מבחן שוונג || נעל ריצה של ריבוק מדגם Harmony road

הבוחן שלנו יצא לבדוק את הדגם החדש של נעלי הריצה של ריבוק שיצאו לשוק ומצא נעל אימונים מפתיעה עם סוליה מחזירת אנרגיה וגמישות גבוהה - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 75 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)

לא מעט חברות יודעות לברוא את עצמם מחדש. מדובר בראייה מרחבית וארוכת טווח בה חברות מובילות יודעות לזהות תחום חדש, ענף מתפתח או קהל יעד שכדאי לפנות אליו. ריבוק (Reebok) היא אולי אחת הדוגמאות המעניינות שאפשר להעלות במחשבה שמדברים על "בריאה חדשה" בעולם דינמי שמחפש את הדבר הבא. ההתחדשות וההבנה לאן השוק הולך כאשר התחברה לעולם הקרוספיט הוא בהחלט נקודה לזכותה ומאז כמובן הם מקדמים את הענף והתחרותיות שבו בעולם וגם בישראל. במקביל לא זנחה ריבוק את עולם הריצה והקפידה לייצר מדי שנה נעל ריצה, תוך שהיא מכריזה שאין מדובר בנעל למרחקים ארוכים, אלא בנעליים למרחקים בינוניים ולא למרחק הגדול מ-10 ק"מ.

"הרגשת ביתיות" לכף הרגל מהעקב ועד האצבעות של הרגליים

מבחני שוונג נוספים
נעלי ריצה של ברוקס מדגם גוסט 9
חולצת ריצה קלה מדגם Better than naked
נעלי קרוספיט של ריבוק מדגם נאנו 6

מבחן שוונג

קיבלנו את הנעל החדשה של ריבוק שמוגדרת נעל אימונים, הרמוני רואד (Harmony road OSR), למבחן שוונג ובמבט ראשון שמנו לב לכך שמדובר בנעל עם עיצוב א-סימטרי. בדיקה העלתה כי הא-סימטריות נועדה מבחינת המהנדסים של הנעל לתת לתת יציבות ותגובה יעילה בעת האימון. יצאנו לאימון ריצה של 10 ק"מ בפעם הראשונה על מנת להרגיש את הנעל ולראות מה החוזקות שלה ומה החולשות. ללא ספק מדובר בנעל אימונים נוחה ורכה, שנותנת כבר מהצעד הראשון "הרגשת ביתיות" לכף הרגל מהעקב ועד האצבעות של הרגליים.

החלקיקים הצהובים בעקב הסוליה הם שכבה של "רצועות ספגטי" קטנטנות להחזרת אנרגיה

ריבוק עלו כאן על טכנולוגיה מעניינת שאם היא תצליח, יתכן והיא תתחרה בטכנולוגיית ה"בוסט" של אדידס עם כדורי הקפסולה שלהם. להרמוני רואד יש בסוליה בחלק של העקב שכבה של "רצועות ספגטי" קטנטנות שהן למעשה תרכובת קצף מגיבה (רספונסיבית), המסייעת להחזרת אנרגיה על מנת שניתן יהיה להאיץ לאחר העברת המשקל לבהונות. הדגש בנעל בהחלט הושם לדעתי על עניין הסולייה וכל מה שקורה בעיקר מתחת לכף הרגל של הרץ. שני מרכיבים נוספים הם אזור המגע העטוף בקצף היוצר "ריפוד" ומספק בלימת זעזועים בעת מגע העקב בקרקע. בנוסף לכך קיים באזור החלפת הרגל תרכובת יציבה וקלת משקל היוצרת מעבר חלק. כל המרכיבים הללו הורגשו בזמן הריצה והעניקו בזמן הריצה נחיתה רכה וחלקה.

גפה-סוליה-גמישות

בבחינת הנעל ממבט-על בחלקה העליון ניתן לראות כי גפת הנעל חלקה ונטולת תפרים, יוזמה שניטלת ביותר ויותר נעלי ריצה. כך למעשה מבקשים היצרנים לצמצם את הגירוי או השחיקה של הנעל ולספק לרצים תחושה של נעל "כפפה" בעלת התאמה, תמיכה וגמישות לכף הרגל. לנעל יש שלושת סוגי הבד השזורים בתוך הגפה ופועלים במשולב על מנת לספק תמיכה לעקב, אוורור למרכז כף הרגל וגמישות לחלקה הקדמי. רוב הגפה העליונה "מחוררת" עם נקבים ורשת, על מנת ליצור אוורור מקסימלי ולהפחית את מדד ההזעה בתוך הנעל ובייחוד לכף הרגל. יחד עם זאת הנעל הרגישה צרה וזאת הורגש גם ב"קופסת האצבעות" בחלק הקדמי, אמנם לא מדובר בנעל שמוגדרת צרה, אך בכל זאת הרגשה זו ליוותה אותי בכל הריצות.

פרופיל עקב גבוה במיוחד בגובה 36.1 מ"מ

החלק הקדמי בהחלט ניתן להגדרה כגמיש ותורם לנוחות בזמן ריצה. עם הנעל רצנו מעל ל-70 ק"מ מדודים והיא שמרה על התכונות שלה, אך חשוב לציין שככל שעלו הקילומטרים, כך עקב כף הרגל התיישב בצורה טובה יותר ויצר "עריסה" ותושבת לכף הרגל. המלצה שלי לריבוק היא שבגרסה הבאה של הנעל, יעברו ל"שרוכי ספגטי" עגולים, על מנת לייצר קשירה מתוחה יותר ואחיזת נעל משופרת. מילה אחרונה לגבי העלות של הנעל, מדובר במחיר הגיוני באופן יחסי לשוק הנעליים בישראל וביחס תמורה גבוהה ונאות למחיר.

דרופ: 13.2 מ"מ

פרופיל עקב: 36.1 מ"מ

פרופיל קדמי: 22.9 מ"מ

משקל: 303 גרם

מידות: נשים 36-41, גברים 40-46

מחיר: 550 שקל

ציון שוונג: 8.8 


את הנעליים למבחן שוונג קיבלנו מחברת Reebok – חשוב להדגיש כי אין ולא תהיה לכך כל השפעה על הסקירה ותוצאותיה






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג