ספורטאי השבוע של שוונג || ארן הרשלג

ספורטאי השבוע שלנו הוא עורך אתר שוונג, שמספר על אורח החיים הספורטיבי שלו שכולל אימוני ריצה, טריאתלון, משקולות וגם לא מעט יוגה לאיזון קוסמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


ארן הרשלג, העורך הראשי של אתר שוונג

"הריצה והפעילות הספורטיבית ממלאות אותנו במשמעות וערך" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"בתיכון המורה לספורט שאל מי רוצה להשתתף במרוץ למרחק 5 ק"מ במסגרת מרתון תל אביב. תמיד אהבתי לרוץ וחשבתי שזו תהיה חוויה לרוץ מרחק כזה שהיה נחשב בעיני אז ארוך למדי. אני זוכר את ההכנות שעשינו לקראת המרוץ וזה מאוד הלהיב אותנו כנערים שנשתתף במרוץ בסדר גודל שכזה. בסוף נשארה באמת חוויה לכל החיים ואת המדליה שקיבלנו אני שומר עד היום והיא המדליה האהובה עלי ביותר".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"יש בריצה משהו מן הפשטות והטבעיות שלא מספיק מעריכים. היכולת לצאת ולרוץ בכל רגע נתון ללא הכנה מוקדמת וכמעט בכל מזג אוויר (בישראל), גורמת לספורט הזה להיות נגיש ומהפנט. קשה לתאר למי שלא חי את החיים האלו מה זו התחושה הזו לקום בחמש בבוקר לנסוע לנקודת מפגש עם קבוצת הריצה שלך ולהתחיל את היום בריצה – זו דת לכל דבר".

"יש בריצה משהו מן הפשטות והטבעיות" | צילום: צלמי שוונג

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"אני פעיל כרץ על בסיס קבוע מהימים שסיימתי את השירות הצבאי, כך שבשבילי הריצה היא דרך חיים. עד לפני מספר שנים התאמנתי גם בטריאתלון והוספתי אימוני שחייה ורכיבה, והשתתפתי במספר תחרויות. כיום בנוסף לאימוני הריצה במשך השבוע, אני משלב לצורך איזון גם אימוני משקולות לחיזוקים ויוגה להארכת וגמישות השריר".

היכן אתה מתאמן?

"רוב האימונים הם בקרבת הבית על מסלולים משתנים ובימי שישי ושבת אני משלב ריצה במסגרת קבוצתית עם חברים ש'רצים' איתי לאורך שנים".

"אחד המשחים האהובים עליי". משחה פוסידון | צילום: אלבום פרטי

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?

"במשך השבוע אני מגיע ל-5 אימונים הכוללים בעיקר ריצה ואימוני משקולות. אני לא עושה את זה מספיק, אבל מדי פעם אני מקדיש זמן גם ליוגה שמותחת את השריר להבדיל מריצה שמכווצת אותו".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?

"עד היום השתתפתי בכ-80 מרוצים בארץ ובחו"ל למרחקים שונים מ-10 ק"מ ועד מרתון. כל מרוץ מבחינתי הוא מיקרוקוסמוס שבו אתה פוגש את עצמך עם המטרה והיעד שלך. לעתים המטרה היא תוצאה ולעתים רק הנאה – אתה עושה את הבחירה. השתתפתי בחצי מרתון אוסלו שבנורבגיה והייתי אורח של ההפקה והיה מעניין לראות ברמה המקצועית כיצד הדברים נעשים במקומות אחרים. בסופו של דבר אני תמיד אומר לאנשים שספורט ופעילות גופנית זה אורח חיים ולכן הכי חשוב זה רק לצאת ולעשות, Just do it".

משלב מדי פעם גם טריאתלונים במסגרת התחרויות. טריאתלון גן שמואל | צילום: אלבום פרטי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"הידיעה שאתה בתכנית אימונים מדורגת שבה אתה כל העת מתחזק ומשתפר, נותנת ערך ומשמעות מאוד גדולים לדרך שאתה עושה. זה לא רק למען הריצה והספורט, אלא למען ההגשמה והשגת המטרה שבסוף הדרך. במצב תודעתי שכזה, האימונים הופכים לחלק מהדרך והופכים לקלים הרבה יותר ובעיקר מביאים למוטיבציה לקום בבוקר".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?

"אני מקפיד מאוד גם בעיני וגם בעיני הסביבה שלי בתזונה שלי. יחד עם זאת אני רואה בתזונה מעגל תומך בספורט הסבולת. אני מאוד משתדל לאכול תזונה שבה יש ערכים תזונתיים גבוהים עם חלבונים איכותיים, פחמימות מורכבות ושומנים על בסיס פשתן, אבוקדו, טחינה, גרעיני חמניות ודלעת, שקדים, טחינה ואגוזים. טוב, בעצם אני פריק רציני של תזונה בריאה ומקפיד כאמור מאוד על מה שנכנס אליי לגוף".

"הריצה היא חלק בלתי נפרד מהנוף המשפחתי שלי ושל הילדים" | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"מבחינתי פעילות ספורטיבית היא אורח חיים בריא והיא משתלבת אצלי בחיים באופן טבעי. כתוצאה מהתפיסה הזו שלושת הילדים שלי עוסקים בספורט ועבורם זה הדבר הכי טבעי שיש, כיוון שכך הם גדלו ולזה הם נולדו. כיוון שאני העורך הראשי של אתר שוונג, אז כמובן שהחיים המקצועיים מתערבבים בחיים המשפחתיים, כך שילדיי השתתפו לאורך השנים במרוצים רבים ו'גדלו' על המסלול. עבורם להתעורר בחמש בבוקר ולהתארגן לקראת מרוץ זה נראה סביר לגמרי – כמובן שעם השנים כשהם גדלו, הם הבינו שלא בכל בית עושים את זה, אבל זו המורשת בבית שלנו והם נהנים מהיתרונות של זה".

מי המודל לחיקוי שלך?

"מבחינתי כל מי שמחליט בוקר אחד לקום ולשנות את אורח חייו ולהתחיל לרוץ או לבצע כל פעילות גופנית אחרת וזאת לאחר שהיה 'בטטת כורסה' לאורך שנים – ראוי להערכה. השינוי הזה הוא לא רק מועיל לאדם עצמו, אלא נותן השראה לרבים נוספים סביבו".

"הג'ירו ד'איטליה שהוזנק בישראל היה אחד מרגעי הספורט החשובים בספורט המקומי שסיקרנו בשוונג", ארן הרשלג | צילום: אלבום פרטי

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"לאורך השנים ראיתי רבים שהתחילו מהר מדי ובהתלהבות יתר, ומהר מאוד נפצעו ופרשו וזה משהו שניתן למנוע במידה ומחשבים מסלול שיש בו מודעות ספורטיבית. אני מציע תמיד להתחיל עם מוטיבציה ואנרגיות טובות, אבל עם סרגל מאמצים התואם ליכולות ולגיל. אין סיבה להגיע למרתון או למרחק איש ברזל לאחר שנה של אימונים, לטעמי יש חשיבות בבשלות של הדברים גם ברמה הפיזיולוגית וגם ברמה הפסיכולוגית".

המלצה על ספר או סדרת טלוויזיה שנתנה לך השראה?

"אני משתדל לקרוא את הספרים החדשים שיוצאים על ספורט, אבל בסופו של דבר הספרים הרציניים בתחום שנתנו לי השראה הם: ספר הריצה השלם של דניאל קרן שהוא למעשה נותן מבט והסבר על על ריצה מכל הזוויות האפשרויות. בגזרת הטלוויזיה הייתי ממליץ על הסרט התיעודי זוכה האוסקר, "איקרוס" של נטפליקס, על רוכב אופניים אמריקאי שמחליט לחקור שערוריית סימום רחבת היקף שבה מעורב מדען רוסי החושף שחיתויות ספורט בקרמלין והוא שנוא ביותר על פוטין".

מרוץ עם הרבה עליות בחצי מרתון מודיעין | צילום: צלמי שוונג

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"כרגע אנחנו חיים במציאות של מגפת הקורונה שהשביתה את כל המרוצים החל מחודש מארס 2020, כך שמטרה קרובה אין לי עדיין. יחד עם זאת, אין ספק שהמרוצים יחזרו המטרה תהיה לעשות מרתון נוסף ולהשתתף במרוצים האהובים עליי ובעיקר במרוץ אייל וטריאתלון תל אביב".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"כשמישהו אומר לי שאני לא יכולה לעשות זאת, אני פשוט לא מקשיבה לו", פלורנס גריפית ג'וניור



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג