סובב ישראל: 10 המסלולים המובחרים בישראל לרכיבת כביש

בהמשך לפרויקט מיפוי ישראל מצפון ועד דרום והצגת המסלולים השווים ביותר בה, קבלו הפעם את 10 המסלולים המובחרים בישראל לרכיבת כביש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בהמשך לפרויקט מיפוי ישראל מצפון ועד דרום והצגת המסלולים השווים ביותר בה, קבלו הפעם את 10 המסלולים המובחרים בישראל לרכיבת כביש

מאת:אביטל הירש

מרחק: 30 ק"מ

למי מתאים: מתחילים

אופי המסלול: ירידות ועליות מתונות, יחסית, גבעות מתגלגלות.
תיאור: מדובר באחד המסלולים הכי רכובים בארץ וסוג של מסלול חניכה לרוכבים מתחילים. אפשר לרכוב אותו עם סיבוב השעון או נגד, המסלול שיתואר פה הוא נגד סיבוב השעון: יוצאים מתחנת הדלק בלטרון ופונים ימינה לכביש 424 עד למחלף נשרים. הצלע הראשונה היא בעיקרה ירידה, מלבד עלייה אחת, קצרה ומעט אכזרית למתחילים.  במחלף נשרים פונים שמאלה לכביש 44, צלע שהיא גבעות מתגלגלות. עוברים את כרמי יוסף, מגיעים לצומת נחשון ופונים בה שמאלה לכביש 3, בו חוזרים לנקודת ההתחלה. 

ערך מוסף: כל הרוכבים ואנשי הברזל שתפגשו בבית הקפה בלטרון אחרי הרכיבה.

קישור למסלול: כאן
רכיבה במשולש בקטע לטרון-נחשון צילום: דוד רזניק
פרופיל הגבהים:
2. המרובע
מרחק: 54 ק"מ

למי מתאים: בקצב איטי יכול להתאים גם למתחילים עם כושר טוב.

אופי המסלול: עליות, ירידות וגבעות מתגלגלות.

תיאור: עוד מסלול האהוב על רוכבים, בעיקר בסופי שבוע. פחות מומלץ באמצע השבוע, שאז יש בו הרבה משאיות. יוצאים מתחנת הדלק בצומת נחשון לכיוון צומת שמשון על כביש 44. עולים את העליות להראל וליער הנשיא, ובסיומן גולשים לצומת שמשון, שם פונים ימינה על כביש 38, לכיוון בית שמש. עוברים את בית שמש ובסיום הירידה אל צומת עזקה פונים ימינה, לכביש 383, שם מתחיל הקטע היפה ביותר של המסלול:  עליות וירידות מתונות ונוף כפרי ציורי. שימו לב שיש קטעים שבהם השוליים צרים מאוד. כשמגיעים לצומת T (ליד אגדתא) פונים שוב ימינה ורוכבים על כביש 3 המישורי, יחסית, עד לנקודת היציאה. כביש 3 הוא הכביש הכי סואן במסלול.

למתקדמים: אפשר להאריך את המסלול ובמקום לפנות ימינה בצומת עזקה, להמשיך ישר בכביש 38 ולפנות ימינה בגבעת ישעיהו לכביש 353. בצומת קוממיות פונים ימינה לכביש 40 ובצומת מסמיה (ראם) ימינה לכביש 3 ובחזרה לנחשון. יחד עם תוספת זו, המסלול הוא 78 ק"מ.


ערך מוסף: נוף פרובאנסי בצלע שמעזקה לאגדתא.

קישור למסלול: כאן
פרופיל הגבהים:



3.  מגידו – גלבוע
מרחק: 67 ק"מ

למי מתאים: מתקדמים.

אופי המסלול: מישור עם עליות לפסגות.

תיאור: יוצאים מצומת מגידו צפונה עד לצומת הסרגל, פונים ימינה לתענכים (כביש 675) וממשיכים עד לצומת נבות, שם פונים ימינה לכביש 71. בצומת השיטה פונים ימינה לכביש 669 ובצומת מעלה הגלבוע פונים ימינה לכביש 6666  ומתחילים בעלייה ארוכה וקשה עד מצפה נוף הגלבוע שהוא הפסגה של הר ברקן. בצומת T פונים ימינה לכביש 667 . מגיעים שוב לצומת ליד סקי הגלבוע, פונים שמאלה לכביש 675 ושמאלה לכביש הסרגל. 

אופציה למיטיבי דיווש: במקום לפנות ימינה למעלה גלבוע, להמשיך ישר לכיוון ניר דוד, ימינה בצומת שלוחות (כביש 90), ימינה אחרי שדי תרומות לכביש 667 ואחרי מעלה גלבוע חוזרים למסלול המקורי.

ערך מוסף: אפשר להשתכשך בסחנה בסיום הרכיבה.

קישור למסלול: כאן

פרופיל הגבהים:


4. נס הרים
מרחק: 57 ק"מ
למי מתאים: מתקדמים
אופי המסלול: רצחני  
תיאור: לא תרגישו כמו רוכבים אמיתיים אם לא תטפסו לנס הרים לפחות פעם אחת (ואז תמשיכו לנסות לקצץ מזמן הטיפוס בפעמים הבאות). יותר מ-5 ק"מ של עלייה מפנקת בלי אף הפוגה קטנטנה בדמות ירידונת או אפילו מישור.

המסלול המוצע מתחיל מצומת נחשון. רוכבים על כביש 44 לכיוון צומת שמשון, בדרך מתחממים בעליות של הראל ויער הנשיא, שעוד מעט ייראו לכם כמו מישור. בצומת שמשון פונים ימינה לכביש 38 ובצומת של איזור התעשייה הצפוני של בית שמש פונים שמאלה לכביש 384, לפי השילוט למערת הנטיפים. מגיעים לכיכר ופונים בה פונים שמאלה לכביש 3866 ואז מתחיל הכיף הגדול. באופן מסורתי, נהוג לעצור בסוף העלייה בבית הקפה בר בהר, ולאחר התאוששות אפשר להמשיך במסלול.  ממשיכים על כביש 3866 שמתחבר לכביש 386, עד לצומת צור הדסה, שם פונים שמאלה לכביש 375 ונהנים מירידה של כ-9 ק"מ. פונים ימינה וחוזרים לכביש 384, ממנו חוזרים לאיזור התעשייה בית שמש, ימינה לכביש 38, שמאלה בצומת שמשון ואז שוב לכביש 44, שבו תקנחו בעליות ליער הנשיא ולהראל.
ערך מוסף: בית הקפה בר בהר, שבו תוכלו להרגיע את רגליכם הרועדות ובעיקר – להסתובב כטווסים (בין שאר הטווסים). 


קישור למסלול: כאן
נס הרים: לכבוש את ההר צילום: idobi

פרופיל הגבהים:


5. חיפה – בית אורן – חיפה
מרחק: 30 ק"מ

למי מתאים: מתקדמים

אופי המסלול:
שמה של 'עליית בית אורן' הולך לפניה והיא אחת מהעליות שכל רוכב חייב לנסות לפחות פעם אחת. לאלו הגרים באזור חוף הכרמל וחיפה, העלייה נחשבת כ"עליית הבית". אורך העליה נטו הוא 8.9 ק"מ, בשיפוע ממוצע של 5.2%. 

יוצאים מחיפה ויורדים את אחת הירידות של העיר (פרויד, דרך הים, סטלה מאריס ועוד) ורוכבים דרומה על כביש 4 עד צומת אורן, שם פונים ימינה לכביש 721 ומתחילים לטפס. בהתחלה הטיפוס מתון מאוד ולאחר הגשר העליה ה"אמיתית" מתחילה.
אלו מ"הדור הישן" מתחילים את השעון לאחר הגשר (קצת אחרי ק"מ 3 של כביש 721) והרוב כיום מתחילים את השעון כבר מצומת אורן או מרכז המידע (ק"מ 2 של הכביש).

אפשר לחלק את העלייה ל-3:
1. עד הפניה למלון יערות הכרמל – עליה יחסית תלולה אך עם שני מקטעים קצרים שטוחים
2..עד לאחר העליה הגדולה של מחצבת קדומים ומעט אחריו שם נמצאת האנדרטה לנופלי אסון הכרמל והכניסה לקיבוץ בית אורן – לאחר הצומת לפניה למלון יש ירידה תלולה ומהירה ומיד לאחר מכן עליה מתונה שנהיית תלולה באזור מחצבת קדומים.
3. מקיבוץ בית אורן ועד לצומת דמון – עד מעט לפני כלא דמון העליה מעט תלולה ואז נהיית מתונה מאוד עם 2 עליות קצרות תלולות יותר. כשמגיעים לצומת דמון, פונים שמאלה לכיוון אוניברסיטת חיפה. הנוף הנשקף בדרך הוא עוצר נשימה – ירוק פסטורלי וירידה אחת ענקית ומהירה שמשני צדדיו נשקף הים: מימין נוף המפרץ ומשמאל חוף הכרמל. לאחר הירידה, עולים מעט לכיוון האוניברסיטה ומשם ממשיכים חזרה לתוך העיר.

ערך מוסף: חיפה חיפה עיר עם עתיד!

קישור למסלול: כאן

פרופיל הגבהים:



6. כביש הצפון
מרחק: 110 ק"מ

למי מתאים: מתקדמים

אופי המסלול: משופע בעליות.

תיאור: חונים במרכז ביג בכרמיאל ויוצאים מערבה על כביש 85 עד צומת עכו מזרח. פונים צפונה על כביש 4, חוצים את נהריה עד לצומת בצת ושם פונים ימינה (מזרחה) לכיוון שלומי על 899 הוא כביש הצפון. על כביש זה ממשיכים וחוצים את שלומי, צומת חניתה, יערה, אילון, שומרה,אבן מנחם, נטועה, מתת, ועד לצומת חירם שבסמוך לסאסא, שם פונים ימינה (מערבה) על 89 חוצים את חורפיש וצוריאל עד לצומת תפן, שמאלה לכיוון כפר ורדים וממשיכים על 854 היורד עד לכרמיאל. הנוף יפהפה וברובו נטול תנועה בכל ימות השבוע.
(אופציה מקוצרת: מתחילים בשלומי וחוזרים דרך מעלות, מעיליה וכברי).
ערך מוסף: התאוששות במרכז ביג עם הרבה אוכל ושתייה.

קישור למסלול: כאן
פרופיל הגבהים:

7. החרמון
מרחק: 122 ק"מ

למי מתאים: מתקדמים

אופי המסלול: עליות וירידות לא קלות.

תיאור: יוצאים מצומת מחניים בכביש 91 לכיוון מזרח עד צומת גדות, שם פונים שמאלה (צפונה) על כביש 918 לקיבוץ גונן, ממשיכים עד צומת להבות הבשן ופונים ימינה, וממשיכים על כביש 918 צפונה עד לצומת חורשת טל. שם פונים ימינה (מזרחה) לכביש 99 וחולפים על פני הקיבוצים דן, דפנה ושאר ישוב, במגמת עליה מתונה עד לצומת שיאון- שם פונים ימינה לתחילת העלייה האמיתית. עדיין על כביש 99 עד לבניאס, שם פונים שמאלה על 989 לכיוון נמרוד, חוצים את נווה אטיב ויוצאים ממנו. ממשיכים עם כביש 989 ופונים שמאלה לכניסה למג'דל שמס- שני "קירות" תלולים ופנית "סיכת בטחון"- כמעט פרסה שמאלה- ומתחברים לכביש 98, ממשיכים עם הכביש הזה דרך הקופות, הפרות החומות והעיזים המטיילות בצוקים בזוויות בלתי אפשריות ועד לחניון הרכבל התחתון, עד לבובת השלג המפורסמת. האמיצים והמקושרים יכולים להמשיך (באישור הצבא) עד לרכבל העליון, טיפוס תלול נוסף ואוויר דליל מובטחים למסיימים. הירידה חזרה במסלול זהה.

ערך מוסף:  להצטלם עם הבובה בכניסה לאתר.

קישור למסלול: כאן

העלייה למבוא חמה צילום: צילום: רונן טופלברג
פרופיל הגבהים:

8. נגב מערבי
מרחק: 84 ק"מ

למי מתאים: מנוסים.

אופי המסלול: מתגלגל

תיאור: יוצאים מצומת הודיה לכיוון דרום על כביש 232 . עוברים את צומת גבעתי וצומת חלץ, ופונים שמאלה לכיוון מזרח בצומת איבים על כביש 334. עוברים ליד החווה של אריק שרון, בתרונות רוחמה וקיבוץ דורות עד לצומת שדה צבי, שם פונים מערבה לכביש 293. עוברים את המושבים קלחים ומבועים ובצומת בית הגדי פונים ימינה (מערבה) לכביש 25 ואז במזלג שוב ימינה לכביש 34 לכיוון צומת שער הנגב, שם פונים ימינה לכביש 232 (כששדרות משמאל) ועליו ממשיכים בחזרה לצומת הודיה.

ערך מוסף: כבישים יפהפיים, בעיקר באיזור בתרונות רוחמה וחוות שרון.

קישור למסלול: כאן
פרופיל הגבהים:


9. ים המלח
מרחק: 120 ק"מ
למי מתאים: מתקדמים
אופי המסלול: הרבה עליות.

תיאור: יוצאים מדימונה בכביש 25 לכיוון מזרח דרך צומת רותם  וצומת צפית וגולשים עד לצומת הערבה. שם פונים ימינה (דרומה) על כביש 90 עד צומת עין חצבה, שוב פונים ימינה על כביש 227 דרך עיר אובות ובהמשך מעלה עקרבים המפורסם  במפגש עם כביש 206 (בצומת T פונים שמאלה ואחרי כ- 2 ק"מ פונים ימינה על כביש 225 לכיוון כללי ירוחם), מתוואי נחל חתירה דרך מעלה אבנון ועד הכניסה לאזור תעשיה ירוחם. שם פונים לשדרות ורדימון ועד לצומת ירוחם צפון , שם פוניםימינה על כביש 204 עד צומת דימונה.
ערך מוסף: נופי בראשית.

קישור למסלול: כאן
פרופיל הגבהים: 




10. אילת
מרחק: 136 ק"מ
למי מתאים: תלוי איפה תחליטו להסתובב. לא למתחילים.
אופי המסלול: מישורי בחלקו, עם עלייה וירידה תלולות
תיאור: יוצאים מאיזור המלונות באילת, דרך כיכר שחמון על כביש 12. כשתסיימו את העלייה ותמשיכו לרכוב על כביש 12 תוכלו להסתובב ולחזור בדרך שבה הגעתם, או להמשיך על כביש 12 עד נאות סמדר, שם לפנות ימינה לכביש 40 ובצומת קטורה שוב ימינה לכביש 90 הוא כביש הערבה. לא מומלץ לרכוב על כביש הערבה באמצע השבוע בגלל המשאיות הרבות שבו. 
ערך מוסף: באילת אין מס כזה. וגם הרוחות החזקות שבכביש 12.
קישור למסלול: כאן

רכיבה על כביש 12 צילום: יאיר בן עמי
פרופיל הגבהים:
בהכנת הכתבה השתתפו עמנואל בלחסן, תמר ברניס, יאיר בן עמי, דגנית מקא קראוז ועוז דודאי.


6.2.2014

אביטל הירש

שוחה לאט, רצה בעצלתיים ורוכבת להנאתה
עורכת משנה ב-Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג