהשתפר, תוך חמש שנים סיים עשרה מרתונים וכיכב על מספר פודיומים. בבוקר הוא רץ ובמהלך היום הוא רופא אא"ג ומנתח. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - ראובן ישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

ראובן ישי, 43, חדרה, רופא אף אוזן גרון ומנתח

"אני חושב שהחיים הנמרצים שבחרתי ,הובילו אותי לריצה" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"בילדותי תמיד הייתי פעיל בספורט אבל לא באופן ממוקד עם תכנית ברורה. בשנות השלושים המאוחרות החלטתי להציב אתגר בתחום הריצה ולקחת אותה צעד אחד קדימה. הצבתי לעצמי יעד וכבר בשנת 2013 רצתי את החצי מרתון הראשון. לאור ההישג והסיפוק מהמרוץ, המשכתי ליעד הבא וכעבור שנה רצתי את מרתון תל אביב. משם התקדמתי ליעדים נוספים".

למה בחרת דווקא בריצה?
"אני חושב שהחיים הנמרצים שבחרתי ,הובילו אותי לריצה. לדעתי הריצה משתלבת טוב בחיי. עם הזמן למדתי גם ליהנות מהריצה. על מנת לרוץ לא צריך הכנות מיוחדות. פשוט נועלים נעלי ריצה ויוצאים. בעקבות ההתקדמות וההישגים שצברתי בריצה החלטתי לשתף כמה שיותר אנשים באהבתי. בימים אלו אני מארגן מרוץ להעלאת המודעות לשיקום השמיעה, נקרא מרוץ השבלול. רעיון המשלב את אהבתי לריצה ולמקצועי כרופא המתמחה במחלות אוזניים ושמיעה. הרבה ספרים נכתבו בנושא, אנו נולדנו לרוץ ,האנטומיה של הגוף שלנו, בעיקר מערכת השרירים והמבנה הארכיטקטוני של כף הרגל בנוי לריצה, הריצה טבועה בנו".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצה היא ענף הספורט האהוב עלי כיוון שהיא זמינה, ללא הכנות מיוחדות וניתן לבצע פעילות נמרצת בזמן קצר, ובכל מקום בעולם".

היכן אתה מתאמן?
"בעקבות העבודה וחוסר זמינות, אני לרוב מתאמן לבד. כשמתאפשר לי אני מתאמן עם קבוצת הטריאתלון 'מצמן עלית' מעין שמר עם מאמן הריצה אלעד יגודה תחת הנהלתו של ניר רייכמן ולעתים די רחוקות עם קבוצת 'רצי הסוואנה' מתל אביב בניצוחו של המאמן גלעד קראוז שאימן אותי לאולטרה מרתון ובעזרתו השגתי הישג מרשים".

"השתתפתי עד כה בעשרה מרתונים בחמש שנים האחרונות". ראובן ישי | צילום: אלבום פרטי

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"משתנה בהתאם לתכנית האימונים שלי בהתאם לתחרות וליעד. בגדול כ-4-5 שעות, 5-6 פעמים בין התחרויות".

ספר על תחרויות בהן השתתפת?
"השתתפתי עד כה בעשרה מרתונים בחמש שנים האחרונות ובשנה האחרונה השתתפתי בחמישה מרתונים כולל מרתון בוסטון. בנוסף התחריתי באולטרה מרתון אחד בסובב עמק, מרוץ שליחים אולטרה, 'הר לעמק' ותחרויות במקצים קצרים יותר".

שיא אישי מיוחד. 
" ב-2018, מקום ראשון כללי באולטרה מרתון סובב עמק, מקצה 66 ק״מ, זמן 5:35. בשנת 2019, מקום ראשון לקבוצת גיל: מרתון ירושלים, זמן 2:57 שעות. בשנת 2016, מקום ראשון לקבוצת גיל במרתון בפלורידה, זמן 3:00. בשנת 2019, שיא אישי למרתון שהיה בטבריה, זמן 2:53. בשנת 2019, מקום שלישי לקבוצת גיל: 10 ק״מ, 37:20".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 
"אני אוהב להתחיל את היום בהרגשה טובה וריצת הבוקר מקנה לי אנרגיה להמשך היום, במיוחד הריצה בקבוצה עם החברים מרוממת את רוחי".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני מקפיד על תזונה נכונה הכוללת שלוש ארוחות ביום, תזונה העשירה בירקות[ סיבים תזונתיים ובפירות. מקפיד על שתיית מים בין 1.5-2 ליטרים ביום. תזונה פחותה בסוכרים ושומנים. אני מקפיד ליטול תוספי תזונה כמו אומגה 3 , אבץ, מגנזיום, סידן וויטמין די".

"לא הייתי מוותר על כלום מאחר שכל מרכיב בריצה חשוב למכלול ההצלחה" | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"אין סוד, אין נוסחה מנצחת. לכל אחד יש את סדרי עדיפות משלו וסדרי העדיפויות שלי הם קודם כל משפחה לאחר מכן קריירה ואז ספורט. לעתים סדרי עדיפויות משתנים בזמנים מסוימים בעיקר לפני תחרויות, בזמני עבודה לחוצים בעבודה וכשיש התחייבויות משפחתיות. כמובן התמיכה וההבנה מהבית ומאשתי מהווה מרכיב חשוב להצלחה.
כשמוסיפים למשימות היום גם את 'משימת הריצה' וחושבים איך אפשר כן לשלב במהלך היום ולמרות כל תירוצי היומיום, המשימה אפשרית. מילת המפתח היא גמישות. לדוגמה, אם יום עבר ובכל זאת המשימה לא בוצעה, ניתן לרוץ גם למחרת ואפילו פעמיים. ניתן לפצות בסופי שבוע שהזמן יחסית יותר מרווח".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"לא הייתי מוותר על כלום מאחר שכל מרכיב בריצה חשוב למכלול ההצלחה. אימוני אינטרוולים, ריצות נפח ואימוני כוח פחות מהנים כשרצים לבד ולכן אני משתדל לרוץ בקבוצה".

ספר סיפור בלתי נשכח?
"מרתון בוסטון 2018 היה עם מזג אוויר קיצוני ויחד עם זאת התרוממות רוח מקהל המעודדים לאורך כל 42 הק״מ.
באתי למרתון בכושר הכי גבוה שהייתי עד כה והמטרה שלי היתה לרדת משלוש שעות, לראשונה. מזג אוויר היה כל כך קיצוני, טמפרטורת קיפאון, רוח נגדית במהירות של 70 קמ״ש וגשם חזק לאורך כל המסלול. היה מאתגר לעמוד במטרה וסיים את המרוץ בתנאים אלו. בלי הגדרת זמן, למרות הקור, למרות התכווצות השרירים ולמרות חווית הנפילה.
היתה חוויה בלתי נשכחת לראות את מאות אלפי המעודדים מכל הגילאים, ילדים קטנים עם פלחי תפוזים, נערות עם שלטים אוהדים, המוזיקה האינסופיות משלל התזמורות, למרות הקור ולמרות הרטיבות. וגם היפותרמיה שחוויתי בנקודת הסיום תרמה לחוויה הבלתי נשכחת. הלקח: מטרות יכולות להשתנות תוך כדי המרוץ ואנחנו צריכים לקבל כל מצב משתנה בהבנה. העיקר החוויה, ולמצות את המרב במצב הנתון ולהיות מוכן יותר למטרה הבאה".

מי המודל לחיקוי שלך? 
"אין לי דמות אחת נערצת. יש לי הרבה. הדמויות הנערצות הם הרצים המתחרים למרות המצב הגופני המוגבל, למרות שעברו ניתוחים והיו בסכנת חיים. לראות את הנחישות שלהם, ההתמדה והרצון העילאי להגיע למטרות הגבוהות שהשיגו לעצמם. דוגמה למקרים, חבר שעשה את מרתון בוסטון עם קביים ושנתיים לאחר מכן עשה את המרתון אחרי ניתוח להחלפת מפרקים .חברה שהיתה במצב של תרדמת ותקופה ארוכה של שיקום לאחר תאונת דרכים, עברה את מרתון בהצלחה. כמובן אשתי שמעולם לא רצה, החלה לרוץ ולמרות האסתמה והבעיות הבריאותיות לאחר מספר שבועות כבר הצליחה לגמוא כמעט עשרה קילומטרים".

"הדמויות הנערצות הם הרצים המתחרים למרות המצב הגופני המוגבל" | צילום: אלבום פרטי

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"הספורט מתאים לכולנו, בכל הגילאים ובכל הרמות, ותמיד אפשר ליהנות, להשתפר ואף להגיע להישגים אישיים משמעותיים. הדרך וההתמדה חשובה יותר מהתוצאה. חשוב ליהנות מהדרך, למקסם את היכולות בכל יעד ויעד, וללמוד להשתפר מפעם לפעם. גם אם היעד לא נכבש, תמיד תהיה הזדמנות נוספת, העיקר להמשיך, לנסות ולהשתפר".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
אולטרה מרתון יותר מ- 66, רכיבה ,שחייה ובהמשך טריאתלון ואיש ברזל".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אסנת סגל הגיב:

    שלום רב,
    שמחתי לשמע על היוזמה למרוץ השבלול.
    כיו"ר האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת יש לי עניין לשמע עוד
    ולחשוב על שיתוף פעולה.
    אשמח אם תוכל לחזור אלי.
    בברכה,
    דר' אסנת סגל

  • דניאל מחבר הגיב:

    רציתי להגיב שד"ר ישי ראובן לא רק ספורטאי גדול הוא רופא ענק הייתי אצלו בטיפול והוא עזר לי מאד ומקצוען אמיתי תודה רבה לך תמשיך להיות מי שאתה

  • גיל פלג הגיב:

    ד"ד ישי ראובן הוא רופא אף אוזן גרון מעולה אני מאוד מרוצה מטיפול שלו שמחתי לשמוע שהוא אצן מרתון כי גם אני בעברי עסקתי בספורט ישר כוח

  • גיל פלג הגיב:

    לד"ר ישי ראובן שמי גיל אני פצינט שלך בן 56 מרמת גן אשמח להכיר אותך בתור מנטור בשנים האחרונות התמודדתי עם בעיות רפואיות שונות וגם עברתי משבר אשמח אם תעזור לי לחזור לכושר בעברי הרחוק הייתי בקורס מדרי כושר קרבי וגם עסקתי בהדרכת שחייה התרשמתי מאופן הטיפול שלך כרופא ואני מאמין שתוכל לעזור לי כמנטור 054-2917205 גיל פלג

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג