ספורטאית השבוע של שוונג || סלע שרלין מלכת היופי של ישראל

מלכת היופי של ישראל היא טריאתלטית, מרתוניסטית וחולת ספורט שחולמת לעשות בעתיד איירונמן והיום בערב היא תשתתף במרוץ הנשים של תל אביב - בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - סלע שרלין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

סלע שרלין, 22, מבית יצחק, מלכת היופי של ישראל, עובדת בתעשיות הביטחוניות ועוסקת בשוק ההון

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"כילדה תמיד אהבתי ספורט. בגיל 13 הגעתי לאימון טריאתלון ממש במקרה והיה נראה לי נחמד. הגעתי לאימון ניסיון בקבוצת אסא רופין. בהתחלה לא ידעתי לשחות. שחיתי בקבוצה עם הילדים שהיו קטנים ממני ולקחתי תגבורים. התאמנתי בקבוצה במשך 7 שנים עד הגיוס לצבא והם היו עבורי כמו משפחה. התחרתי בארץ ובחו"ל, יצאתי למחנות אימון והתאמנו יחד שישה אימונים בשבוע".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"זה ספורט שמשלב יחד מספר ענפי ספורט שונים. אני רואה את הטריאתלון כספורט מאוד מורכב ואינטנסיבי. הוא דורש הרבה אימונים, השקעה ומשמעת כלים שמלווים אותי בכל תחומי חיי. עיסוק בטריאתלון פיתח תכונות אופי רבות שמלוות אותי היום כמו דבקות במטרה, מיקוד, תחרותיות, תפקוד במצבי לחץ ומקצועיות".

"לרוץ מרתון מלא תמיד היה אצלי בגדר חלום. שנה שעברה החלטתי להגשים אותו" | צילום: צלמי שוונג

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"שחייה. בהתחלה לא הייתי טובה בענף זה ואחר כך הפך להיות הענף הכי חזק שלי. עם כניסתי לענף הטריאתלון, לא ידעתי לשחות. היה עלי ללמוד את כל טכניקת השחייה. על מנת לעמוד ברמה הנדרשת היה עלי לקחת שיעורי תגבור עם מאמן פרטי בנוסף לאימונים הרגילים ובסופו של דבר, זה היה הענף הכי חזק שלי. אולי האהבה שלי לשחייה היא כיוון שהתחלתי מאפס, דבר שדרש ממני מאמצים רבים והיווה עבורי אתגר. בתור אדם שאוהב אתגרים, ההתגברות על הקושי גרמה לי סיפוק רב. צד נוסף שאני אוהבת בענף השחיה היה הגיוון שבאימונים, היינו שוחים גם בים וגם בבריכה. האימונים בים היו שונים ומאתגרים ובנו סוג של לוחמנות. בתחרות הטריאתלון מזנקים למים עם עוד כמאה איש וזה טירוף. מרגישים כמו בתוך מכונת כביסה וזה מה שאהבתי. היום אני יותר רצה. אני נהנית מכל ענף בנפרד ולכל אחד יש את ההיתרונות שלו".

היכן את מתאמנת?

"היום אני מתאמנת בנתניה בסטודיו -TCM סטודיו בוטיק לאימונים אישיים ובקבוצות קטנות. בעלי המכון והמאמנים הם ספורטאי עבר מקצועיים. בנוסף אני מתאמנת בריצה עם הכוונה ממאמן הטריאתלון שלי בעבר, הראל זילברמן. הוא עבורי כמו אבא שני ומלווה אותי גם שנים אחרי העיסוק המקצועי בטריאתלון".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?

"בעבר, בתקופה בה התחרתי בצורה מקצועית התאמנתי בין 16 ל-20 שעות שבועיות. היום, אני מקפידה להתאמן 6 ימים בשבוע, יותר בשביל עצמי וכאורח חיים בריא".

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהן?

"השתתפתי בהמון תחרויות במהלך השנים, הבולטות ביניהן היו: בשנת 2012 השתתפתי באליפות אירופה בטריאתלון שהתקיימה בארץ והגעתי במקום ראשון בקטגוריית Age Group לגילאי 16-19, ב-2015 הגעתי מקום ראשון בחצי מרתון 'מרתוניה' בתל אביב, ב-2016 הגעתי במקום השני במרוץ חיל האוויר בפלמחים".

שיא אישי מיוחד.

"לרוץ מרתון מלא תמיד היה אצלי בגדר חלום. שנה שעברה החלטתי להגשים אותו והתחלתי להתאמן תוך כדי שירותי הצבאי. שבוע לאחר השחרור השתתפתי במרתון תל אביב וסיימתי בתוצאה של 4 שעות ו -31 דקות."

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"אני נהנית מזה. מרגיש לי מיוחד ושובר שגרה לנסוע בשעה ארבע או חמש בבוקר על כביש ריק לחוף הים לבצע אימון שחייה או ריצה. זו הנאה עבורי למרות הקושי לקום, אני חושבת על הרגע בו אהיה בפעילות וזה מה שעושה לי את החשק לקום".

"אני מאמינה בקידום הספורט בישראל עבור נשים" | צילום: צלמי שוונג

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"זה חלק מאורח החיים של מי שעוסק בספורט בצורה מקצועית. חייבים להבין שזה לא רק הפעילות עצמה אלא אורח חיים מלא שדורש גם תזונה נכונה. אני אוכלת עם תפריט מסודר ודואגת לאכול את כל אבות המזון."

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"תמיד הייתי טובה בניהול הזמן שלי. אם אני מסתכלת אחורה, ההרגל הגיע מהספורט, כילדה בת 13, הייתי שולחת בכל שבוע למאמן שלי לוח זמנים שבועי ובו הכנסתי את מה שאני עושה בבית הספר, פגישות עם חברות ועל זה היה מוסף לי אימונים אותם אני צריכה לעשות לבד. את ההרגל ניהול זמן בצורה יעילה המשכתי במהלך השירות הצבאי. גם היום הזמן שלי מנוהל בצורה מאוד יעילה דבר המאפשר לי לשלב בין כל העולמות." 

על מה היית מוותרת בספורט שלך?

"מדוזות זו בעיה קשה. באחד מאימוני הים נדבקה לי על הכתף מדוזה ענקית וגרמה לי לצריבות קשות, זה עשה לי טראומה. מאז, בכל פעם שהיו מדוזות בים חששתי להיכנס. אפשר לוותר עליהן".

ספרי סיפור בלתי נשכח?       

"בתחרות טריאתלון הנשים בהרצליה כשהגעתי לחלק של הריצה פספסתי את נקודת הסיבוב והמשכתי לרוץ. כשהגעתי לכביש החוף וגיליתי שאין אף אחד סביבי ואני היחידה שרצה הבנתי שכנראה אני לא במסלול התחרות. ריצת מרחק כמעט כפול מהנדרש גרמה לי לאבד את המקום הראשון באותה תחרות. אותה טעות לימדה אותי שכדאי ללמוד היטב את מסלולי התחרות לפני הזינוק. מאז אותה תחרות הייתי לומדת בעל פה את נקודות הסיבוב לפי מפה ובודקת אותם בשטח לפני התחרות."

מי המודל לחיקוי שלך?

"יעל ארד. אני רואה בא כפורצת דרך – זו הזכיה הראשונה של ספורטאי ישראלי אי פעם במדליה אולימפית. היום היא אשת עסקים מוערכת. היא מרצה על הכלים שהביאו אותה להצלחה בספורט ועל החיבור לעולם העסקים והחיים בכלל."

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"הספורט הוא חלק מאורח חיים גם אם העיסוק בו הוא לא בצורה מקצועית אלא כחלק מהשגרה היום יומית. הוא נותן כלים חשובים לחיים החל מהתכנים הטכניים ועד למנטלים. על הספורטאים לנצל את כלים אלו לכל תחומי חייהם, לאו דווקא לעיסוק בספורט".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"מרוץ  נשים הלילה. אני מאמינה בקידום הספורט בישראל עבור נשים, המרוץ מייצג ערכים שאני מתחברת אליהם ולכן החלטתי להשתתף בו. תואר "מלכת היופי" נותן לי במה והזדמנות לקדם נושאים שאני מאמינה בהם וחשובים לי. אם מישהי תראה אותי משתתפת בתחרות ולפני כן היא התלבטה אם להשתתף או לא ותגיע, אז הצלחתי לחשוף עוד מישהי לעולם הספורטיבי שהוא גם טוב לבריאות וגם לנפש".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג