צחי בוקששתר עם מתכון מפתיע לממרח שעועית שחורה

כל ספורטאי חובב מחכה לסוף האימון על מנת לאכול את מנת החלבון שלו בשילוב פחמימה, אז איך מרכיבים מנה שהיא גם מזינה, אבל גם טעימה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל ספורטאי חובב מחכה לסוף האימון על מנת לאכול את מנת החלבון שלו בשילוב פחמימה. פעמים רבות עד שמגיעים לרגע הזה, נאלצים לאכול דברים שבינם לבין תזונה בריאה אין הרבה קשר או חיבור. לכן הטיפ הטוב ביותר עבור מי שיוצא להתאמן לשעה של ריצה או רכיבה, היא פשוט לדאוג לתזונה בריאה ומשביעה עוד לפני האימון. כך, ברגע שתחזרו הביתה, לא תאלצו לחכות עד שהאוכל מוכן ולהתפתות למזון תעשייתי. מתכון ממרח שעועית שחורה יש בו גם ערכים תזונתיים גבוהים והוא גם טעים להפליא ליד הסלט, בתוספת פחמימה או סתם למרוח על פנקייק כוסמת, פרוסת לחם או קרקר. תהליך ההכנה קל ופשוט וניתן לשלבו עם סוגים שונים של תוספות יצירתיות.

ממרח שעועית שחורה | צילום: ארן הרשלג

השף צחי בוקששתר ודנה שטיירמן נטורופתית מוסמכת, R.NA המלמדת בקמפוס ברושים בתל אביב, המכשיר מטפלים ברפואה משלימה, חברו יחדיו והציגו בקמפוס מספר מתכונים המחברים בין תזונה בריאה לטעמים מעודנים שאינם מתפשרים על הטעם. בוקששתר החל ללמוד נטורופתיה, משום שהרגיש שחסר לו פן נוסף המפגיש בין בריאות, איזון ורוגע נפשי. בשנים האחרונות, ישנה מודעות גוברת והולכת ליעילותה של התזונה הנטורופתית שהינה תזונה טבעית ובריאה התורמת לאורח חיים בריא. מחקרים רבים תומכים ביעילות התזונה הנטורופתית אבל לא רבים יודעים מהי מהי. בעיקרון מדובר בשיטת ריפוי טבעית אינטגרטיבית רב תחומית, ייחודית ורבת עצמה שמתבססת בעיקר על תזונה, צמחי מרפא ודוגלת בריפוי עצמי. הנטורופתיה מטפלת באדם כמכלול ומשתמשת בגורמים תזונתיים, היבטים נפשיים ורוחניים, הרגלים, אורחות חיים ועוד.

המרכיבים לממרח שעועית שחורה

2 כוסות (400 גרם) שעועית שחורה

גבעול אורגנו עם העלים ו/או גבעול תימין עם העלים

פלפל צ'ילי חריף מיובש

1 בצל שלם, מקולף

6 כפות שמן טוב (אבוקדו, זית)

10 שיני שום, קלופות

2 בצלים קלופים וקצוצים

1 כפית אבקת פטריות מיובשות

כפית פלפל צ'יפוטלה לאכזריים

מלח

אופן ההכנה

משרים בסיר את השעועית למשך הלילה במים. מרתיחים עם מי ההשרייה ומסירים את הקצף. מוסיפים אורגנו, תימין, בצל, צ'ילי חריף מיובש ושלוש שיני שום. מבשלים 1/2 שעה או עד שהשעועית רכה ומכבים. מרחיקים את הבצל, התימין, האורגנו והצ'ילי.

מחממים את השמן בסיר רחב ושטוח. מוסיפים את הבצל, את שאר השום והצ'יפוטלה, אם יש. מזהיבים מעל להבה גבוהה תוך כדי ערבוב ומוסיפים אבקת פטריות ומטגנים עד צמצום הנוזלים. מוסיפים את השעועית עם מי הבישול שלה. מבשלים מכוסה על להבה בינונית, עד שהשעועית רכה ונמעכת בקלות בין בוהן לאצבע. רק עכשיו מתבלים במלח לפי הטעם. שומרים חלק מהשעועית שלמה לקישוט וטוחנים את השאר במעבד מזון. למרקם כמו חומוס, בערך. זהו, מוכן. טעים עם סלט צ'ילי!


את המתכונים הרכיבו השף צחי בוקשתתר ודנה שטיירמן נטורופתית מוסמכת, R.NA בקמפוס ברושים




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג