המרוץ להצלחה – על הקשר בין פעילות גופנית להצלחה בחיים

אנשים שעושים ספורט ומנהלים אורח חיים בריא מאופיינים בתכונות מסוימות כמו התמדה, מחויבות, חריצות, שאפתנות, מוטיבציה פנימית ועוד. איך כל זה קשור להישגים כלכליים ועסקיים, ומה אפשר לעשות על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה בחיים? הנה כמה דברים שאולי לא חשבתם עליהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בחסות בנק לאומי

נתונים של ארגון הבריאות העולמי הצליחו לבסס בשנת 2020 את מה שכל אחד ואחת מאיתנו יודעים באופן אינטואיטיבי: פעילות גופנית טובה לאיכות החיים. לפי הנתונים, ביצוע פעילות גופנית מפחית שיעורי תמותה ותחלואה, מוריד את הסיכוי לסבול ממגוון מחלות כרוניות ומשפר לא רק את הכושר הגופני – אלא גם את התפוקה בעבודה, את הביצועים בלימודים ואת מערכת היחסים עם הילדים ובני הזוג.

אנשים שעושים ספורט מאופיינים בתכונות כמו התמדה | צילום: pixabay

כך למשל ההמלצות הבינלאומיות קובעות שמבוגרים צריכים לבצע 150 דקות של פעילות גופנית בשבוע בעצימות בינונית, או 75 דקות במהלך השבוע בעצימות גבוהה. בנוסף, ההמלצה היא לבצע את הפעילות בפרקי זמן קבועים של לפחות 10 דקות. לשם השוואה, אצל הילדים ההמלצה היא לבצע פעילות מתונה במשך 60 דקות ביום.

מה בא קודם: התכונות או ההצלחה בחיים?

מצד אחד, צריך תכונות מאוד מסוימות על מנת לעשות ספורט ולנהל אורח חיים בריא. אין פלא למשל שהאוכלוסייה הבוגרת בישראל לא מבצעת מספיק פעילות גופנית, עם נתונים שמצביעים על שיעור של רק 9.7% מהאוכלוסייה שפועלים לפי ההמלצות של ארגון הבריאות.

התכונות הנדרשות לביצוע פעילות גופנית באופן עקבי הן בין היתר התמדה, מחויבות, חריצות, שאפתנות, מוטיבציה פנימית והמון יכולת להציב אתגרים וגם לנסות להתמודד איתם. דווקא היום בקצב חיים כל כך מהיר, ביצוע פעילות גופנית היא משימה מורכבת וההחלטה עליה היא אתגר בפני עצמו.

מצד שני, מי שמבצע פעילות גופנית מגיע בסיכוי גבוה יותר למצב של הצלחה בחיים. היות וממילא מדובר על אנשים שיש להם תכונות להוביל קדימה ולאתגר את עצמם, זה מציב אותם בעמדת יתרון על פני קבוצת השווים. לכן השאלה מה בא קודם – התכונות הטבעיות או ההצלחה בחיים – היא בהחלט רלוונטית לדיון.

יש לכם תכונות ספורטיביות? כך תרחיבו את מעגל ההשפעה שלהן

מה שאפשר להסכים עליו זה שכדאי לנצל תכונות ספורטיביות קיימות כאלה ואחרות. אם אתם ממילא מבצעים פעילות גופנית ומוצאים את עצמכם מתמידים בה, כנראה שיש לכם מידה מסוימת של נחישות. מבחינתכם, החדשות הטובות הן שאת אותה נחישות ואת שאר התכונות הספורטיביות אפשר להפוך לכלי בעל השפעה רחבה יותר, כמו למשל על חשבון הבנק או על הקריירה.

איך עושים את זה? פשוט מאוד: מסתכלים על כל שלב בחיים בתור אתגר שאותו צריך לעבור על בסיס מוטיבציה ומחויבות. זה מתחיל במשא ומתן עם הפקיד בבנק על מסלולי משכנתאות בגיל יחסית צעיר, ממשיך עם חינוך ילדים אחרי הנישואין וכולל גם התמקחות מול הבוס על עלייה בשכר. בדיוק כמו מרתון, נסו לזכור שעצם ההשתתפות וההתמדה היא כבר מעל 50% מההצלחה. עליכם רק להישאר שם בסביבה, להראות שאתם ממש רוצים להגיע ראשונים ולגייס כל משאב מנטאלי או פיזי שיכול לעזור לכם.

במקביל, זכרו שמותר לכם לקבל עזרה. בדיוק כמו שקניתם נעליים חדשות על מנת לרוץ מהר יותר והסכמתם לשלם עליהן סכום כסף לא מבוטל, תוכלו לעשות את אותו דבר על מנת לתכנן ולנהל תיק השקעות.

בקיצור, קחו בחשבון שהמרוץ להצלחה אף פעם לא נגמר – אבל שככל הנראה יש לכם את התכונות לנצח בו.

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג