מבחן שוונג || שעון טריאתלון גרמין 935

הוא טרם הושק, אך הבוחן שלנו כבר הספיק לשחות, לרכוב ולרוץ עם שעון הטריאתלון החדש מבית גרמין ולעשות לו מבחן דרכים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נתחיל בשורה התחתונה, היה כנראה שווה לחכות. שעון הטריאתלון גרמין 935 הוא היורש הרשמי העכשווי, של שעון הטריאתלון 920 והמוביל הנוכחי של סדרת ה-900. המלך הקודם עוד לא ממש מת אבל יחי המלך החדש. השעון הזה הגיע אלי במחתרת על ידי היבואן הרשמי בארץ תוך כדי "חתימה על סודיות" ואמברגו פרסום, אחרי אלפי השבעות שלא להגיד ולא לפרסם ולא להודות ולא לשתף ולא ולא ולא! אחרי שהסכמתי לכל קיבלתי את השעון לפני ההשקה העולמית הרשמית רק כאן בשוונג יצאתי איתו למבחן. פחות ריצה ויותר אופניים, מעט מדי ימים והרבה משחקים במהלכן של ישיבות ארוכות הולידו את פסק הדין הבא: השעון הזה ראוי ומצוין.

שעון טריאתלון חדש מסדרת ה-900

יש משהו מלהיב בבדיקת מוצר טרם הכרזתו. לא כתוב עליו באף מקום וצריך לגלות ולחשוף את הכל לבד. השו-שו של גרמין כל כך אינטנסיבי שבכמה מקומות דיווחו על כך שהורידו סרטוני יוטיוב רק בגלל שצופה ערני שם לב שהשעון על זרועו של הספורטאי הוא לא אחר מאשר ה-935 המדובר. אז בכל זאת מה נשתנה ערב החג? מה יש בשעון החדש? ובכן, מבחינת נראות גרמין כידוע ויתרה על הצג המרובע האהוב מאד על הרבה ספורטאים ישראלים. במקומו אנחנו מקבלים מעבר אסטרטגי מרצועת חזה לחיישן דופק מובנה גם בדגם הזה – עם כל היתרונות (וכנראה גם כמה חסרונות). לוח המחוונים הוא מהסדרה העגולה עם חמישה כפתורי לחיצה. מבחוץ זה נראה כמו עוד מאותו דבר (230, 235, 630, 735 ודומיהם), אבל מתחת למכסה מסתבר שהמנוע הזה הוא מעט המכיל את המרובה. לצערי לא הספקתי להעביר את ה״תכשיט״ הזה את סדרת העינויים הרגילה (100 ק"מ ריצה לפחות, כפול מזה רכיבה וטבילה מחייבת בים).

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

אני לא חושב שהצלחתי להגיע אל כל התכונות והמאפיינים. בין השאר משום ש״לדבר״ הזה יש את הכל (כמעט). אז מה יש לנו כאן: אפשר לעצב ולהתאים את כל המסכים – משעת הזריחה על מסך הבית ועד לצבע הדקות בשעון. שעון חכם שמקבל הודעות והתראות בתאימות עברית מלאה מהטלפון החכם, מטרונום לקביעת הקצב, מד גובה מובנה, אפשרויות ניווט חזרה יותר מגוונות מדגמי העבר, מצפן קלאסי, קואורדינטות, רישום היסטוריה, תיעוד השיאים, ווידג׳טים, עיצוב פרצוף השעון, זום אוטומטי למפה, זיהוי אוטומטי של מדדים פיזיולוגיים, התראות ביצועים, צריכת VO2 מרבית, מדידת השפעות האימון ומשך ההתאוששות הנדרש ואפילו מדידה של השתנות האינטרוול שבין פעימת לב אחת לשנייה. וזאת רק הרשימה הקצרה שלא כוללת את כל התכונות הבסיסיות והמצטברות מהדגמים הקודמים. כשכל זה ישים לגבי מספר לא קטן של ענפי ספורט; הליכון, מסילה, אופני כושר, או ספורט אחר בהתאמה אישית.

שעון חכם שמקבל הודעות והתראות בתאימות עברית מלאה מהטלפון החכם

למרות שהמסך העגול קטן יותר מהמרובע הקודם, אפשר להתאים לכל מסך עד ארבעה שדות דיווח. החיווי נראה גם מבעד לאגלי הזיעה, או לרוח השורקת בירידות של נחל שורק לכיוון בית שמש. כאן יש מקום להערה – אם את או אתה כמוני ואוהבים את השעון ענוד על הכידון של האופניים בשעת הרכיבה, כדי להשתמש בו כמחשב נתונים, תצטרכו להצטייד, בכל זאת, ברצועת חזה. כדי לתעד את פעימות הלב, הזון המתאים וכל השאר. ובהקשר זה, במעט הזמן שהייתי עם השעון במים לא היו בעיות במדידת הדופק, אבל אין לי מספיק התנסות רטובה כדי להעיד שכך הם פני הדברים בשימוש ארוך ורציף. צריך לחכות שבוע שבועיים למשובים נוספים ברשת. ברגעים אלה שהמאמר נשלח למערכת שוונג, השעון כבר פועל במתכונת ריצה במשך 13 שעות ויש לו עוד די והותר ״מיץ״.

רק פעם אחת עשיתי בדיקה לגבי המולטי-ספורט, הטריאתלון, והמעבר בין השחייה, הרכיבה, והריצה. המעבר חלק וללא בעיות. את המעבר עושים באמצעות כפתור החזרה (Back) שהוא אותו כפתור שמשתמשים בו כדי לחתוך את הספורט למקטעים (Laps), לא בדקתי איך עושים לאפים תוך כדי שימוש הטריאתלון ומכיוון שהשעון עוד לא הושק, אין גם הוראות שימוש זמינות ברשת ונותרתי עם שאלה ללא תשובה. ובמסגרת זו של שאלות פתוחות, עד ההכרזה שהתקיימה כאמור לפני כשעה בלבד, לא נדע מה הצבעים המוצעים לשעון ולרצועות.

משקל: 49 גרם

סוללה: מחזיקה שבועיים במצב שעון; 24 שעות במצב GPS; 50 שעות במצב UltraTrac

מחיר: 2250 שקל

 





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Itai הגיב:

    המדובר למעשה ב fenix 5 לכל דבר ועניין באריזה אחרת. נקודה.

    1. אורי הגיב:

      מה ההבדלים בינו לבין ה 235 ? (חיצונית נראה כמעט זהה)

  • Joe הגיב:

    במולטי ספורט, המעבר בין ריצה לרכיבה, לא קיים ב-fenix5. לפחות לא כפי שמתואר בכתבה.
    מישהו יודע איך לעשות את זה?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג