ספורטאי השבוע של שוונג || דורון אביגדורי

בעקבות הספר "נולדנו לרוץ" הוא התחיל לרוץ אולטרות והוא מאמין שעם נחישות מספקת וראש חזק אפשר לעשות הכל. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - דורון אביגדורי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

דורון אביגדורי, 51, אבא ליותם גב וצוקי, ממושב ביצרון, קצין מז"פ מחוזי במשטרת ישראל

"איתגר אותי השילוב בין שלושת ענפי הספורט" | צילום: ניר עמוס

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"מאז שזוכר את עצמי עסקתי בספורט. בגיל 30 התחלתי לרוץ עשיריות וחצאי מרתון, השאר היסטוריה".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"איתגר אותי השילוב בין שלושת ענפי הספורט".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצות אולטרה וטריאתלונים ארוכים".

היכן אתה מתאמן?
"בדרך כלל לבד או עם חבר, תכניות אימון ליעדים ספציפיים מתייעץ עם המאמן גיל ויינר מ-Team TZE-TZO ובענייני אולטרות עם קובי אורן".

"זה היה אירוע מכונן עבורי" | צילום: באדיבות דורון אביגדורי

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים יש לך?
"5-7 יחידות אימון בהתאם ליעד, 10-15 שעות שבועיות".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?
"מעבר למרתונים ותחרויות איש ברזל, בשנת 2015 לאחר שתחרות טריאתלון ארוכה אליה הייתי רשום יחד עם עוד 7 חברים התבטלה, שכנעתי ארבעה מהחברים שנעשה את התחרות בכוחות עצמנו, ריצה ממטולה לטבריה, שחייה מטבריה לעין גב ולקינוח רכיבה מעין גב לאילת. סך הכל 480 ק"מ הכל רצוף. האירוע היה מכונן עבורי.

"מאחר ובנוסף לקושי המתבקש והרגיל נתקלנו במזג אוויר יוצא דופן, שיטפונות בכביש הבקעה והערבה ובעקבות זה עלה הרעיון להפיק בצורה מקצועית וכך נולד אולטרמן ישראל. שנה אחר כך עשיתי שוב את אולטרמן ישראל, הפעם לאחר שאימצנו את המתכונת העולמית: תחרות רב שלבית הפרושה על פני שלושה ימים – 10 ק"מ שחיה, 420 ק"מ רכיבה 85 ק"מ ריצה. בשנת 2017 שוב התחריתי באולטרמן ישראל אולם הפעם הצטרפתי ביום האחרון לרצי האולטרה מרתון דרך הערבה, ורצתי את מקצה ה-100 ק"מ".

"הישג שאני מאוד גאה בו הוא הליווי של שי ראשוני ז"ל" | צילום: אלבום פרטי

שיא אישי מיוחד.
"הישגים שאני מאוד גאה בהם: 2 מרתונים שהייתי שותף לחבורת Life is good, במרתונים הללו ליווינו ו'הרצנו' את שי ראשוני ז”ל. פרויקט נוסף היה ריצת 71 ק”מ על מסילה בהולמס פלייס למען ילדי עמותת Make a wish הדבר נעשה בחגיגות ה- 70 למדינה.

"גולת הכותרת מבחינת ההישגים הספורטיביים שלי היא: תחרות אולטרמן ישראל ע"ש סגן אבי פישר, תחרות הסבולת הארוכה והקשה בארץ, בעידוד ובחסות החברה הכלכלית של חבל אילות, ובתמיכת משרד התיירות וגופים ציבוריים אחרים, אותה יזמתי ומפיק יחד עם חבורה נפלאה של חברים זו השנה הרביעית".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"גורם המוטיבציה מספר אחד שלי הם הילדים שלי, כולם גדלו בעגלת ריצה (עד למרחק של מרתון) והם ממשיכים ללוות אותי באימונים ובאולטרמן".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?
"מזה כשלוש שנים אני משתדל לשמור על תזונה טבעונית נטולת גלוטן, זה גורם לי להרגיש קל ומסייע רבות באימונים הארוכים".

אמנו את השריר הכי חשוב בגוף: הראש | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"התעמקתי בנושא מניעת שינה (Sleep deprivation) ואני ישן מעט. אני מתחיל את האימונים הארוכים בשעות מאוד מוקדמות ואז יכול לחזור ולהיות עם הילדים וללכת לעבודה".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"אימוני הסתגלות לחום, ריצות נפח שמסתיימות בצהריים, בעיקר בלחות והחום של יולי-אוגוסט".

ספר סיפור בלתי נשכח?
"הפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין במהלך מרתון ירושלים יחד עם שי ראשוני. הנשיא התעקש שנודיע לו לפני שמגיעים לאזור בית הנשיא כדי שהוא יחכה לשי ולא להפך".

מי המודל לחיקוי שלך?
"שי ראשוני ז"ל, אותו לצערי הכרתי רק אחרי שחלה. לשי היתה יכולת מדהימה לאגד סביבו אנשים מדהימים, ובכוח העיניים בלבד הרים פרויקטים מטורפים. ראשוני היה משותק ותיקשר אך ורק באמצעות מקלדת וירטואלית שהופעלה על ידי האישונים".

מתחיל את האימונים הארוכים בשעות מוקדמות | צילום: ניר עמוס

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"הטיפ הראשון הוא לאמן את השריר הכי חשוב בגוף: הראש! פשוט לא לוותר, כשרצתי חצי מרתון, מרתון נראה לי בלתי נתפס, כשרצתי מרתון, איש ברזל נראה לי הזוי, בהמשך אולטרמן נראה לא אנושי. בסוף עם נחישות מספקת וראש חזק שלא מוותר אפשר לעשות הכל". הטיפ השני הוא ניהול נכון של הזמן: הכי קל להגיד אין לי זמן. להפך: עם ניהול זמן נכון, ככל שאנחנו יותר עסוקים אפשר למצוא יותר זמן".

המלצה על ספר שנתן לך השראה?
"קצת נדוש, אבל בעקבות קריאה של הספר 'נולדנו לרוץ' של כריסטופר מקדוגל התחלתי לרוץ אולטרות".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
"אולטרמן ישראל יתקיים בנובמבר הקרוב, הפעם במקצה הזוגות: כל אחד עושה 'חצי מהמנה' היומית. אני אצטרף למשתתף מקנדה שלא איתר שותף".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג