איך לשפר את איכות החיים?

אם גם אתם מרגישים שאתם זקוקים לשינוי או לשיפור המדובר, להלן מספר טיפים אשר בכוחם לסייע לכם בהשגת המטרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל אחד מאיתנו עלול לחוות במהלך החיים תקופות או מצבים, בהם הוא חש סוג של ריקנות או חוסר שביעות רצון מהצורה בה החיים שלו נראים.

זה יכול לקרות בכל גיל, בעקבות משבר כזה או אחר וגם ללא סיבה ספציפית שניתן להצביע עליה – כך או כך, חשוב לזכור שתמיד יש מה לעשות ומה לשנות, על מנת לשפר את איכות החיים.

אם גם אתם מרגישים שאתם זקוקים לשינוי או לשיפור המדובר, להלן מספר טיפים אשר בכוחם לסייע לכם בהשגת המטרה:

לעשות שינוי באורח החיים
כולנו שומעים לא מעט על החשיבות הגבוהה של אורח חיים בריא ושל התעמלות. אבל המצב הוא, שלא מעט אנשים עדיין לא עשו את המעבר לאורח חיים שכזה, הן מחוסר עניין והן מאילוצים כאלו ואחרים.

עכשיו, שינוי באורח החיים לא חייב להיות כרוך בשינויים קיצוניים – זה לא שבבת אחת אתם חייבים להחליף את הג'אנק פוד בירקות ואת הרביצה מול הטלוויזיה בריצות ארוכות.

לעשות שינוי באורח החיים | צילום: Photo by Erik Mclean from Pexels

אבל שינוי ולו הקטן ביותר באורח החיים, בהחלט יכול לשפר לכם גם את מצב הרוח ולתרום תרומה גדולה לאיכות החיים.

אתם יכולים לסגל את השינוי בבייבי סטפס – להתחיל לעשות הליכות פעמיים בשבוע, להחליף את הקמח הלבן בקמח מלא, להעשיר את הארוחות ביותר ירקות ופירות וכן הלאה.. ועם הזמן להתקדם – על פי הרצון והיכולות שלכם.

להחליף מקצוע
לא מעט אנשים מוצאים את עצמם בגילאי 30, 40 ואפילו 50 לא מרוצים ממקום העבודה שלהם כמו גם מהמקצוע בו הם עוסקים. זה יכול להיות תוצאה של שחיקה וזה יכול להיות ההבנה שהם בחרו במקצוע מתוך מניעים שכיום נראים להם כלא נכונים.

כידוע, רובינו מבלים בעבודה לפחות 5 ימים בשבוע ובין 7-9 שעות בכל יום – כך שברגע שאנחנו לא שבעי רצון מהעבודה, דבר זה עלול לפגוע במידה רבה באיכות החיים שלנו.

אז החדשות הטובות הן שאף פעם לא באמת מאוחר מדי לעשות שינוי ושגם בגילאים כאלו, ניתן לפעול על מנת להחליף מקצוע.

אמנם, לא מומלץ פשוט להתפטר ורק אז להתחיל בהליך החיפוש (בעיקר במקרים בהם המצב הכלכלי לא מאפשר פעולה שכזאת). אבל מה שכן ניתן לעשות, זה לבדוק את האפשרות של לימודי הסבה – לדוגמה, הסבה לסיעוד ולהתחיל בלימודים בשעות הפנויות (מחוץ לשעות העבודה). אם נחזור לדוגמא, אחרי שמסיימים את אותם לימודי הסבה לסיעוד (או עומדים לקראת סיום), ניתן להתחיל בחיפוש אחר משרה כאח/אחות וברגע שמשיגים את המטרה, ניתן להתפטר ולצאת אל הדרך החדשה..

לאמץ תחביבים חדשים
תחביב חדש יכול להוסיף הרבה עניין לחיים – זה יכול להיות תחביב אשר מצריך הרשמה למסגרת כזאת או אחרת כמו חוגים לדוגמא, וזה יכול להיות תחביבים עצמאיים כמו לדוגמא, איסוף בולים ועוד…

לצאת לחופשות
החיים ב-121 דורשים מאיתנו לא מעט ובכדי שנוכל לעמוד בדרישות, חשוב שנדע לקחת מדי פעם פסק זמן. עכשיו, לא תמיד יש לנו את התקציב אשר יאפשר לנו לצאת לחופשות ארוכות בקצה השני של העולם. אבל גם חופשות קצרות בארץ (ואפילו כאלו הכוללות לינה באוהלים) יכולות לספק לנו את השקט, הניתוק וחידוש האנרגיות להם אנו כה זקוקים.

בסופו של דבר, יש לא מעט פעולות חיצוניות בהן אנו יכולים לנקוט על מנת לשפר את איכות חיינו: הסבה לסיעוד, שינוי אורח החיים ועוד.. אבל, יחד עם זאת, חשוב לזכור שהשינוי תמיד מתחיל מבפנים. לכן, מחשבות חיוביות ואופטימיות בהחלט יכולות להוות כצעד משמעותי בדרך לחיים טובים יותר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג