ספורטאי השבוע של שוונג || צחי כהן

צחי כהן עזב בגיל צעיר את הכדורגל, זכה שש פעמים בתואר אלוף ישראל לבוגרים בריצות למרחקים בינוניים, חזר לכדורגל כמאמן כושר, וכיום הוא פותח את "פרו ראנר", מרכז למשוגעים לריצה. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - צחי כהן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספורטאי השבוע צחי כהן
ספורטאי השבוע צחי כהן

צחי כהן, בן 37, נשוי+2 מתל אביב, בעלים של "מרכז הריצה של ישראל PRO RUNNER", לשעבר אלוף ישראל בריצות ל-1,500 מטר, 5,000 מטר, לשעבר כדורגלן ומאמן כושר בקבוצות כדורגל

בוחר כל בוקר מסלול אחר

בוחר כל בוקר מסלול אחר

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"התחלתי לרוץ תחרותי בגיל 15 והייתי אלוף ישראל לבתי ספר בכיתה ט' בריצה ל-800 מטר. למדתי בכיתת ספורט בראשל"צ וכך החל השגעון לריצה. התחלתי להתאמן 5 אימונים בשבוע, ולקראת גיל 17 כבר עברתי להתאמן באופן מסודר אצל איליה בר זאב, שגידל ספורטאים גדולים בארץ, ותחת ייעוץ והכוונה של עמית נאמן, לימים גם מאמן שלי.
בשנת 1996 זכיתי באליפות ישראל ב-800 מטר לנוער. בבוגרים זכיתי ב-4 תארים ל-1500 ו-5000 מטר, ופעמיים במרוצי שדה במרחק הקצר, 4 ק"מ".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"לקראת גיוס, כשהייתי צריך להחליט לאן ללכת ואחרי שהבנתי כי מעמד של "ספורטאי מצטיין" בכדורגל לא אצליח לקבל, החלטתי לקחת צעד קדימה בריצה, עזבתי את הכדורגל וככה הגעתי למעמד של ספורטאי בצבא".

ענף הספורט האהוב עלייך?
"אתלטיקה. במיוחד לצפות בתחרויות גדולות".

היכן מתאמן?
"בפארק הירקון. אחרי שגיליתי את המסלולים של הפארק לפני 13 שנים, אני בוחר בכל בוקר מסלול אחר שמתחבר לפארק".

כמה שעות שבועיות ומספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"20-25 שעות בשבוע".

תחרויות בהן השתתפת עד היום?
"בעיקר ריצות למרחקים בינוניים. מ-800 מטר ועד 10,000 מטר על מסלול האתלטיקה, 5 ק"מ עד 10 ק"מ בכביש".

"מחשבות ורעיונות חדשים בזמן הריצה"

"מחשבות ורעיונות חדשים בזמן הריצה"

שיא אישי?
"800 מטר – 1:53.66 דקה. 1500 מטר – 3:51.11 דקות. 3000 מטר – 8:21.1 דקות. 5000 מטר – 14:32 דקות. 10 ק"מ כביש – 30.29 דקות. 10,000 מטר מסלול – 30.52 דקות. חצי מרתון – 1.10.14 שעה. מרתון – 2.35.35 שעות.

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"בדרך כלל אני מחפש תחרות מטרה או זמן מטרה אליו אני מעוניין להגיע. לעיתים, כשאני לא בכושר תחרותי, אז המוטיבציה היא שמירת המשקל, ובזמן הריצה רצות לי מחשבות ורעיונות חדשים כל הזמן".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"לא נעים להודות שממש לא כמו בעבר. כנראה ששנים רבות של מקצוענות ושמירה על תזונה מיוחדת גרמו לי לחפף יותר, בעיקר בלילה. במשך היום אני משתדל יותר לאכול בריא אבל גם כאן זה תלוי הרבה באילוצי היום יום. לקראת מרוצים או אימונים מהירים אני משתדל לשמור על תזונה מאוזנת".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"חשוב לי מאוד לשלב בין העולמות. את הריצות אני מסיים בבוקר ויוצא לעבודה. העובדה שאני עצמאי מאפשרת לי להיות גמיש יותר ולשלב בין חיי משפחה לקריירה. בערב, כשכולם ישנים, אני עובר על כל המשימות שהצבתי לעצמי ומארגן אותן כל יום מחדש".
על מה היית מוותר בספורט שלך? מה הכי מעצבן אותך בספורט שלך?
"האמת, אני מוותר על גמישות ואימוני כוח וזה חשוב. בעבר הייתי משקיע המון בנושא ואני מקווה עוד למצוא זמן ולחזור לזה. נורא מעצבן אותי לרוץ כשחם ולח, בעיקר ביולי – אוגוסט".
מודל לחיקוי? דמות נערצת?
"הישאם אל גרוז', שיאן העולם ב-1500 מטר. יצא לי לפגוש אותו בתחרות גראן פרי בבלגיה. הוא היה מקצוען אמיתי ופייטר בתחרויות. באימונים היו לו כמה יריבי אימון שהיו נוסעים איתו לכל אימון ותחרות בעולם וגם מושכים אותו במרוצים. בנוסף היה לו צוות רפואי מושלם בשוטף: רופא, פיזיותרפיסט, פסיכולוג, וכל זה בכדי שיביא כבוד ומדליית זהב באולימפיאדה למרוקו וכמובן שהוא עשה את זה כמו גדול. שמעתי שאפילו היה אסור לו לצאת עם נשים באותן תקופות, כדי שלא ייצא מהאיזון".

התחיל ככדורגלן. צחי כהן | צילומים: באדיבות צחי כהןהתחיל ככדורגלן

טיפ לספורטאים אחרים?
"תהנו מהריצה ותקשיבו לגוף. בעבר, גם כשהייתי עייף, הייתי מבצע אימון איכות. כיום אני משתדל להרגיש את הגוף ובהתאם לכך לבצע אימון מתאים".

ספר על ההכנות שלך למרוץ 10 ק"מ.
"אני מתאמן כ-5-6 פעמים בשבוע. כרגע רץ 80 ק"מ בשבוע, מקווה להגיע לאזור ה-100 ק"מ לשבוע. בדרך כלל אני מבצע פעם בשבוע ריצה ארוכה של מעל 20 ק"מ, ואם אני מרגיש טוב אני אפילו אוהב להתפתח עם הקצב. בנוסף, אני משתדל לעשות עוד אימון איכות אחד בשבוע, ובשאר הזמן ריצות קלות עד בינוניות. הכול תלוי בעייפות ובהתאוששות".

מה המטרה הקרובה?
"משתדל לשמור על כושר סביר ומקווה שאת ה-10 ק"מ במרוץ תל אביב בסוף פברואר אעשה סביב 33-34 דקות. בקרוב אפתח חנות מקצועית שתהיה בית לרצים, כשהמטרה היא להדביק אותם בשגעון הריצה, להכיר את כל הפעילויות שקיימות בתחום והכול תחת קורת גג אחת: אימוני סטודיו, טיפולים, ייעוץ תזונתי, מדרסים, פינה מיוחדת להתאמת נעליים, ייעוץ מקצועי לבחירת מוצרים ושייקים בריאותיים. מטרת המרכז מלבד השירותים שהוא מציע היא להיות בקשר עם הרצים בשטח, לגרום להם להתאהב בתחום ולהעניק הכוונה נכונה לאורח חיים בריא לצד הגשמת מטרות אישיות".


ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח דוא"ל ל[email protected] ולקבל שאלון למילוי.

לצפייה בשלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דני הגיב:

    לא ברור לי למה קיבל ספורטאי מצטיין בצה"ל? האם היו לו השגים כלשהם בחו"ל?

    עם כל הכבוד, להיות אלוף ישראל זה נחמד אבל אם בפועל אין שום סיכוי להצלחה בינ"ל, לא נראה לי שזה מוצדק.

    1. גולן הגיב:

      דני, חבל על צרות העין, זה כל מה שראית בכתבה על הספורטאי המחונן הזה? הבחור כבר בן 37, יותר בריא לפרגן (+צא לריצה לפרק קצת תיסכולים)

  • עידו כהן הגיב:

    נאד

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.